סמנכ"לית הכספים של צ'ק פוינט מימשה מניות סולאראדג' בכ-9 מיליון דולר

טל פיין משמשת כדירקטורית בחברת האנרגיה הסולארית – הישראלית בעלת השווי הגבוה בוול סטריט • המימוש בוצע במסגרת "מכירה עיוורת", שבה המועדים נקבעים מראש, והמוכרים לא מתזמנים את המכירה עפ"י מחיר המניה

מערכות סולאריות של חברת סולאראדג’ / צילום: אתר החברה
מערכות סולאריות של חברת סולאראדג’ / צילום: אתר החברה

מניית סולאראדג'  זינקה בימים האחרונים בציפייה לפרסום דוחות כספיים טובים. שניים מנושאי המשרה בחברה נהנו מהעליות במניה ומכרו חלק מההחזקות שלהם בה. מדובר ביואב גלין, סמנכ"ל הפיתוח שהוא גם אחד ממייסדי החברה, ובחברת הדירקטוריון טל פיין (סמנכ"לית הכספים והתפעול של צ'ק פוינט). שניהם מכרו מניות במסגרת "מכירה עיוורת", כלומר מכירה שבה המועדים נקבעים מראש, והמוכרים אינם מתזמנים את המכירה על-פי מחיר המניה. תוכנית כזאת מונעת למעשה אפשרות לטענות על שימוש במידע פנים.

סולאראדג', בניהולו של צבי לנדו, מספקת טכנולוגיה לתחום האנרגיה הסולארית ולתחומים משיקים. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 18.9 מיליארד דולר ונכון להיום היא החברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בוול סטריט, לפני נייס , סנטינל וואן , מאנדיי  וצ'ק פוינט .

לפי דיווחים שהועברו ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) בימים האחרונים, גלין מימש 10,000 אופציות שניתנו לו בשנת 2014, כשהחברה עוד הייתה חברה פרטית לפני הנפקה בנאסד"ק, והבשילו כעת. מחיר המימוש של האופציות היה 5.01 דולר בלבד, בעוד שמניית סולאראדג' נסחרת כיום במחיר של כ-361 דולר. במשך שני ימי מסחר הוא מכר את אותן 10,000 אופציות שמומשו למניות, במחירים שנעו בין 349-357 דולר למניה ובתמורה כוללת של קצת מעל 3.5 מיליון דולר, כלומר ברווח של כ-3.46 מיליון דולר. לאחר העסקאות הללו נותרו בידי גלין כ-119 אלף מניות סולאראדג'.

במקביל פיין מכרה קרוב ל-26 אלף מניות סולאראדג' שהיו ברשותה במהלך יום מסחר אחד בשבוע שעבר, בתמורה לכ-8.9 מיליון דולר. מחירי המניות נעו בין 336-357 דולר. פיין היא דירקטורית בסולאראדג' משנת 2015 (השנה שבה הונפקה החברה). כאמור, היא סמנכ"לית הכספים והתפעול בחברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט, שנסחרת בשווי של 15.5 מיליארד דולר.