מדוד השמש ועד העציצים: מה כדאי לארגן בבית לקראת הסופה

רגע לפני שיהיה מאוחר מדי - זה הזמן להכין את ביתכם לקראת הסופה • אם יש לכם בחצר פריטים שעשויים לעוף ברוח ולגרום לנזק, יש לקבע אותם: "עדיף לקנות ב-50 שקל חוט שזור ולקשור את הדברים לדבר קבוע. זו סכנה לשלום הציבור", אומר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים

רגע לפני שהסופה מכה, זה הזמן לוודא שהבית מוכן אליה / צילום: Shutterstock, Triff
רגע לפני שהסופה מכה, זה הזמן לוודא שהבית מוכן אליה / צילום: Shutterstock, Triff

הסופה "כרמל" הגיעה, ולפי נתוני השירות המטאורולוגי אנחנו צפויים בימים הקרובים לגשמים עזים ולרוחות ערות.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מציע כמה טיפים להיערכות הבית לסופה: "המפתח הוא מילה אחת: קשירה", אומר סיב. הוא ממליץ לקשור על המרפסות ועל הגגות כל דבר שיכול להתעופף, לרבות כיסאות, שולחנות, ועציצים. "שמשיות בוודאי - ובייחוד בריכות. עדיף לקנות ב-50 שקל חוט שזור ולקשור את הדברים לדבר קבוע. זו סכנה לשלום הציבור".

סיב מציע לוודא שחור הניקוז במרפסות יהיו פנוי: "לבדוק שאין משהו שחוסם את הניקוז, כמו עלים, ענפים או לכלוך. המים אמורים לרדת ולא להתאגם כדי שלא תהיה נזילה".
לקבלני השיפוצים ממליץ סיב לקשור גם דודי שמש ודודי חשמל - לוודא שהם מחוברים טוב כי הם עלולים לעוף.

באשר לגגות ממליץ סיב: בגגות רעפים - לבדוק שאין רעף שבור, משום שגם רעף אחד שבור יכול לגרום לנזילה לתוך הבית, ובגגות מרוצפים - לוודא שהרובה סגורה שלא יהיה חלחול של מים. "הוספה של רובה זה דבר שאדם יכול לבד בבית בעצמו, ועדיף לפני מאשר שתהיה נזילה ויידרש תיקון יקר. אלה דברים קטנים אבל הם יכולים לגרום מפח נפש גדול לבעל הדירה.

אם אתם בוועד של בניין משותף, סיב מציע לקחת איש מקצוע שיעבור על כל הדודים ויוודא שהם קשורים, שכל הניקוזים פתוחים, ושכל היריעות בגג אטומות. "והכי חשוב, בגלל הסופה, לראות שהכול קשור, לוודא שקולטי השמש מחוברים היטב. כשאנחנו עוקבים אחר מה שקורה בעולם, רואים שהדברים האלה יכולים לגרום להרג. תלוי מה יהיה עומס הרוח, אבל עדיף לקחת מרווח ביטחון".