לאחר הפרסום בגלובס: אלרוב דורשת מכלל לדחות את הנפקת המניות

חברת הנדל"ן בשליטת אקירוב שלחה מכתב לחברת הביטוח וביקשה לדחות את ההנפקה המתוכננת למחר • באלרוב, בעלת המניות הגדולה בכלל, מבקשים לדעת האם ההנפקה נועדה לדילול מניותיה בשל רצונה לרכוש שליטה • עוד ביקשו לדעת כיצד נקבע הדיסקאונט • כלל ביטוח: ניהלנו הליך מובנה וסדור

אקירוב אלפרד / צילום: איל יצהר
אקירוב אלפרד / צילום: איל יצהר

האם הנפקת מניות כלל שתוכננה למחר (ד') תדחה? שעות ספורות לאחר הפרסום בגלובס על כך שיתכן כי מאחורי הנפקה שנועדה לגייס כחצי מיליארד שקל עומד רצון לדלל את החזקותיה של אלרוב בכלל, פנתה אלרוב לחברת הביטוח בהצעה להשהות את הנפקת המניות לציבור. באלרוב, בעלת המניות הגדולה בכלל, המחזיקה ב-15% מהמניות, ביקשו הבהרות מהנהלת כלל כי ההנפקה לא נעשתה משיקולים זרים.

עוד ביקשו באלרוב את התייחסות כלל לשאלות האם הוכחה נחיצות ההנפקה והשימוש הקונקרטי בכספי ההנפקה וכן אם סכום ההנפקה המבוקש תואם את צרכי חברת כלל או שניתן להסתפק בסכומים נמוכים יותר. עוד ביקשו בחברת הנדל"ן לדעת כיצד נקבע 'הדיסקאונט' על מחיר המנייה והאם נבחנו חלופות אחרות כמו הנפקת זכויות, שטרי הון, אג"ח וכו', ואף ביקשו לקבל פרוטוקולים של הדיונים בנושא.

במקום לצאת להנפקה הציעו באלרוב לפתוח במגעים, "לטובתה של חברת כלל ולטובת ציבור המחזיקים בה", בדבר השקעה בחברת כלל, בכפוף לקבלת היתר השליטה, כנגד הנפקת מניות או הנפקת זכויות בחברת כלל, וזאת "באופן שיקדם את האינטרסים של חברת כלל ויעניק לה יתרונות כלכליים מהותיים על פני ההנפקה הנבחנת".

באלרוב ציינו כי יתרונות אלו יכללו הנחה על מחיר הסגירה של המניה ואף פרמיה, עמלת התחייבות מוקדמת בשיעור של 2% וכן עמלות חתמים ומשווקים .

במכתב שנשלח ליו"ר כלל, חיים סאמט, ולחברי הדירקטוריון, צוטטו טענות שהועלו בכתבה שפורסמה הבוקר בגלובס. "פורסם בתקשורת הכלכלית בין היתר כי 'בשוק יש הטוענים כי מאחורי המהלך עומד רצון לדלל את החזקותיה של חברת הנדל"ן אלרוב.. גורם בשוק ההון מסביר כי עצם הבחירה של כלל במודל של הנפקת מניות, ולא גיוס באמצעות שטרי הון, כפי שפעלו חברות הביטוח בשנים האחרונות על מנת לעמוד ביעדי ההון הנדרש על פי סולבנסי 2 מעלה תהיות באשר למטרת המהלך'", ציטטו באלרוב.

"מבלי להתייחס בשלב זה לפרסומים בתקשורת הכלכלית כאמור, נודה להתייחסות מיידית האם אורגני החברה בחנו את כלל האספקטיים הנובעים מהחלטתם כאמור, לרבות האם הוכח בפניהם... האם נכללו שיקולים זרים חלילה בהנפקה".

אקירוב מחכה להחלטת רשות שוק ההון לגבי היתר שליטה בכלל

ההערכות בשוק לפיהן ההנפקה נעשית על מנת לדלל את מניות אלרוב נעשית על רקע היחסים העכורים בין הנהלת כלל לאקירוב, המבקש להגדיל את החזקותיו בכלל ל-30% מההון ואף הגיש לצורך זה בקשה לרשות שוק ההון לקבלת היתר שליטה בחברה. הבדיקה של רשות שוק ההון נמצאת בעיצומה ותוצאות צפויות להתקבל בשבועות הקרובים.

אם אכן תצא הנפקת המניות לפועל, משקיעים נוספים מהציבור יוכלו לרכוש מניות כלל וכך ידולל חלקם של בעלי המניות הקיימים. המשמעות היא כי אם תרצה אלרוב לשמור על חלקה בחברה היא תידרש להזרים סכום של כ-75 מיליון שקל במחירים גבוהים מאלו שבהם השקיעה בעבר. כל עוד לא התקבל אישור לבקשת היתר השליטה, מנועה אלרוב מלהגדיל את החזקותיה מעבר ל-15% מההון. גורמים בסביבת כלל טוענים כי מטרת ההנפקה אינה דילולו של אקירוב אלא פיתוח פעילות החברה, כשהכספים שיגוייסו ישמשו בין היתר לטובת מיזוגים ורכישות

כלל ביטוח: הליך מובנה וסדור

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: ״אנו מאשרים את קבלת המכתב. החברה והדירקטוריון ניהלו תהליך מובנה וסדור, ולקחו בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים, כשטובת החברה היא שעומדת לנגד עיניהם״.