ימי בידוד לעצמאים? המשק הולך לקראת שיתוק, ובממשלה נזכרים לשקול פיצויים

לגלובס נודע כי בלשכת ראש הממשלה החלו לקדם השבוע מתווה פיצוי חלקי לעסקים שנפגעו מהגל הנוכחי • זאת, למרות שהתחזיות המוקדמות כבר דיברו על עשרות אלפי מאומתים ביום שייכנסו לבידוד ויפגעו בתפקוד המשק

ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"
ראש הממשלה נפתלי בנט / צילום: אמיל סלמן, "הארץ"

מדיניות הבידודים הנרחבת, הבדיקות והעלויות הנוספות וזעקת העצמאים עשו את שלהם ובלשכת ראש הממשלה החלו לקדם השבוע מתווה סיוע לבעלי העסקים שנפגעו בגל האומיקרון. עוד לא ברור כיצד ייראה אותו מתווה שכן במשרד האוצר ובלשכתו של שר האוצר אביגדור ליברמן מתעקשים גם השבוע ש"באין סגר - אין סיבה לפצות".

בלשכת ראש הממשלה מקדמים רק כעת מדיניות סיוע מובחנת לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וחקיקה מהירה של חוק שיאפשר תשלום עבור ימי בידוד לעצמאים. זאת למרות שכבר בתחזיות המוקדמות דובר על עשרות אלפי מאומתים ביום שייכנסו לבידוד, מה שייפגע בתפקוד המשק. לגלובס נודע כי במהלך יום ראשון התקיימו מספר דיונים בנושא בין ראש הממשלה נפתלי בנט לשר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ ומי שמתכלל את הנושא הוא מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס.

בפגישות שהתקיימו דנו המשתתפים בין היתר בחשש כי הפעלת מדיניות פיצויים רחבה כמו בגלים קודמים תוביל ל"שינוי התנהגות" במשק ובפועל להפחתת הפעילות גם באין סגר. לחשש הזה שותפים גם בלשכתו של בנט, אך שם מבקשים לפתור את מצוקת העצמאים בת בבת.

עוד נודע כי הממשלה מאיצה חקיקה דחופה שתשווה את מצב העצמאים לשכירים מבחינת מדיניות הפיצויים עבור ימי בידוד. כיום המדינה נושאת בעול הפיצויים לימי בידוד יחד עם בעלי עסקים אולם עצמאים נפלו מחוץ למתווה. כעת במסגרת חקיקה מחודשת יקבלו פיצוי גם עצמאים.