וולט מרחיבה את פעילותה: תשיק בישראל את מיזם משלוחי המכולת

וולט הגישה בקשה לרשות התחרות להקים בישראלים "חנויות חשוכות" מהן תספק מוצרי מכולת למשלוחים מהירים • בשלב ראשון הפעילות תבוצע מתל אביב בלבד

שליח וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis
שליח וולט / צילום: Shutterstock, Karolis Kavolelis

וולט מרחיבה את פעילותה, ומתכוונת להקים בישראל "חנויות חשוכות" (Dark Stores) מהן היא תספק מוצרי מכולת למשלוחים מהירים תחת מותג "וולט מרקט". החברה כבר מפעילה את הפורמט באמצעות שלוש חנויות שפועלות בפינלנד ולאחרונה הגישה בקשה לרשות התחרות להקים מיזם של חנויות דומות בארץ מהן היא תבצע משלוחים. בשלב ראשון הפעילות תבוצע מתל אביב בלבד.

חנויות אלה משמשות כמחסנים עבור משלוחים, כפי שמפעילה כבר יאנגו דלי המציעה משלוחים מהירים של מוצרי מכולת מאז נובמבר 2020 במודל שהיא העתיקה מהחברה האם שלה, יאנדקס, הפועלת ברוסיה. בניגוד לחברת יאנדקס הפועלת גם בתחום המשלוחים (כמתחרה של וולט), בארץ לא מתכוונת יאגנו דלי להיכנס לתחום זה לאור הדומיננטיות של וולט ושל תן ביס בענף.

בחודש יולי פורסם בגלובס כי שחקנית נוספת בוחנת כניסה לשוק הישראלי, בדגש על משלוחים מהירים של מוצרי מכולת - חברת גורילס הפועלת בפורמט החנויות החשוכות והדומיננטית באירופה תוך דגש על משלוחים בטווח זמן של עשר דקות.

וולט כבשה את השוק הישראלי אליו נכנסה ב-2018 באמצעות משלוחי מזון ממסעדות. מאז, פעילותה צומחת מדי שנה כשאת משלוחי המזון ממסעדות היא הרחיבה לא רק גיאוגרפית אלא גם לתחומי קמעונאות אחרים בהם מוצרי פארם, מוצרי מעדניה, ספרים, צעצועים ועוד. בחודש נובמבר נהנתה חברת המשלוחים מהגידול בקצב הקניות בעקבות מבצעי ההוזלה כך ששיעור מכירות הריטייל תופס נפח לא מבוטל מפעילותה של וולט. כיום מונה האפליקציה של וולט כ-3,000 בתי עסק. החברה מעסיקה 700 עובדים בישראל וכ-10,000 שליחים עמם היא מצויה בהתקשרות.

ההערכות הן שבחודשים הקרובים תשיק וולט את שירות משלוחי המכולת שלה, תחום שלא לגמרי זר לה - החברה מציעה כבר כעת משלוחים מסניפי סופר יודה בתל אביב. עם זאת, משלוחים אלה לא פועלים במנגנון המהיר שאליו מעוניינת להיכנס וולט ושמתאפשרים הודות לפעילות באמצעות ה"חנויות החשוכות". בתחום משלוחי המכולת פועלים רשתות הקמעונאות ובראשן שופרסל ומערך המשלוחים של קוויק.