לאחר התחקיר: דוח על יחסי העבודה ב"כאן" הוגש למועצת התאגיד

מועצת התאגיד הזמינה את הדוח, לאחר תחקיר של עיתון הארץ שבו העידו עובדים ממחלקות שונות על התנהגות מתעמרת והטרדות מיניות •  על פי מקורות המקורבים לתאגיד מדובר בדוח חריף שקשה יהיה להעביר לסדר היום

תאגיד השידור הציבורי כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור הציבורי כאן / צילום: שלומי יוסף

מועצת תאגיד השידור הישראלי קיבלה הערב (ב') את דוח ועדת פרוקצ'ה שעוסק בעניין יחסי העבודה בתאגיד. על פי מקורות המקורבים לתאגיד מדובר בדוח חריף שקשה יהיה להעביר לסדר היום.

מהתאגיד נמסר כי המועצה תלמד את הדוח לעומקו ותתכנס בימים הקרובים על מנת לדון בו ובהמלצותיו.

נזכיר כי עדת פרוקצ'יה הוקמה באוגוסט על ידי מועצת תאגיד השידור לאחר שבעיתון "הארץ" התפרסמה כתבת תחקיר של העיתונאית תמר קפלנסקי, שבה העידו עובדים ממחלקות שונות על התנהגות מתעמרת והטרדות מיניות.

גם בגלובס התפרסמו בשנתיים האחרונות מספר כתבות שתיארו תרבות ארגונית מורכבת ובחירות שנויות במחלוקת במכרזים. חברי הוועדה שנבחרו הם שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה, שתכהן כיו"ר הוועדה; פרקליט המדינה לשעבר, עו"ד משה לדור; והסופרת ואשת הטלוויזיה לשעבר, כרמית גיא.

בחודשים האחרונים "עלו לרגל" עשרות עובדים בהווה ובעבר של התאגיד כדי להעיד בוועדה על חוויותיהם. נדגיש כי בצד הביקורת והחוויות הקשות עליהן העידו חלק מהעדים היו גם כאלה שצידדו במנכ"ל אלדד קובלנץ וטענו כי חלק ניכר מהבעיה נמצא דווקא בהתנהלות המועצה. שלל העדויות גרמו להארכת שלב העדויות ולדחיית המסקנות.

כעת הגיע עבודת הוועדה לקיצה והמסקנות הוגשו. על פי הערכות אם אכן מדובר בדוח חמור עשויות להיות לכך השלכות על כהונתם של חלק מהבכירים. השאלה המרכזית הינה מה יהיו המסקנות לגבי קובלנץ שממילא מתמודד בחודשים האחרונים עם מועצה לעומתית. על פי מקורבים הסיכוי כי המועצה תאריך את כהונתו של קובלנץ שאמורה להסתיים עוד כשנה ותאפשר לו קדנציה נוספת כמעט ולא קיים, ולכן לאור המסקנות השאלה הגדולה תהיה האם קובלנץ ילחם במועצה על מנת לסיים את הקדנציה או יפעל לפרוש בתנאים נוחים לו טרם סיומה.

מהתאגיד נמסר כי המועצה מודה ליו"ר הוועדה כבוד שופטת בית המשפט בדימוס אילה פרוקצ'יה ולחברי הועדה - פרקליט המדינה לשעבר עו"ד משה לדור וגב' כרמית גיא.