נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון אושפז בטיפול נמרץ בעקבות זיהום בדם

הנשיא לשעבר אושפז ביום שלישי האחרון, ומרופאי בית החולים נמסר כי הם מקווים שיוכל לשוב בקרוב לביתו • עוד נמסר כי קלינטון שהה במחלקה לטיפול נמרץ "בעיקר כדי לתת לו פרטיות" וכי הוא במצב רוח טוב ומודה לצוות הרפואי

נשיא ארה''ב לשעבר - ביל קלינטון / צילום: שלומי יוסף
נשיא ארה''ב לשעבר - ביל קלינטון / צילום: שלומי יוסף

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בן ה-75 אושפז לפני שלושה ימים (שלישי) בבית החולים בעיר אירוויין שבקליפורניה. דוברו של קלינטון מוסר כי הוא סובל מזיהום בדמו, וכי סיבת האישפוז אינה נגיף הקורונה. עוד הוסיף הדובר כי הנשיא לשעבר "במצב רוח טוב ומודה לרופאים, לאחיות ולצוות המעניקים לו טיפול מצוין".

מבית החולים נמסר בהצהרה כי קלינטון "אושפז לצורך מעקב צמוד, וניתנו לו אנטיביוטיקה ועירוי". עוד נכתב בהודעה מהרופאים כי "לאחר יומיים של טיפול, ספירת תאי הדם הלבנים שלו יורדת והוא מגיב היטב לאנטיביוטיקה". הרופאים הוסיפו גם כי הם "מקווים שהוא יחזור הביתה בקרוב".

כתב CNN דיווח כי קלינטון שהה במחלקה לטיפול נמרץ "בעיקר כדי לתת לו פרטיות". עוד הוסיף, כי הוא לא נזקק למכונת הנשמה וכי לאישפוז אין קשר לבעיות לב קודמות מהן סבל קלינטון.  

בשנים שחלפו מאז עזב את הבית הלבן בשנת 2001, עבר קלינטון מספר ניתוחים ואירועים רפואיים. ב-2005 עבר ניתוח בעקבות ריאה שהתמוטטה חלקית, בשנת 2010 עבר צינתור, ובמהלך השנים עבר ארבעה ניתוחי מעקפים עקב כאבי חזה ממושכים וקוצר נשימה שחווה.