דוחות טובים לנייר חדרה; הציגה שיפור בכל מדדי הרווחיות הרבעוניים

העלייה המתמשכת בביקוש למוצרי אריזה מקרטון באה לידי ביטוי בדוחות נייר חדרה שבשליטת קרן פימי: ההכנסות צמחו ב-11%, הרווח הגולמי זינק ב-50% • המניה רשמה תשואה מתואמת דיבידנדים של 54% מתחילת השנה

גדי קוניא - מנכ''ל נייר חדרה / צילום: שלומי יוסף
גדי קוניא - מנכ''ל נייר חדרה / צילום: שלומי יוסף

תוצאות כספיות חזקות לחברת נייר חדרה  ברבעון השלישי של 2021, הודות לצמיחה בהכנסות ושיפור מהותי בכל מדדי הרווחיות. לדברי החברה, היא נהנית מעלייה מתמשכת בביקוש למוצרי אריזה מקרטון ומתפוקות ייצור גבוהות יותר מאי פעם.

נייר חדרה שבשליטת קרן פימי (45.5%), היא החברה המובילה בישראל בתחום האריזה, הנייר והמיחזור. היא היצרן היחיד בארץ של גלילי נייר לקרטון, היא מייצרת ומשווקת אריזות קרטון באמצעות החברה הבת "כרמל", ובנוסף מחזיקה בבעלות מלאה על חברת "אמניר", שהיא החברה הגדולה בארץ בתחום איסוף, עיבוד ומחזור פסולת קרטון, נייר ופלסטיק. בנוסף, עוסקת נייר חדרה בייצור ושיווק ניירות כתיבה והדפסה ובשיווק צרכי משרד.

את הרבעון השלישי של 2021 סיימה נייר חדרה עם הכנסות של 390 מיליון שקל, המשקפות צמיחה של 11.51% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הצמיחה במחזור המכירות נבעה בעיקר מעלייה של כ-38 מיליון שקל במכירות גלילי הקרטון לנייר.

בנוסף, גדלו ההכנסות במגזר ניירות הכתיבה וההדפסה ב-13 מיליון שקל, כאשר מנגד חלה ירידה של 15 מיליון שקל במכירות מגזר שיווק צרכי המשרד, שכולל את פעילותה של החברה הבת גרפיטי. הצמיחה בהכנסות, לצד המשך ההתייעלות התפעולית, הובילו את נייר חדרה להציג צמיחה של 50% ברווח הגולמי ל-77 מיליון שקל, המהווה 20% מההכנסות.

לשם השוואה, ברבעון השלישי אשתקד הציגה החברה רווחיות גולמית של 15% בלבד מההכנסות. לדברי החברה, השיפור הושג בעיקר הודות לגידול בתפוקה ובכמות שנמכרה, שיפור ביעילות הייצור, ועליית מחירי המכירה.

הרווח התפעולי (לפני הוצאות והכנסות חד פעמיות) זינק ברבעון השלישי ב-247% ל-34 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם ברבעון השלישי ב-18 מיליון שקל, לעומת 558 אלף שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות החזקות, החליטה חברה על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

"מתמקדים בשיפור היעילות והגדלת התפוקה"

לדברי גדי קוניא, מנכ"ל קבוצת נייר חדרה, "התוצאות הכספיות החזקות ממשיכות לשקף את הגידול בתפוקות הייצור ובמכירות החברה, את המשך ההתייעלות התפעולית ואת הביקוש הצומח למוצרי אריזה מקרטון, בארץ ובעולם. הביקוש הגואה מאפיין גם את פתיחת הרבעון הרביעי".

קוניא הוסיף, כי "פעילות החברה ממוקדת בשיפור היעילות והגדלת התפוקה. מתחילת השנה הצלחנו להגדיל את התפוקה והמכירות בכל אחד ממגזרי שרשרת הערך.

"תהליך הסבת מכונה 4, המייצרת כיום בעיקר נייר לבן - לייצור גלילי נייר ממוחזרים לקרטון, מתקדם באופן מדורג. במהלך השנה התקדמנו ביכולת לייצר במכונה 4 גלילי נייר ממחזרים לקרטון. ניצנים ראשונים של פוטנציאל הרווח הצפוי עם התקדמות ההסבה, נכללים בתוצאות הרבעון השלישי, שבו חלק ממכירות מגזר גלילי נייר לקרטון היו מתוצרת מכונה 4".

ליאור הלמן, סמנכ"ל הכספים של קבוצת נייר חדרה, הוסיף כי "השיפור הניכר ברווחיות לצד הירידה המתמשכת בהוצאות המימון, חיזקו את האיתנות הפיננסית והקטינו עוד יותר את רמת המינוף של החברה. כל זאת, תוך כדי מימוש תכנית השקעות של כ-60 מיליון שקל וחלוקת דיבידנד של 30 מיליון שקל, במהלך תשעת החודשים האחרונים".

נייר חדרה נסחרת בבורסה לפי שווי של 1.65 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה רשמה תשואה מתואמת דיבידנדים של 54% מתחילת 2021. עם זאת, בסיכום שלוש השנים האחרונות הציגה המניה תשואה מתואמת שלילית של כ-1%, בעוד מדד היחס ת"א-90 רושם עלייה של 97% באותה התקופה.