מבטח שמיר מעמיקה פעילות בתחום האנרגיה: נכנסת לתחום אגירת החשמל

מבטח שמיר ממנה את ליאור פרבר, שרק עד לפני שלושה חודשים שימש כסמנכ"ל במשרד ראש הממשלה, לנהל את הפעילות החדשה • בחברה מסבירים כי פרבר לא נדרש לתקופת צינון

ליאור פרבר / צילום: באדיבות מבטח שמיר
ליאור פרבר / צילום: באדיבות מבטח שמיר

חברת מבטח שמיר, שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר, נכנסת לתחום החם של אגירת אנרגיה. החברה הודיעה היום (ד') כי מי שיוביל את הפעילות יהיה ליאור פרבר, ששימש עד לאחרונה כבכיר במשרד ראש הממשלה. פרבר ינהל את חברת הבת החדשה שתקים הקבוצה - מבטח שמיר אנרג'י, שחתמה על חוזה עם חברה משנגחאי כחלק מפעילותה החדשה.

"החברה החדשה תרכז את פעילות אגירת החשמל והאנרגיה המתחדשת של מבטח שמיר אחזקות תחת חברה פרטית אחת וכן תייצג בלעדית את חברת שנגחאי-אלקטריק בישראל להקמת מתקני אגירה בארץ. במסגרת הרחבת פעילות האנרגיה של קבוצת מבטח שמיר, צפויה החברה החדשה לפתח פעילות משמעותית בתחום אגירת האנרגיה, הן ללקוחות קצה תעשייתיים ומסחריים והן לקחת חלק במכרזי אגירת האנרגיה העתידיים, אשר יפורסמו על ידי המדינה", נמסר בהודעת החברה. כן נמסר כי לחברה הסינית יש פעילות רבת שנים בתחום החשמל, לרבות בתחום האנרגיה המתחדשת, ושהיא מעסיקה כ-70 אלף עובדים ברחבי העולם.

פרבר שימש כסמנכ"ל פנים ופיתוח במשרד ראש הממשלה ממש עד לימים האחרונים. בנובמבר 2021 הוא הודיע על רצונו לסיים את התפקיד, ובימים האחרונים עזב את משרד ראש הממשלה בפועל. במסגרת תפקידו, הוא לקח חלק בין היתר בתוכניות פיתוח ביישובי הנגב, עוטף עזה, וברמת הגולן.

לשאלת גלובס לגבי סוגיית הצינון שחלה על בכירים במגזר הציבורי, הסבירו במבטח שמיר כי פרבר קיבל אישור להתמנות לתפקיד וכי הוא איננו נדרש לצינון היות שהוא לא עסק בתחומים שבהם הוא הולך לעסוק כעת, במסגרת תפקידו במשרד ראש הממשלה.

הפעילות החדשה מגדילה את הפעילות של מאיר שמיר בתחומי האנרגיה. קבוצת מבטח שמיר מחזיקה בחלק מתחנת הכוח שבאלון תבור. בנוסף, היא שותפה ב"קסם אנרגיה" להקים תחנת כוח במחלף קסם.

ממבטח שמיר נמסר: "ליאור פרבר מביא איתו ידע וניסיון רב בעולמות הכלכליים והרגולטורים ונבחר על מנת להוביל את כניסתנו לתחומי אנרגיה חדשים ובראשם אגירת חשמל ולרבות הרחבת פעילות האנרגיה הקיימת של הקבוצה".

פרבר, מסר כחלק מהודעת החברה: "אני רוצה להודות למאיר שמיר ומבטח שמיר על האמון בי. באתי כדי להוביל את מבטח שמיר אנרג'י לעולמות חדשים של אנרגיה מתחדשת ובראשם תחום אגירת החשמל, תחום שצפוי להתפתח בשנים הקרובות בארץ בצורה משמעותית".