ליברמן: "גם אם 30% מהעובדים החיוניים יהיו בבידוד - אין סכנה לתפקוד המשק"

שר האוצר ליברמן אמר היום כי מוקדם לשפוט אם יש צורך לסיוע על רקע התפשטות האומיקרון, והבהיר: "מעולם לא אמרתי שבשום תנאי לא תהיה עזרה לעסקים"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יוסי זמיר

"גם בהנחה ש-30% מהעובדים החיוניים יהיו בבידוד, אין סכנה לתפקוד המשק או מחסור במוצרים. אנו ערוכים.על סמך עשרה ימים אי אפשר להגיע למסקנות דרמטיות. חייבים להתייחס בכובד ראש לדברים אבל לא להיכנס לפאניקה", כך אמר שר האוצר אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים על רקע התפשטות האומיקרון.

ליברמן רומז כי מצב העסקים טוב בבואם לאומיקרון, ומוקדם לשפוט למי מגיע סיוע, ואף משגר עקיצה לחברות שקיבלו סיוע ובאותה שנה משכו דיבידנדים, גם בענף המלונאות. "ראיתי התייחסות של כמה אנשי עסקים בשבוע האחרון על ההפסדים ואובדן הלקוחות. לשמחתי, אותם אנשי עסקים שדיברו בתקשורת, מכיוון שהם מנהלים של חברות הנסחרות בבורסה, אפשר לבדוק את הדוחות הכספיים והדיבידנדים שמשכו - אני מאחל להם את אותו הדבר גם ב-2022. כל עסק שייפגע, צריך לעזור לו, אך בסופו של דבר רוב העסקים במצב מצוין. כשר אוצר אני חייב לבדוק שהכלכלה תעבוד ועד היום הענפים שנפגעו, כמו חברות התיירות, קיבלו סיוע של מיליוני שקלים. היקף הסיוע לכל החברות העוסקים בתיירות הנכנסת, וגם לאל על, עומד על מאות מיליוני שקלים", אמר ליברמן.

שר האוצר התייחס לסוגיית מענקי סיוע מהמדינה ואמר כי "מעולם לא אמרתי שבשום תנאי לא תהיה עזרה לעסקים. תהיה עזרה לעסקים שנפגעו מהקורונה אך לא תהיה פה חלוקה לכל עבר. תפקידי כשר האוצר הוא לשמור על הקופה הציבורית. אני לא יודע אם על סמך עשרה ימים צריך להגיע למסקנות שיש מקום לסיוע חירום. בשנת 2021 מצב העסקים בארץ היה טוב- מאחל שיהיה כך לכל השנים ואילך. מעבר לזה יש שני נתוני מאד חשובים. האחד, תשלומי מע"מ והיקף רכישות בכרטיסי אשראי שאפשר לאמוד את מצב המשק. לגבי 2021 אנחנו בסדר גמור, לגבי 2022 עברו רק תשעה ימים. מוקדם להיכנס לפאניקה".