עיצוב חדש ויותר בינה מלאכותית: אלו השינויים שגוגל מתכננת לבצע בקרוב במנוע החיפוש

באירוע Search On השנתי שלה, גוגל הכריזה על מספר שינויים חדשים במנוע החיפוש, כולם מבוססים על בינה מלאכותית: בין היתר, ל-Google Lens יתווספו פיצ'רים נוספים ובעוד מספר חודשים יוצגו יחד עם תוצאות החיפוש גם "דברים שצריך לדעת"

גוגל. שינויים בפתח / צילום: Shutterstock, PK Studio
גוגל. שינויים בפתח / צילום: Shutterstock, PK Studio

גוגל קיימה בשעה האחרונה את אירוע Search On השנתי שלה, בה היא הכריזה על החידושים האחרונים שלה בתחומי הבינה המלאכותית. בהזמנה שנשלחה לעיתונות, הכותרת הייתה "כל תשובה מובילה לשאלה חדשה". בתיאור נכתב כי "ב-Search On, נשתף כיצד אנו הופכים את גוגל למועילה יותר לטריליוני החיפושים שאנחנו רואים מדי שנה, בין אם אתם מחפשים תשובה פשוטה, לחקור נושא חדש או למצוא את המוצר המתאים לכם".

"כיום יש יותר מידע נגיש בהישג ידם של אנשים מאשר בכל שלב בהיסטוריה האנושית. וההתקדמות הבינה המלאכותית תשנה באופן קיצוני את הדרך בה אנו משתמשים במידע הזה, עם היכולת לחשוף תובנות חדשות שיכולות לסייע לנו בחיי היומיום שלנו, וגם בדרכים בהן אנו מסוגלים להתמודד עם אתגרים גלובליים מורכבים", כך גוגל.

באירוע, החברה הכריזה על כמה תכונות חדשות שיעזרו למשתמש למצוא מידע במנוע החיפוש בדרכים טובות יותר. במרכז האירוע, החברה הכריזה על שיפורים ב-MUM - קיצור של Multitask Unified Model, ל-Google Lens. בעזרת היכולות של MUM, גוגל ניסתה להפוך את המוצרים למועילים יותר ולאפשר דרכים חדשות בחיפוש. ובאירוע, החברה הציגה יכולות לחיפוש חזותי - "עם יכולת לשאול שאלות על מה שאתם רואים".

עם התכונות החדשות, יהיה אפשר "ללחוץ על האייקון של 'Lens' כשאתם רואים חולצה ולבקש מגוגל למצוא אותה עם אותה התבנית - אבל על פריט לבוש אחר, כמו גרביים", כך לפי החברה. לפי גוגל זה יעזור לכם לחפש משהו שקשה לתאר אותו רק בעזרת מילים. "על ידי שילוב תמונות וטקסט לשאילתה אחת, אנחנו מקלים על חיפוש ויזואלי כדי להביע את השאלות בדרכים טבעיות יותר", נכתב בבלוג החברה. זה ייכנס בחודשים הקרובים ובהתחלה רק באנגלית.

השיפור החדש ב-Google Lens / צילום: גוגל
 השיפור החדש ב-Google Lens / צילום: גוגל

דוגמה נוספת שגוגל מביאה מסבירה מה קורה במצבים מסובכים יותר. "אם נגיד לאופניים שלכם יש חלק שבור ואתם צריכים הדרכה כיצד לתקן אותו. במקום לעיין בקטלוגים של חלקים ולחפש הדרכה, מצב point-and-ask יעזור לכם למצוא את החלק המדויק בסרטון שיכול לעזור", נכתב בהודעה - ולמעשה תצלמו את הבעיה, ותשאלו: "איך מתקנים", וזה יעביר אתכם למידע הרלוונטי בסרטון.

מצב point-and-ask / צילום: גוגל
 מצב point-and-ask / צילום: גוגל

גוגל גם מדברת על שינוי עיצובי במנוע החיפוש על מנת להכניס אליו את השדרוג של הבינה המלאכותית. "התכונות החדשות האלה הן הצעדים האחרונים שאנחנו עושים כדי להפוך את החיפוש לטבעי ואינטואיטיבי יותר", אמרו בחברה. לדוגמה - "Things to know" - פיצ'ר שיכנס בחודשים הקרובים, שיעזור לכם ללמוד ולהבין נושאים חדשים, שם יופיע מידע חדש ודברים שאתם צריכים לדעת על נושאים מסוימים לפי החיפוש שלכם. לדוגמה, חיפשתם ציורי אקריליק ויעזרו לכם להבין איך לקשט את הדירה שלכם ככה - מתוך התפיסה של מה אנשים יכולים לחפש ומה מעניין אותם. בהמשך הבינה המלאכותית תעזור לכם להגיע למידע שלא הייתם מגיעים אליו אחרת.

הפיצ'ר  ''Things to know'' / צילום: גוגל
 הפיצ'ר ''Things to know'' / צילום: גוגל

החברה גם תאפשר לחדד את התוצאות טוב יותר ולהרחיב את האפשרויות - אם לדוגמה חיפשתם ציור מסוים, תוכלו לחפש סגנונות דומים בלחיצת כפתור. בנוסף, גוגל תהפוך את החיפוש עצמו להרבה יותר אינטראקטיבי - משמע היא תציג "דף עשיר מבחינת ויזואלית עם מלא רעיונות מרחבי הרשת, עם מאמרים, תמונות, סרטונים ועוד שאפשר לגלול בו בקלות". לפי גוגל, הפיצ'ר המדובר זמין מהיום.

אפשרויות דומות מוצגות בתוצאות החיפוש / צילום: גוגל
 אפשרויות דומות מוצגות בתוצאות החיפוש / צילום: גוגל

בשורה נוספת שגוגל הכריזה עליה היא היכולת להבין הקשר מתוך סרטונים. "אנחנו מציגים היום חוויה חדשה שמזהה נושאים שקשורים לסרטונים עם קישורים להתעמקות ולמידה רבה יותר", נכתב בבלוג החברה. בעזרת MUM, גוגל אומרת שהיא יכולה להבין נושאים קשורים שאינם מוזכרים במפורש בסרטון, "על סמך ההבנה המתקדמת שלנו במידע בסרטון". לפי החברה, הגרסה הראשונה של תכונה זו תתפרסם בשבועות הקרובים ויתווספו שיפורים חזותיים במהלך החודשים הקרובים.

גוגל למעשה מנסה לעזור לאנשים לגלות יותר דפי אינטרנט, סרטונים, תמונות ועוד. במקביל, ענקית האינטרנט אמרה שהיא עוזרת לאנשים להעריך טוב יותר את אמינות המידע שהם מוצאים ברשת. "ברגעים החשובים ביותר אנו מוצאים דרכים חדשות לעזור לאנשים לקבל גישה למידע ותובנות", נכתב בבלוג.

בנוסף, בשורה למשתמשי אפל: למשתמשי iOS יהיה כפתור חדש באפליקציית גוגל כדי להפוך את כל התמונות בדף לחיפוש באמצעות Google Lens. כשזה יקרה, זה יהיה מוגבל לארה"ב. גוגל אמרה שהיא מכניסה את Lens גם לדפדפן הכרום שלה. "בקרוב תוכלו לבחור תמונות, וידיאו וטקסט באתר עם Lens כדי לראות במהירות תוצאות חיפוש באותה כרטיסייה - מבלי לעזוב את הדף שאתם נמצאים בו", נכתב בבלוג. הפיצ'ר יהיה זמין גם בעוד כמה חודשים, בכל העולם.

יתרה מזאת, גוגל תאפשר למשתמשים להפעיל מסנן כדי לבדוק אם בחנויות הסמוכות לבית שלהם יש במלאי מוצרים מסוימים. הפיצ'ר הושק היום ויהיה באנגלית בארה"ב, ובשווקים נבחרים כמו בריטניה, אוסטרליה, ברזיל, יפן, שוויץ ועוד. ישראל לא ברשימה.