"בשל תקלה": מפעילי בדיקות האנטיגן לילדים קיבלו הודעה על הפסקת המימון

המדינה מימנה את בדיקות האנטיגן עד כה, אך מפעילי הבדיקות, בהם רשתות הפארם בי, גוד פארם וסופר פארם ומכונים פרטיים דוגמת איכילוב Well התבשרו כי ממחר ייעצר התשלום שמעביר אליהם משרד בריאות • ממשרד הבריאות נמסר כי "בשל תקלה, יצאה הודעה שגויה לספקי מתחמי בדיקות האנטיגן על הפסקת הפעילות. התקלה סודרה ופעילות מתחמי בדיקות האנטיגן יימשכו כסדרם. הודעה בנושא תצא גם לספקים"

בדיקת אנטיגן מהירה / צילום: סופיה ישראל
בדיקת אנטיגן מהירה / צילום: סופיה ישראל

מפעילי בדיקות האנטיגן לילדים בגילאי 3-12 קיבלו הודעה לפיה ממחר ממחר (ג') יופסק המימון לבדיקות אנטיגן בחינם לטובת הנפקת תו ירוק (ל-24 שעות), כך נודע לגלובס. הנימוק: מחלוקות בין משרד האוצר ומשרד הבריאות. זמן קצר לאחר מכן, משרד הבריאות חזר בו. 

לפי ההודעה, מפעילי הבדיקות, בהם רשתות הפארם בי, גוד פארם וסופר פארם ומכונים פרטיים דוגמת איכילוב Well לא יוכלו לדגום את הילדים כפי שנעשה עד כה. 

מדובר באלפי בדיקות ביום, שעד כה מומנו ע"י המדינה. המפעילים התבשרו כי ממחר ייעצר התשלום שמעביר אליהם משרד בריאות. חברות אלה זכו במכרז לביצוע בדיקות אנטיגן על פי נהלי התו הירוק שקבעו כי ילדים עד גיל 12 ייבדקו בחינם.

ממשרד הבריאות נמסר כי "בשל תקלה, יצאה הודעה שגויה לספקי מתחמי בדיקות האנטיגן על הפסקת הפעילות. התקלה סודרה ופעילות מתחמי בדיקות האנטיגן יימשכו כסדרם. הודעה בנושא תצא גם לספקים".