וואלה | בלעדי

בוואלה לא מחכים: זה המועמד המוביל לתפקיד המנכ"ל החדש

עידן אלרום, סמנכ"ל השיווק של מאקו, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל וואלה במקום עידו אשד שהודיע היום על פרישתו • ההסכם בין הצדדים טרם נחתם, אך אם לא יחולו שינויים, הוא ייחתם בימים הקרובים

אולפני וואלה / צילום: יח''צ
אולפני וואלה / צילום: יח''צ

אם לא יתרחש שינוי של הרגע האחרון, בכיר מקבוצת קשת-מאקו צפוי לחצות את הקווים לקבוצת אלי עזור: לגלובס נודע כי עידן אלרום, סמנכ"ל השיווק של מאקו, הוא המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל וואלה. ההסכם בין הצדדים טרם נחתם, אך אם לא יחולו שינויים, הוא ייחתם בימים הקרובים.

אלרום מכהן בתפקיד סמנכ"ל שיווק במאקו מאז 2017, עת בקבוצת מאקו החלו להיערך לפיצול ערוץ 2 בכל זרועות הקבוצה. נציין כי בתחום הדיגיטל יש קשר ישיר בין שיווק לתוכן, והתפקיד כמו נתפר למידותיו של אלרום, בהתחשב בעבר המקצועי שלו. קודם לתפקידו במאקו הוא כיהן כסמנכ"ל דיגיטל במשרד הפרסום יהושע TBWA ולפני כן ניהל את פלטפורמת הפעילות הפיננסית של גלובס.

לאחר פרסום הידיעה בגלובס שלח מנכ"ל מאקו אורי רוזן מייל לעובדים בו עדכן אותם בהתפתחויות עם תוספת של קריצה: "עידן אלרום הודיע לי היום כי הוא צפוי להתמנות לתפקיד מנכ"ל וואלה, ולכן הוא מסיים החל ממחר את תפקידו במאקו ובקשת. איחלתי לו הצלחה (מוגבלת...) בתפקיד החדש". 

אשד פורש 

כפי שנחשף היום (ד') בגלובס, המנכ"ל הזמני-קבוע של וואלה, עידו אשד, הודיע היום על פרישתו. אשד החזיק בתפקיד במשך 4 שנים - מאז פרישתו של אילן ישועה.

במייל שמשלח לעובדים כתב אשד: "הודעתי היום לדירקטוריון וואלה על רצוני לפרוש מתפקידי כמנכ"ל החברה". לדבריו, "וואלה היה בית בשבילי בכל מובן המילה, הגעתי כמעצב צעיר לסטארט-אפ קטן וחדשני, עוד כשהמודמים היו מתקשרים עם הסאונד הזוועתי".

אשד התייחס לזמן שבו קיבל את החברה - לאחר התפוצצות תיק 4000 ועם פרישתו של המנכ"ל הקודם אילן ישועה - וכתב לעובדים: "קיבלתי את החברה בטיימינג מאתגר עם כוונה של בזק למכור את החברה, דרישה למהלכי קיצוץ ומפה תחרותית חדשה ומורכבת, אבל עדיין הצלחנו לשמור על מיקומנו כאתר מוביל, והכול בזכותכם! לאורך כל השנים הקסם של וואלה היה בעובדים שלה, ואתם ההוכחה שהעובדים עושים את החברה, ולא ההפך".

נזכיר כי קודם לתפקידו כמנכ"ל וואלה כיהן אשד בתפקיד סמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן, וכבר עם מינויו ב-2019 ברור היה לכל כי מדובר במינוי זמני.

הבחירה להפקיד בידי אשד את ניהול האתר העידה על המקום שוואלה נמצאה בו באותה עת: אי-ודאות. אשד אומנם נחשב לדמות מוערכת, ותחום אחריותו נגע לניהול של כלל מוצרי החברה, לרבות בניית אסטרטגיית מוצרים, אבל הוא לא היה אמון על התוויית מדיניות או חזון. עם זאת, באותה עת וואלה הייתה על המדף, לאחר תקופה ארוכה שבזק ניסתה למכור את האתר, טרם היה ברור מי יהיה בעל הבית העתידי שלה, וברור היה כי לזהות הקונה תהיה השפעה על זהותו של המנכ"ל. כך שברור היה שאף פיגורה מחוץ לחברה לא תבוא לקדנציה שהסבירות שהיא תימשך זמן רב אינה גבוהה. לכן הבחירה באשד הייתה טקטית - מינוי של אדם שיכול לשמור על הקיים.

תהליך המכירה של וואלה התארך הרבה מעל הצפוי, אך בתחילת השנה נכנס רשמית בעל שליטה חדש - אלי עזור, שבהדרגה הפך את הצוות הניהולי לצוות שלו. בין המינויים המשמעותיים של עזור נזכיר את מינויו של ערן טיפנברון לתפקיד העורך הראשי של האתר: ואת אירית בר-לרנר, שכיהנה כסמנכ"לית שיתופי-פעולה אסטרטגיים של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, ועתה מכהנת בתפקיד זה בוואלה. כעת כאמור מתקדמים הדברים צעד נוסף קדימה, והאתר צפוי לקבל בקרוב מנכ"ל חדש.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של עידן אלרום.