החברה שהכריזה על מות המשרדים הבינה שבכל זאת צריך אותם

שנה וחצי אחרי שסגרה את משרדיה ודאגה לעצב לעובדיה משרדים נוחים בבית, הודיעה לייבפרסון שהיא פותחת משרדים חדשים שיתפרשו על פני 900 מ"ר במגדל משרדים בהרצליה • "החלטנו ליצור מודל משולב שכולל עבודה מהבית, הסכם גלובלי עם Wework למי שבוחר להיות מנוי בכל מקום בעולם, ומשרד מסוג חדש לעובדים בהרצליה"

חגית מלול, ראש מטה וסמנכ''ל אופרציה בלייבפרסון / צילום: יח''צ ענבל מרמרי
חגית מלול, ראש מטה וסמנכ''ל אופרציה בלייבפרסון / צילום: יח''צ ענבל מרמרי

זמן קצר אחרי פרוץ מגפת הקורונה, הכריזה חברת לייבפרסון שהיא סוגרת את משרדיה ודואגת לעצב לעובדיה משרדים ביתיים נוחים. בהמשך, היא גם שכרה, בהתאם לדרישות העובדים, חללי עבודה במקומות שונים עבור מי שמעדיף לעבוד מחוץ לבית. כעת, כשנה וחצי אחרי ההכרזה, הודיעה החברה ליותר מ-200 עובדיה שהיא פותחת משרדים חדשים - 900 מ"ר במגדל משרדים בהרצליה.

מה העובדים רוצים

לדברי חגית מלול, ראשת מטה וראשת תחום האופרציה בלייבפרסון, "נפרדנו מהנדל"ן שלנו כי בדיוק נגמר החוזה והבנו שזה לא עניין של שבועות או חודשים. כולם חיכו 'לחזור לשגרה', אבל האמירה הכי שגורה בלייבפרסון היא 'האנושות לא הולכת אחורה אלא תמיד מתקדמת קדימה'. מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

"תוך כדי התהליך הבנו שיש לעובדים צורך עז בגמישות. יש כאלה שפורחים בשעות הבוקר ואחרים בשעות הערב, ויש אנשים שהצליחו להגיע לאיזון מיטבי עם העבודה ולהכניס במהלך היום ספורט או ארוחת צהריים עם הילדים. ראינו שחברות רבות ניסו להחזיר את העובדים למשרדים ועובדים הצביעו ברגליים, והן נאלצו להתפשר על פעמיים או שלוש בשבוע מהמשרד, לא מתוך אידיאולוגיה אלא מתוך הכרח".

מלול אומרת שההחלטות בחברה נשענות על סקרים פנימיים, ולפיהם 39% מהעובדים רוצים להיות במשרדים פעמיים-שלוש בשבוע. יש כאלה שרוצים פעם בשבוע ו-34% רוצים להגיע פעמיים או שלוש בחודש. "כתוצאה מכך, החלטנו ליצור מודל משולב שכולל עבודה מהבית, הסכם גלובלי עם Wework למי שבוחר להיות מנוי בכל מקום בעולם, ומשרד מסוג חדש לעובדים בהרצליה".

להגיע למטרה מסוימת

"אין ספק שאי-אפשר לחיות בלי אינטראקציה אנושית או פיזית, אבל המודל שלנו הוא לא סתם היברידי, הוא קובע שני דברים: אחד, שהמנהלים אמורים לתת ערך בהגעה למשרד, כלומר, העובדים לא אמורים להגיע רק כדי להגיע, אלא למטרה מסוימת. העובדים ממפים יחד עם המנהלים לאילו סוגי פגישות יש ערך במשרד.

"הדבר השני הוא שהמשרד הוא חמצן לעשרות עובדים חדשים בחברה. כשהם גויסו, הם פגשו רק את חברי הצוות ולא הרבה מעבר לכך. חשוב לנו לייצר את הקהילה, לעשות שיתופי פעולה באופן אישי, לייצר אינטראקציות אנושית ולחגוג את התרבות סביב נושאים שבאמת חשובים לנו.