גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדרך להתחתן? כך תוכלו לבחור אולם בלי לזוז מהספה בכלל

המותג "כלות אורבניות" משיק משקפי VR שמאפשרות צפייה באולמות ובגני חתונה מרחוק ● וגם: טבע נאות משיקה נעליים טבעוניות מעור מצמח האננס ● אירועים ומינויים

חתן בודק אולם במציאות מדומה / צילום: יח''צ
חתן בודק אולם במציאות מדומה / צילום: יח''צ

מותג הכלות, "כלות אורבניות", משיק לראשונה בעולם משקפי VR, ברזולוציית 4K, המאפשרות צפייה באולמות ובגני החתונה מבלי לצאת מהבית. "ישראל היא לא רק אומת סטארט-אפים, אלא גם פורצת דרך עולמית בתחום החתונות", כך אומר רועי גזית מנכ"ל ובעלי המותג, "השקת השרות החדש יאפשר למאות אלפי זוגות נוחות, זמינות ורוגע שלא היו קיימים עד היום בתחום ארגון החתונות בישראל. משקפי המציאות המדומה ישנו לגמרי את תהליך החיפוש אחרי אולמות אירועים המהווים 70% מסך ההוצאה על חתונה". שוק החתונות בישראל מוערך ב-5 מיליארד שקל בשנה.

למותג "כלות אורבניות" קבוצה סודית בפייסבוק וכן בלוג-מגזין העוסק בכל היבטיו של עולם החתונות. "קהילת המקצוענים שלנו מאגדת את הספקים המובילים והאיכותיים בענף החתונות והאירועים, וכולם כאן בפינצטה שלנו - במרחק הקלקה", מספר המנכ"ל גזית.

"תהליך בחירת אולם החתונה הוא תהליך ארוך ומורכב שלוקח הרבה מאוד זמן", מסביר גזית, "הפתרון שאנו מציעים הולך לשנות תחום מסורתי בצורה מהותית. השימוש במשקפי המציאות המדומה יעניק לזוגות את האפשרות לצפות באירוע מהספה בסלון הבייתי, לטייל ולראות את המקום ואף לקבל הדרכה וליווי מאיש מקצוע מטעם המקום אשר יענה לזוג על כל השאלות וינחה אותם בסיור הווירטואלי. בסופו של דבר, הזוגות יוכלו לבחור בצורה מושכלת יותר ושלמה, אחרי שראו את כל גני האירועים והאולמות שרצו באמת, ולא נאלצו להתפשר על בדיקת מקומות בגלל מרחק, זמן או עלות".

ומה העלות? בשלב ההשקה הראשוני העלות לכל כלה/זוג תהיה סביב כמה מאות שקלים, בהם תוכל הכלה מהספה בבית להשתתף באירועי חתונה ולטייל בגנים על פי בחירתה וללא הגבלת צפייה בכמות הגנים. "מדובר בחיסכון ענק של זמן וכסף, לכלות ולזוגות. It’s a win-win situation לכולם", כך על פי גזית. "בשלב הבא השרות יוענק בחינם לכלה שתגיע דרכנו לבחירת האולם", אומר גזית, "אנו מעניקים פתרון ומענה לבעיה אמיתית שקיימת בשוק החתונות, ומעניקים תוך כדי ערך אמיתי ללקוחות ולעסקים עצמם".

טבע הולכת על אננס: משיקה נעל טבעונית

מיזם ראשון מסוגו בעולם בתחום הנעליים - נעליים טבעוניות מעור מצמח האננס. חברת "טבע נאות" חתמה בימים אלו הסכם לשיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי נובה מילאן מקוסטה ריקה לייצור נעליים בטכנולוגיה ירוקה עם עור מחומרים אקולוגים מצמח האננס.

הסנדל משלב טכנולוגיה חדשנית לייצור עור מלאכותי מחומרים אקולוגיים בלבד המופק מצמח האננס.

מציגים את הכפכף הטבעוני / צילום: יח''צ

חברת הסטארט-אפ הישראלית "נובה מילאן" הוקמה על ידי האדריכלית והמעצבת אירמה אורנשטיין. היא חברת גרין-טק ישראלית של טכנולוגיה ירוקה, המייצרת, לראשונה בעולם, כלכלה מעגלית המבוססת על צמחים, בעלת מנגון ייצור המתפקד כמערכת אקולוגית מתחילתו ועד סופו. לפני מספר חודשים השיקה החברה את המפעל הראשי ומרכז החדשנות בקוסטה ריקה, בשיתוף הממשלה המקומית, ובימים אלו, מסעירה החברה את תעשיית הבדים בת-קיימא עם עור הצמחים המפואר ביותר בעולם שנוצרו מפסולת חקלאית כגון אננס, קוקוס, יוקה ועוד.

לצורך שיתוף הפעולה "נובה מילאן" יצרה את החומרים במגוון רחב של צבעים ומרקמים לבקשת טבע נאות.

שיתוף הפעולה יימשך, שכן שתי החברות הללו ישיקו לראשונה מסוגה - "סנדל טבע". הגפה תיווצר עם 100% חומרים בני קיימא סוליה ובעתיד יפתחו רפידה מ"אננס" של נובה מילאן.

ממיכאל אילוז, מנכ"ל טבע נאות, נמסר: "זהו שיתוף פעולה ומפגש של מוחות. טבע נאות מרחיבה את השיטות וחומרי הקיימות שלה, אנו רוצים לעבוד רק עם חומרים באיכות הגבוהה ביותר כמו מה שמייצרת נובה מילאן בליווי טכנולוג של נאות".

אירמה אורנשטיין, מייסדת שותפה בנובה מילאן, מסרה בתגובה: "שיתוף הפעולה הזה חשוב מאוד לכל התעשייה שרוצה להצטרף למגמה להפוך את העולם למקום טוב יותר וירוק יותר. שיתוף הפעולה החדש הזה בין "נובה-מילאן" ל"טבע נאות" יראה כי עור צמחי הוא עמיד ומסוגנן בדיוק כמו כל חומר אחר בשוק. אני גאה שאחד משיתופי הפעולה הראשונים של "נובה מילאן" היא עם חברה 'כחול-לבן' ואני שמחה על הפניה של "טבע נאות" ובקשתה לייצור חומרי הגלם ליצירת ה"סנדל הטבעי" החדש".

מצנח הזהב

הילה הרמולין רונן (48) מונתה לסמנכ"לית השיווק והמכירות של חברת התעופה ישראייר. הרמולין-רונן תחליף בתפקידה את גיל סתיו שיעזוב את ישראייר אחרי כעשור וישמש כמנכ"ל חברת בלנדר המספקת פתרונות אשראי ומימון. הרמולין-רונן שימשה בין השאר כסגנית ראש אגף שיווק באל על שם עבדה כ-15 שנה, לאחר מכן שימשה בתפקידי שיווק שונים בבנק הפועלים משך 8 שנים וכראש אגף פיננסים בחברת פרטנר. היא בעלת תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במלונאות ותיירות, נשואה ואם לשלושה ילדים.

עזיבה נוספת בצמרת מגדל ביטוח. מנהל חטיבת ההשקעות של החברה, גיא פישר, הודיע למנכ"ל החברה, רן עוז, על רצונו לסיים את תפקידו. עוז עצמו צפוי לעזוב את החברה בשבועות הקרובים, לאחר שבחודש יולי הודיע במפתיע כי הוא מסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת הביטוח והוא עובר לנהל את חברת כרטיסי האשראי ישראכרט.

חדשות טובות

עמותת שניר, שנוסדה על ידי איש העסקים ניר שמול ומנוהלת על ידי לוסי דובינצ'יק, חילקה בחג הסוכות מארזי מזון, צעצועים ושוברי תו הזהב למשפחות מעוטות יכולת ברחבי הארץ.

חברת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג וארגון "מתן - משקיעים בקהילה" מסכמים שבוע התנדבות תחת מגבלות הקורונה.  הפעילות נמשכה כשלושה ימים בהם כל עובד בחברה בחר כיצד לתרום לקהילה בדרכים שונות: פעילות בעמותת ״ונטעת״ שבה הכינו תשתית להקמת גינות טיפוליות, ב"עמותה לקידום החינוך" באריזת וחלוקת חבילות מזון לנזקקים ובעמותת ״לקט ישראל״ בפעילות אריזה ולקט שדות לקראת אריזות של חבילות מזון. הפעילות בוצעה תוך שיתוף פעולה, חדשנות, יצירתיות באווירה של עשייה משותפת תוך חיזוק מודעות לצרכים חברתיים ויצירת מעורבות בקהילה.

אחרי שחילקה מעל חצי מיליארד שקל לעובדיה במסגרת "מענק קורונה", דורגה DHL למקום הטוב לעבוד בו באירופה.  הבחירה נעשתה על ידי Great Place to Work בשיתוף עם The Economist Group, שמדי שנה מבצעים מחקר בקרב אלפי חברות במסגרתו שולחים בארגון בקרים פנימיים לחברות המשתתפות בבדיקה, הבקרים מקבלים דאטה ומראיינים את עובדי התאגידים במשך 6 חודשים ובסוף התהליך מתבצע תהליך הדירוג.

עוד כתבות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

אנבידיה יצאה למסע רכישות של מיליארד דולר בישראל. מה בכל זאת צריך להדאיג?

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דיווח: הנשיא ביידן ישקול להגביל מכירת נשק לישראל אם יתקיים מבצע "גדול" ברפיח

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"