מדי שנה בתחילת שנת הלימודים משודרת אותה הכתבה במהדורות החדשות: הנה עוד בית ספר שהפך ל״שמורה״ של ילדי עובדים זרים. הם לומדים שם לבדם, כמעט בלי תלמידים לבנים כלל. מהי הסיבה לכך? הרי לכאורה רובנו לא גזענים, או לכל הפחות לא גזענים לגמרי.
ומדוע העיר בית שמש הופכת חרדית יותר ויותר, ולעומתה תל-אביב נעשית דווקא יותר ויותר חילונית? ובמילים אחרות: מדוע נוצרים "גטאות" גיאוגרפים של אנשים הדומים זה לזה, ואנו לא רואים דווקא מגמה הפוכה של שכונות מעורבות והטרוגניות?
יכולים להיות לכך כמה הסברים אך גם הכלכלה של המערכות המורכבות מציעה הסבר משלה. המחשה מצוינת לעניין מעניקה סימולציה שערך בעבר הכלכלן האמריקאי המנוח, תומס שלינג.
מה בדיוק כוללת הסימולציה הזו ומה ניתן להסיק ממנה על הנטייה האנושית לגזענות? האזינו לפרק השבוע של "קטע כלכלי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.