יו"ר הוועדה המחוזית מרכז שירה ברנד עוזבת את תפקידה ותהיה סגנית ראש מטה התיכנון הלאומי

לגלובס נודע כי ברנד תמונה לסגניתו של עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התיכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה • במסגרת תפקידה תהיה ברנד אחראית על הקשר על מנהל התכנון בנושאים של ועדות מחוזיות, ועדות ערר ורישוי

יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שירה ברנד / צילום: ניב קנטור
יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שירה ברנד / צילום: ניב קנטור

עולם התיכנון עומד לעבור בתקופה הקרובה טלטלה נוספת עקב עזיבתה של יו"ר הוועדה המחוזית מרכז שירה ברנד את תפקידה לטובת מטה התיכנון הלאומי. לגלובס נודע כי ברנד תמונה לסגניתו של עו"ד שלומי הייזלר, יו"ר מטה התיכנון הלאומי ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה. הגדרת תפקידה החדש של ברנד הוא מ"מ מנהלת אגף בכירה לתכנון. במסגרת תפקידה תהיה ברנד אחראית על הקשר על מנהל התכנון בנושאים של ועדות מחוזיות, ועדות ערר ורישוי.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז חולשת על שטח עצום של 1,293 ק"מ, בין חדרה לגדרה. המחוז כולל את כל ערי המרכז מלבד ערי גוש דן הנכללות במחוז נפרד, מחוז תל אביב, כך שלעבודתה יש השלכות רבות לתושבי 244 יישובים שנמצאים בתוך גבולותיה. הגוף הפעיל בוועדה הוא לשכת התכנון המחוזית, שתפקידה הוא לשמש מטה מקצועי ומייעץ לוועדה המחוזית.

בשש השנים האחרונות התחלפו ראשי הוועדה המחוזית בקצב מסחרר. בחודש אוגוסט 2015 הודיעה היו"ר הקבועה של הוועדה רות יוסף על עזיבת התפקיד, ובמקומה מונה מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כיו"ר זמני לוועדה, וזאת במקביל לתפקודו כיו"ר זמני של הוועדה המחוזית דרום. לבאב"ד, באופן טבעי, לא היה זמן לעסוק בענייני הוועדה, ומי שעמדה בפועל בראשה הייתה מתכננת המחוז, האדריכלית דניאלה פוסק.

בספטמבר 2017, אחרי שבמשך שנתיים לא היה לוועדה יו"ר קבוע, החליפה אותו המשפטנית ומתכננת הערים שירה ברנד. בינואר האחרון עברה ברנד לתפקיד במטה התכנון, כאשר את תפקידה תפס, שוב יו"ר זמני - דוד לפלר ששימש באותה עת יו"ר הועדה המחוזית דרום. לפני כשנתיים מונה לפלר למנכ"ל משרד הכלכלה ושירה ברנד חזרה לתפקיד יו"ר הוועדה.

ע"פ פרסומי מנהל התכנון מהשנים האחרונות ניכר כי תפוקת הוועדה המחוזית מרכז נמוכה ביחס למחוזות אחרים. זה בא לידי ביטוי בכמות יחידות הדיור שהוועדה מאשרת ובמשך הזמן שאורך לאשר תוכניות. לפני כחודשיים נודע כי שרת הפנים, איילת שקד, שוקלת לפצל את הוועדה המחוזית מרכז לשנים, על מנת להקל על העומס ולייעל את עבודתה.