בשל בידודים ותחלואת נהגי קטר: שיבושים בכמה מקווי הרכבת

תשעה נהגי קטר הודיעו ביממה האחרונה כי הם חולים או נמצאים בבידוד ולכן לא יוכלו להגיע לעבודה • אלה מצטרפים למספר נהגים שהודיעו עוד קודם לכן על הידבקות בקורונה או שהם בבידוד • בהנהלת הרכבת מסרו שבשל המצב קווי הרצליה לירושלים ולראשון לציון ייפגעו • בוועד העובדים טוענים כי לא מדובר בשביתה מתוכננת

רכבת ישראל. צפויים שיבושים / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל. צפויים שיבושים / צילום: איל יצהר

מתכננים לתפוס רכבת בקווים הרצליה-ירושלים יצחק נבון או בקו הרצליה-ראשון לציון משה דיין? כדאי שתבדקו טוב-טוב את לוחות הזמנים או את ההוראות העדכניות, בשל שיבושים שנגרמים עד להודעה חדשה. הסיבה: ירידה זמנית במצבת כוח-האדם של נהגי הקטר.

ביממה האחרונה הודיעו תשעה נהגי קטר כי הם נדבקו בקורונה, או שהם מבודדים, ולכן לא יוכלו להגיע לעבודתם בימים הקרובים. אלה מצטרפים למספר נהגי קטר שהודיעו על כך עוד קודם.

לאור הצמצום המיידי במספר נהגי הקטר שזמינים, החלו שיבושים בשני הקווים. בהנהלת הרכבת מסרו לגלובס כי "רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון תסענה בין תחנות תל אביב סבידור מרכז וירושלים יצחק נבון, ולא תעצורנה בתחנות תל אביב האוניברסיטה והרצליה. הנוסעים בקו המעוניינים להגיע אל/מתחנות אלה יבצעו החלפת רכבות בתחנת תל אביב סבידור מרכז. רכבות בקו ראשון לציון משה דיין-הרצליה תופעלנה בשעות השיא בערב במתכונת של שתי רכבות מדי שעה, במקום ארבע רכבות מדי שעה". 

הוועד: לא צעדים ארגוניים 

לאור טענות שהועלו בעבר על כך שמדובר בצעדים מתוכננים, ולאור העובדה שבין ההנהלה לעובדים מתקיים מזה זמן סכסוך מתמשך, בוועד העובדים מיהרו להוציא הודעה לפיה אין מדובר בצעדים ארגוניים, אלא העלייה התלולה במספר הנדבקים בווריאנט האומיקרון פוגעת גם בעובדי הרכבת, כמו ביתר האוכלוסייה.

"לצערנו, גל התחלואה שפוקד את הארץ והעולם לא פוסח על עובדי הרכבת. בניגוד לפרסומים, אתמול בלילה והיום בבוקר תשעה נהגים בסך-הכול, מתוך 400, הודיעו על מחלה או בידוד. בכל מקרה, לא מדובר על צעדים ארגוניים. יחד עם זאת, לא מפתיע שהנהלת הרכבת מסלפת את המציאות ומטיחה האשמות חסרות שחר בוועד העובדים, כדי לחפות על הכשלים שלה ועל העובדה שהיא לא נערכה כראוי למחסור בכוח-אדם.

"בשל התגברות התחלואה המדווחת על-ידי נהגי הקטר, חלים היום (חמישי) שינויי בחלק מקווי הנוסעים".

טענות של ההנהלה על "התחלות"

ייתכן כי הודעת הוועד המהירה התפרסמה לאור פנייה של הנהלת הרכבת לבית הדין האזורי בעבודה בתל אביב לפני כשבועיים, במסגרתה התריעה ההנהלה על "התחלות" לא מוסברת של נהגים. מדובר בהליך משפטי מתמשך על רקע מאבק על תנאי העובדים כחלק מהמעבר של הרכבת לפעולה בתצורה מחושמלת, דבר שמשפיע על משרות של עובדים רבים ברכבת ישראל.

"במוצאי שבת 25 בדצמבר (2021) הודיעו חמישה נהגים ממחוז הדרום על מחלה, וזאת בנוסף לחמישה נוספים שהודיעו על מחלה בימים שקדמו לכך. נהגים אלה לא חזרו לעבודתם עד למועד כתיבת שורות אלה. אתמול, 26 בדצמבר 2021, הודיעו שבעה נהגים נוספים על מחלה, והיום התווספו אליהם חמישה נהגים נוספים שהודיעו על מחלה. כלומר, מתוך מצבה של כ-120 נהגים פעילים בדרום, 22 נהגים ממחוז דרום נעדרים מעבודתם מפאת מחלה.

"משמע, כ-18% מכלל הנהגים במחוז דרום נעדרים מעבודתם בשל 'מחלה' - אף אחד מהם אינו מאובחן כחולה קורונה, כאשר עובד אחד נמצא בבידוד עם ילדו... לא ניתן להסביר זאת אלא בכך שמדובר בצעד ארגוני פראי", נכתב על-ידי ההנהלה בפנייה לבית הדין.

בתגובה אמר לגלובס גורם בוועד כי מדובר בהוצאת דיבה, וכי הם שוקלים לתבוע על כך את ההנהלה.