מחפשים מנהל לרשות החברות: ועדת האיתור פרסמה פנייה רשמית

בראש ועדת האיתור שקמה עומד מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, שיבחר את מחליפו ברשות החברות, לאחר שמאז אוגוסט משמש גם כמ"מ מנהל הרשות • תנאי המכרז לאיוש המשרה שונו ע"י שר הדיגיטל לשעבר, דוד אמסלם, שספג ביקורת חריפה בטענה לתנאי סף מקלים, וכעת התנאים דומים לאלו שהוצבו בזמן שהרשות הייתה בידי משרד האוצר של כחלון

שר האוצר אביגדור ליברמן ורם בלינקוב / צילום: רפי קוץ
שר האוצר אביגדור ליברמן ורם בלינקוב / צילום: רפי קוץ

היום (ב') פרסם משרד האוצר פנייה רשמית לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל רשות החברות. כפי שפורסם בגלובס לפני חודש, בראש ועדת האיתור שקמה עומד מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, שיבחר את מחליפו ברשות החברות, לאחר שמאז אוגוסט משמש בלניקוב גם כמ"מ מנהל הרשות. רשות החברות פועלת זה כשנה ללא מנהל במשרה מלאה מאז עזיבתו של יענקי קווינט.

המועמדים שיציעו את עצמם לתפקיד יתבקשו להציג ניסיון של 15 שנים במצטבר "בתחום כלכלי או מסחרי או ביקורת או פיקוח על תאגידים או משפט תאגידי" וכן "בתפקידי ניהול בכירים בשירות הציבורי או בתאגיד בעל היקף עסקים משמעותי". לבעלי תואר שני או שלישי תופחת תקופת הניסיון הנדרשת בשנה אחת בהתאמה. הניסיון יכול להיות חופף או מצטבר. מבחינת השכלה, נדרש תואר ראשון לפחות, "רצוי בתחומי הכלכלה, המשפט או מדיניות ציבורית או בתחומים רלוונטיים אחרים לעיסוק".

ועדת האיתור למנהל קבוע לרשות החברות הייתה אמורה לקום עוד בחודש יולי, אבל היא נדחתה בעקבות הכוונה באוצר להקשיח את תנאי הסף לתפקיד. ליברמן ונציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, שינו את תנאי המכרז לאיוש המשרה, שפורסם במקור על ידי שר הדיגיטל לשעבר, דוד אמסלם, וספג ביקורת חריפה בטענה לתנאי סף מקלים. הפעם התנאים דומים לאלו שהוצבו בזמן שהרשות הייתה בידי משרד האוצר של כחלון ולפני העברתה לידיו של אמסלם, שכאמור שינה אותם.

רשות החברות הממשלתיות אמונה על כ-70 חברות ממשלתיות עסקיות ולא עסקיות, המעסיקות כ-60 אלף עובדים שווי כלל נכסי החברות נאמד ב-213 מיליארד שקל ושווי כלל הכנסותיהן עומד על כ-71 מיליארד שקל.