תושב יפו ואזרח עזתי מואשמים בתכנון פיגועים וריגול למען חמאס

על פי ממצאי החקירות, השניים נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה לטובת קבלת המשימות ובהמשך קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך

השניים נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה לטובת קבלת המשימות ובהמשך קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך / צילום: Shutterstock, Val_Yankin
השניים נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה לטובת קבלת המשימות ובהמשך קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך / צילום: Shutterstock, Val_Yankin

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו תושב יפו וסוחר פלסטיני מרצועת עזה. השניים מואשמים כי גוייסו על ידי ארגון חמאס ברצועת עזה, וביצעו למענו פעולות ריגול והכנות לפיגועים בישראל. השניים הם חסין ביארי, בן 30, אזרח ישראלי שלו משפחה ברצועת עזה ומחמוד אחמד, בן 33, תושב רצועת עזה אשר החזיק בהיתר מסחר לכניסה לישראל.

היום (ה') הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי פרקליטות מרכז כתב אישום נגד ביארי, וכתב אישום נגד אחמד הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות דרום. כתבי האישום מייחסים לשניים עבירות ביטחוניות חמורות.

על פי ממצאי החקירות, השניים נפגשו עם מפעיליהם בחמאס בזמן שהותם ברצועת עזה לטובת קבלת המשימות ובהמשך קיימו עם מפעיליהם קשר חשאי-מבצעי מתמשך. אחמד גוייס לחמאס כבר ב-2019, ובמסגרת פעילותו ביצע משימות איסוף מידע על מערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ וכן פעל לצילום חשאי של חיילי צה"ל בתחנה מרכזית אשקלון, כהכנה לפיגוע.

חסין ביארי / צילום: דוברות השב''כ
 חסין ביארי / צילום: דוברות השב''כ

הנאשם השני, ביארי, גויס לתשתית הריגול של חמאס במהלך השנה החולפת והספיק לממש משימות איסוף מול בסיסים צבאיים, חיילי צה"ל ומערכות כיפת ברזל ברחבי הארץ.

בנוסף, התבקש ביארי על ידי החמאס להסית את האוכלוסיה הערבית בישראל נגד המדינה, להשיג אמצעי לחימה ולבצע פיגוע בשטח ישראל.

בשב"כ אומרים כי חקירות אלו, אשר מתווספות לחקירות קודמות שבוצעו בשנתיים האחרונות מול סוכני תשתית ריגול, חושפות פעם נוספת את העובדה כי חמאס מנצלת את מעברי הגבול לטובת קידום פעילות טרור בישראל וגורמת לאזרחים לסכן את משפחותיהם בישראל וברצועת עזה. פרסום זה ממחיש כיצד חמאס מנצל את היתרי המסחר לטובת פעילות טרור.

השב"כ, אם לתאר בעדינות, לא מתלהב מהגדלת מספר היתרי הכניסה לישראל, שעלה בחודשים האחרונים מ-3,000 ל-10 אלפים. ההיתרים מוגדרים כהיתרי סוחרים, אבל רובם נכנסים כדי לעבוד בישראל, ובעיקר בחקלאות בישובי עוטף עזה ובנגב. מתאם הפעולות בשטחים והשר עיסאווי פריג' דוחפים להגדלת המספרים ולאפשר גם היתרי כניסה לפועלים, מתוך חשיבה כי הקלת הלחץ הכלכלי ברצועה, והצגת ישראל כמי שמסייעת לתושבים בעוד חמאס מדכא אותם, יסייעו למאבק בארגון הטרור. בשב"כ מנגד מזהירים כי הגדלת המספרים תגדיל גם את הסיכון לפיגועים וכי חמאס ינצל את המהלך להחדרת מחבלים לישראל.