גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לימודי משפט וטכנולוגיה, קליניקה לנכי צה"ל וסרטוני מציאות מדומה - מה חדש השנה בלימודי המשפטים?

כ-15 אלף סטודנטים למשפטים יחלו את שנת הלימודים בשבוע הבא ● מהי האוניברסיטה הפופולרית ביותר, ומה מציעות הפקולטות השונות לעורכי הדין לעתיד?

בוגרי לימודי משפטים בטקס סיום הלימודים / צילום: תמר מצפי
בוגרי לימודי משפטים בטקס סיום הלימודים / צילום: תמר מצפי

כ-15 אלף סטודנטים למשפטים יחלו את שנת הלימודים בשבוע הבא. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדווחת כי בשנה שעברה עלה מספר הסטודנטים בכל תחומי הלימוד, אך במיוחד במשפטים - ב-17.4%.

מספר הסטודנטים למשפטים בתואר הראשון עמד בשנה שעברה על 14.5 אלף, המהווים 7% מכלל הסטודנטים לתואר הראשון. 54% מהסטודנטים לתואר הראשון במשפטים הן נשים (7,893) - כך על-פי נתוני המל"ג.

82% מהסטודנטים למשפטים בישראל לומדים במכללות. מדובר על 11,929 סטודנטים שלמדו בשנה האחרונה במכללות; ורק 2,646 סטודנטים, המהווים 18% מכלל הסטודנטים למשפטים, לומדים באוניברסיטאות.

לימודי המשפטים נמצאים במקום השלישי בקושי להתקבל לאוניברסיטה - היחס בין כמות המועמדים למתקבלים לעדיפות הראשונה עומד על 2.4, כאשר המקצוע הקשה ביותר להתקבל אליו הוא רפואה עם יחס של 4.7, ואחריו אדריכלות עם יחס של 2.9.

האוניברסיטה הפופולרית ביותר בלימודי משפטים היא אוניברסיטת תל אביב, שבה למדו בשנה שעברה, לפי נתוני המל"ג, 853 סטודנטים לתואר ראשון במשפטים; אחריה בר-אילן עם 778 סטודנטים; האוניברסיטה העברית עם 697 סטודנטים; ואוניברסיטת חיפה עם 318 סטודנטים בלבד. באוניברסיטת רייכמן למדו בשנה שעברה, כשעוד הוגדרה כמכללה, 1,209 סטודנטים.

המכללה בה למדו בשנה שעברה המספר הגדול של הסטודנטים היא הקריה האקדמית אונו עם מספר עצום של 5,470 סטודנטים. לצד זאת, שיעור הנבחנים מהמכללה בבחינות לשכת עורכי הדין האחרונות עמד על 57% בלבד.

לאחר מכן בדירוג המכללות נמצא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים עם 1,384 סטודנטים, המכללה למינהל בראשון לציון עם 989 סטודנטים, מכללת נתניה עם 993 סטודנטים. שער משפט - 722 סטודנטים, מכללת ספיר עם 533 סטודנטים והמרכז האקדמי פרס עם 432 סטודנטים. המכללה הקטנה ביותר היא המכללה האקדמית בצפת, בה למדו בשנה שעברה 192 סטודנטים בפקולטה למשפטים.

אז מה חדש בלימודי המשפטים?

תוכנית ראשונה מסוגה לסיוע לנכי צה"ל

הקריה האקדמית אונו היא המכללה הפרטית הגדולה ביותר בישראל. בראש הפקולטה למשפטים עומד הדקן ד"ר אלעד פינקלשטיין, שהחליף את פרופ' יובל אלבשן. בשנת הלימודים הקרובה יחלו ללמוד בפקולטה למשפטים כ-1,200 סטודנטים חדשים, והם יצטרפו לכ-3,500 סטודנטים שלומדים בפקולטה כיום. הלימודים מתקיימים בקריית אונו, בחיפה, בירושלים ובקמפוסים חרדיים באור יהודה ובירושלים. אחד החידושים השנה הוא תוכנית לאוכלוסייה פלסטינית וישראלית במזרח ירושלים.

בין בוגרי המכללה: ח"כ משה ארבל, שרת העלייה והקליטה פנינה תמאנו שטה והשופט הצבאי החרדי הראשון שאול ארבל.

השנה תפתח לראשונה קליניקה להכרה בנכות צה"ל על רקע פרשת איציק סעידיאן, שהיה לוחם במבצע "צוק איתן" ונאבק לקבל הכרה על הטראומה שעבר בצבא. הקליניקה היא ראשונה ויחידה מסוגה בארץ ותסייע לחיילי וחיילות צה"ל בהכרה בנכות צבאית עקב מחלה או פציעה במסגרת שירות בכוחות הביטחון.

באונו שמים דגש גם על חיבור לשוק התעסוקה ולהתפתחות בגזרה הטכנולוגית, ומציעים תכנים במשפט וטכנולוגיה, בהם דיני סייבר, בלוקצ'יין ובינה מלאכותית.

האוניברסיטה עם המעבר הגבוה ביותר בבחינות הלשכה

האוניברסיטה העברית, שלה אחוזי המעבר הגבוהים ביותר בבחינות לשכת עורכי הדין האחרונות (97%), מייצאת מדי שנה מתמחים לבית המשפט העליון, לפרקליטות המדינה ולמשרדי עורכי הדין הגדולים.

בין בוגרים הבולטים: ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיא המדינה לשעבר ראובן (רובי) ריבלין ופרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר.

הפקולטה למשפטים, שבראשה עומדת פרופ' דפנה זמיר-לוינסון, מדורגת במדד שנחאי הבינלאומי במקום הראשון בישראל ובמקום ה-30 בעולם. לדברי האוניברסיטה, חתך הקבלה הוא הגבוה ביותר מבין המוסדות המשפטיים בארץ.

בפקולטה שמים דגש על שילוב לימודי משפטים עם תחומי ידע נוספים, למשל פילוסופיה וכלכלה, תוכניות חילופי סטודנטים בינלאומיות וקליניקות ומרכזי התנדבות. השנה צפויים להתחיל 280 סטודנטים בשנה הראשונה לתואר הראשון.

בבר-אילן שמים דגש על סביבה וטכנולוגיה

באוניברסיטת בר-אילן הקטינו השנה את מספר הסטודנטים והעלו את רף הקבלה כדי לייצר יחס קטן יותר של סטודנטים למרצים. 265 סטודנטים יתחילו את השנה הראשונה במשפטים. הפקולטה שמה דגש על תחום הסביבה ומציעה היצע משמעותי של קורסים בתחום.

דיקן הפקולטה, פרופ' אורן פרז, אמר לגלובס כי "היום בכל משרדי עורכי הדין הגדולים יש מחלקה סביבתית. זה תחום שנהיה משמעותי בחיים ובכלכלה ומשפיע גם על עולם המשפט. בפקולטה יש תוכנית של רגולציה ומדיניות סביבתית לתואר שני. הנושא הסביבתי יתפוס תפקיד מפתח בחיים של ישראל בעתיד הקרוב".

בפקולטה שמים דגש גם על החיבור בין משפט וטכנולוגיה, מתוך אמונה שהנושא של טכנולוגיה הכוללת בינה מלאכותית ישפיע מאד על עולם המשפט. "הטכנולוגיה היא אחד האתגרים הגדולים של המשפט. בחזית של הדיון המשפטי והרגולטורי איך להתמודד עם בינה מלאכותית המעלה שאלות אתיות", הוסיף פרופ' פרז.

האוניברסיטה שבה למד נשיא המדינה

באוניברסיטת תל אביב, הזוכה לאחוזי מעבר גבוהים במיוחד בבחינות הלשכה (94%), יחלו השנה כ-350 סטודנטים את לימודי המשפטים. מתוכננים ללמד בפקולטה 1,300 תלמידים לתואר ראשון, 350 לתואר שני ו-80 לתואר שלישי.

בין בוגרי הפקולטה ניתן למצוא את נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג ואת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.

הפקולטה מציעה תוכנית לקידום סטודנטים ערבים, תוכנית לבוגרי החינוך החרדי ותארים דו-חוגיים, שהפופולריים בהם הוא השילוב עם חשבונאות, כלכלה וניהול. בנוסף קיימת תוכנית למשפט ויזמות, בה הסטודנטים מפתחים מיזמים בתחום הליטיגציה ומספקים תמיכה משפטית למיזמים בקמפוס.

לדברי דיקן הפקולטה למשפטים, פרופ' שרון חנס, העיקרון המנחה את הפקולטה הוא "שילוב של מחקר מקורי בחוד החנית, עם הוראה איכותית ומתקדמת ומעורבות חברתית וקהילתית. השילוב הזה מוכיח את עצמו. בוגרי הפקולטה תופסים מדי שנה את מקומות ההתמחות היוקרתיים ביותר ומשפיעים במידה ניכרת על החברה הישראלית והמשק".

רייכמן: המכללה שהפכה לאוניברסיטה השנה

אוניברסיטת רייכמן, שקיבלה לאחרונה את תואר האוניברסיטה, שמה דגש על הכשרה מעשית ומפעילה 12 קליניקות משפטיות המאפשרות לסטודנטים להיחשף לעולם המשפט המעשי. כחלק מהחשיבות שנותן בית הספר לתחום המשפט והטכנולוגיה, לראשונה יחויבו הסטודנטים ללמוד קורס "מבוא למשפט וטכנולוגיה" כאחד מקורסי החובה בתואר.

באוניברסיטה לומדים משפטים יחד עם תואר בממשל, פסיכולוגיה או מינהל עסקים במשך 4 שנים. השבוע נכנס לתפקידו דיקן חדש לבית הספר למשפטים - פרופ' ליאור זמר, שהחליף את פרופ׳ אמנון להבי.

מגפת הקורונה, שחייבה לימודים מרחוק, הביאה את האוניברסיטה לפתח שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה בשיטה של "חקר מקרה" (case studies), בשיעורים שמנוהלים באמצעות סרטוני מציאות מדומה. בנוסף, השנה ייפתח המחזור השני של קורס בנושא בינה מלאכותית ואתיקה במסגרת הכשרת מנהלים בשיתוף מיקרוסופט ישראל.

דיני חברות הזנק ופינטק

לפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה הצטרף נשיא בית העליון בדימוס פרופ' אשר גרוניס והשנה נפתחה בהרצאתו לתלמידים החדשים. לפקולטה יצטרפו השנה 125 סטודנטים חדשים והיא מציעה קורסים בתחומים חדשניים במשפט ובטכנולוגיה ומאפשרת התנסות מעשית בסדנאות עם עיריית חיפה והתביעה המשטרתית. בפקולטה היצע קורסים ייחודי בתחום יישוב הסכסוכים, הכשרת מגשרים וקורס ליישוב סכסוכים בטכנולוגיה.

לדברי דיקן הפקולטה פרופ' אורן גזל-אייל, השנה הצטרפו לסגל הפקולטה מספר חברים אשר ילמדו נושאים חדשניים כגון דיני חברות הזנק, פינטק ודיני מלחמה בעידן הרובוטיקה.

קליניקות לתיקון ושינוי חברתי

במכללה למינהל יחלו ללמוד כ-350 סטודנטים חדשים השנה. במועד בחינות הלשכה האחרון אחוז המעבר הגבוה ביותר מבין המכללות היה של המכללה למנהל ועמד על 67% מהנבחנים.

הפקולטה מציעה לסטודנטים שתי תוכנית לתואר ראשון כפול - משפטים וחשבונאות, ומשפטים וכלכלה. במכללה שמים דגש בקליניקות על עבודה מעשית משפטית-חברתית, לקידום ערכים של תיקון ושינוי חברתי.

עוד כתבות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

תקיפה ישראלית בדמשק / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

ישראל תקפה בדמשק, צה"ל חיסל מחבלים שנכנסו למבנים צבאיים של חיזבאללה בלבנון

קיבוץ בארי הודיע כי החטוף דרור אור נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו מוחזקת בעזה ● מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון ● לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - האופוזיציה בסוריה מדווחת על פיצוצים חזקים באזור דמשק ● משרד הסחר הטורקי: "עוצרים את היצוא והיבוא לישראל וממנה בצל החרפת הטרגדיה ההומניטרית" ● המיליציות הפרו-איראניות בעיראק טענו: שיגרנו אתמול שני טיל שיוט לעבר ישראל

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק