ליברמן: "תומך בקיצור ימי הבידוד לחמישה בלבד למחוסנים"

בנוסף, שר האוצר מתח ביקורת על בעלי עסקים שמתלוננים על מדיניות הממשלה בעוד מחזור העסקים שלהם בצמיחה, ואמר: "אקבל החלטות רק על סמך עקרונות כלכליים" • לדבריו, "כלי התקשורת מביאים את הציבור לחרדה; צפויים לנו ינואר ופברואר לא פשוטים, אבל אנחנו ערוכים" • שר החוץ לפיד: "לא יהיה מצב של אפס טעויות"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע היום (ב') בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי יתמוך בקיצור ימי הבידוד לחמישה ימים בלבד למחוסנים נגד קורונה.

לשאלת גלובס על כוונתו להשתתף בישיבת קבינט הקורונה שתיערך מחר, אמר ליברמן: "מי שמייצג את משרד האוצר בדיונים האלה הוא השר חאמד עמר. אני מדי פעם מצטרף. אני חושב שאנחנו מנהלים מדיניות של ניהול סיכונים נכונה".

עוד ציין השר כי הוא "תומך בקיצור ימי הבידוד לחמישה בלבד במקום שבעה כיום למחוסנים.

במשרד הבריאות דנים באפשרות לקיצור הבידוד למאומתים לחמישה ימים - כפי שכבר קורה במדינות אחרות בהן ארה"ב. הסיבה לכך היא משך ההדבקה לנגיף מתרחש בעיקר בימים הראשונים למחלה. הכרזה על קיצור הבידוד צפויה בקרוב. 

בתוך כך, ליברמן המשיך להדוף את הביקורת על הממשלה בנוגע לניהול המגפה ולהיעדר מדיניות של פיצויים.

לדבריו, "אנחנו כממשלה ממשיכים עם מתווה פיצויים למי שיושבים בבידוד. גם להורים עם ילדים בבית. זה מתווה שנמשך מחודש אוגוסט. הדבר החדש זה גם לעצמאים. ביום ראשון החוק עולה לוועדת שרים לחקיקה. מתווה הלוואות לעסקים יימשך עד פברואר ומעבר אם נצטרך. ילדים יקבלו שלוש בדיקות אנטיגן. בני 60 עושים בדיקות בחינם. הוכחנו שאנחנו מבינים, ומי שיש צורך, יקבל עזרה", אמר ליברמן. 

"אקבל החלטות רק על סמך עקרונות כלכליים"

שר האוצר מתח ביקורת על בעלי עסקים שמתלוננים על מדיניות הממשלה בעוד מחזור העסקים שלהם בצמיחה. "הדוגמה האחרונה לסיוע היא בענף התיירות", אמר. "אני אקבל החלטות אך ורק על סמך עקרונות כלכליים. ראיתי אנשי עסקים מופיעים בתקשורת, והייתי מופתע. מנכ"ל המשביר שמתלונן על הטיפול ועל מה הממשלה עושה. מכיוון שהמשביר זו חברה שנסחרת בבורסה, אז הסתכלתי על מאזנים. המשביר לצרכן הפסיד ב-2019 מיליון שקל וב-2021 הרוויח 18 מיליון שקל. שמעתי את יו"ר ענף המסחר שאמר ש-2021 הייתה שנה טובה, וגם בריל עברו לרווח ב-2021. אני אומר ש-2021 היא השנה הכי טובה בוודאות הכלכלית במאה ה-21. הגירעון ירד ל-4.5%, הרבה מתחת לתחזיות האופטימיות".

ליברמן אמר כי הוא קשוב לציבור, אך תקף את התקשורת שלדבריו זורעת פאניקה. "אני ער לזעקה. אני מופתע מכלי התקשורת שמביאים את הציבור לחרדה. צפויים לנו ינואר ופברואר לא פשוטים ,אבל זה לא סוף העולם, ואנחנו ערוכים". 

לפיד: "לא יהיה מצב של אפס טעויות"

שר החוץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שביטל את ישיבת הסיעה שלו, התייחס בפייסבוק לגל האומיקרון והדף את הטענות נגד הממשלה. "מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות. אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד".

עוד כתב לפיד: "זו מגפה שמתפשטת מהר ומשתנה כל הזמן. אז אנחנו צריכים להגיב מהר ולשנות את ההנחיות לעתים קרובות. לא תמיד אפשר לחכות לראות מה יהיה השלב הבא.

"אנחנו רוצים להציל חיים ולשמור על הכלכלה. כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן את הטעויות בזמן אמיתי. אנחנו מודעים לתורים בבדיקות. אנחנו מודעים לזה שצריך להסדיר את בתי הספר. אנחנו יודעים שיש עסקים שנפגעים. בכל זה אנחנו מטפלים עכשיו".

בהתייחס לפיצויים אמר לפיד: "אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגיפה פגעה בהם, נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל".