גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מענק של 60 אלף שקל ותוספות שכר: עוד משרדי עורכי דין מנסים לבלום נטישת עובדים

עורכי דין בשנותיהם הראשונות במשרד פישר יקבלו תוספת של עד 4,500 שקל והנשארים במשרד יקבלו מענק; שכר המתמחים יעלה ב-2,000 שקל ● בעקבות הפרסום בגלובס, גם המתמחים בגולדפרב דאגו לעצמם להעלאה

עו''ד אמיר חן, השותף המנהל במשרד פישר / צילום: פישר בכר
עו''ד אמיר חן, השותף המנהל במשרד פישר / צילום: פישר בכר

משרד עו"ד פישר (.FBC & Co) יעלה החל מהחודש את שכר המתמחים ב-2,000 שקל, והוא יעמוד על 11.5 אלף שקל לחודש. עורכי הדין בשנה הראשונה יקבלו 15 אלף שקל לחודש, החל מהשנה השנייה יעברו עורכי הדין לחוזים אישיים, כאשר המשכורות ינועו בין 17.5 אלף שקל לחודש לבין 19.5 אלף שקל לחודש ובשנה השלישית יקבלו משכורות בטווח של 19.5-21.5 אלף שקל לחודש. עד כה, שכר המתמחים עמד על 9.5 אלף שקל לחודש ושכר עורכי הדין בשנה הראשונה, השנייה והשלישית עמד על 14, 16 ו-17 אלף שקל לחודש, בהתאמה. לאחרונה דיווחנו בגלובס על מגמה בקרב שורה של משרדי עורכי דין גדולים, בהם גורניצקי, הרצוג פוקס נאמן, מיתר ואגמון, לשפר את תנאי העובדים במטרה להיאבק בבריחת המוחות. 

במשרד גם יציעו מענק התמדה: עורך דין שנמצא כעת בשנתו הראשונה בפישר, יקבל בסיום השנה השלישית 60 אלף שקל. מי שנמצא בשנתו השנייה יקבל 40 אלף שקל. מלבד זאת, עורכי הדין יקבלו בונוסים שנתיים כמקובל. חידוש נוסף של המשרד הוא בונוס חצי שנתי בגובה 10% מהשכר באותה מחצית בגין "מאמץ מיוחד". המאמץ המיוחד יוגדר כך שאת המענק יקבל עורך דין שיעבוד יותר שעות מהממוצע המשרדי בשעות חיוב.

אמיר חן, השותף המנהל של פישר, מסר כי: "תוכנית התגמול שבנינו היא תוכנית הוליסטית המציבה את התגמול שעורכי הדין שלנו מקבלים ברף הגבוה בשוק, והיא כוללת הגדלה משמעותית של שכר הבסיס; מענק התמדה משמעותי בגובה עשרות אלפי שקלים; ומענקים שוטפים על מאמצים מיוחדים. זאת, נוסף על מתן בונוסים שנתיים שיתווספו לשכר ולמענקים. בנינו תוכנית המציבה את עורכת ועורך הדין במרכז, כזו המפתחת מקצוענות ומתגמלת על מצוינות. שמירה יומיומית על ה-Work-life-balance של עורכי הדין וגמישות נהוגים בפישר (FBC) מזה שנים רבות, ואלו מצטרפים לתוכנית התגמול המקיפה ולתנאי רווחה מעולים. עורכי הדין המצוינים שלנו הם הליבה של הפירמה, וההשקעה במשאב האנושי ותשומת הלב לצרכיו הן אלו שמביאות אותנו לרמות הגבוהות ביותר של מקצועיות ושירות".

מתמחי גולדפרב במכתב אגרסיבי

במשרד אגמון ושות', אחרי שהחליטו להעלות את שכר עורכי הדין - מעלים כעת גם את שכר המתמחים. שכר המתמחים באגמון יעמוד על 11.5 אלף שקל לחודש, והם יקבלו בנוסף מענק הישארות בסך 20 אלף שקל אם ימשיכו לעבוד במשרד כעורכי דין.

צבי אגמון, השותף המייסד וראש משרד אגמון ושות' / צילום: יורם רשף

בגולדפרב-זליגמן, המתמחים החליטו באופן אגרסיבי לדאוג לעצמם להעלאת שכר. לאחר שקראו בגלובס כי משרדי עורכי הדין, כולל משרד גולדפרב-זליגמן, העלו את שכר עורכי הדין וכמה משרדים העלו גם את שכר המתמחים - הם שלחו מכתב משותף להנהלת גולדפרב-זליגמן עם בקשה להעלות גם את שכרם.

המתמחים ציינו את העלאות השכר שפורסמו בגלובס, והוסיפו כי "משרד גולדפרב זליגמן, כאחד המשרדים הגדולים ביותר בארץ אשר מייצג את הלקוחות הגדולים ביותר בשוק הישראלי, אינו יכול לטמון ראשו בחול, ולהימנע מהתאמת תנאי עובדיו לתנאים הנוכחיים בשוק". בסיום המכתב שיגרו המתמחים איום מרומז להנהלת המשרד, לפיו יחבלו בגיוס המתמחים לשנה הבאה, אם שכרם לא יעלה. "בתקופה זו, מתקיימים סיורי גיוס מתמחים אותם עורכים, בין היתר, אנו המתמחים. התעניינות דור העתיד במשרד מגיעה אלינו. סטודנטים מהמכללות והאוניברסיטאות השונות פונים אלינו לייעוץ והכוונה ורוצים לשמוע את דעתנו על המשרד, העבודה המקצועית והתנאים שהמשרד מציע".

עו''ד יודי לוי-גולדפרב / צילום: ניר קידר

"נדבך משמעותי בהחלטה"

לדברי המתמחים, "סוגיית השכר תופסת נדבך משמעותי בהחלטה באיזה משרד לבחור, בעיקר בתקופה שבה יש שיח על שינוי תנאי ההתמחות ושכר המתמחה. כאשר ההתלבטות, בקרב הסטודנטים המצטיינים, היא בין רשימת משרדים ששמם הולך לפניהם, מה שיטה את הכף בהכרח יהיו תנאי ההתמחות. אנו, כנציגי המשרד, מתקשים לנטרל גורם זה בשיחות עם המועמדים להתמחות כשאנו נשאלים על כך באופן יומיומי".

בעקבות כך, מיהרו בגולדפרב זליגמן להעלות את שכרם ל-10.5 אלף שקל לחודש בחצי הראשון של תקופת ההתמחות ו-12 אלף שקל לחודש בחצי השני של התקופה. לטענת הנהלת המשרד, ההעלאה הייתה מתכוננת גם ללא קשר למכתב המתמחים האגרסיבי.

במגזר הציבורי מסתכלים בעיניים כלות 

להעלאות השכר המשמעותיות במגזר הפרטי של עריכת הדין יש גם צד פחות משמח. מתמחים במגזר הציבורי מקבלים שכר בסך 6,000 שקל ברוטו לחודש ולאחר שעות נוספות כ-8,000 שקל. המתמחים במגזר הציבורי, גם אם הם מתמחים בצמרת השירות הציבורי, כגון לשכת יועמ"ש, פרקליט המדינה ואף בית המשפט העליון, מקבלים את אותו שכר נמוך. מלבד שכר הבסיס הנמוך, הם לא זכאים לבונוסים, מענקי הישארות וכדומה. עורך דין בשנתו הראשונה בפרקליטות יקבל שכר של עד 10-10.5 אלף שקל לחודש, כולל שעות נוספות. כך שמבחינת המתמחים ועורכי הדין המוכשרים במגזר הציבורי, האפשרות להמשיך בשירות הציבורי כלל אינה טריוויאלית עוד.

 

מתמחה בתפקיד נחשק בפרקליטות אמר לגלובס, כי זה "בהחלט נושא חם שמדובר בקרב המתמחים. קודם כל בשל העלאת שכר החברים שלנו, המתמחים, במשרדים הפרטיים שנכנסה לתוקף כבר עכשיו וזאת למרות העובדה שבעת הבחירה במגזר הציבורי ידענו שאנחנו מוותרים על כסף לטובת עשייה משמעותית יותר או שליחות וכיוצא בזאת, אך הפער הנוכחי בוודאי היה לכל הפחות גורם למחשבה נוספת בעניין. נושא נוסף הוא כמובן המחשבה על העתיד - עדיין יש כאלה שכסף לא מהווה שיקול עבורם וירצו לחזור כפרקליטים אבל יותר ויותר קולות נשמעים שאם לא יחול שינוי, על אף הסיפוק והעניין ינסו את מזלם במשרדים הגדולים הפרטיים. עד עכשיו בגלל השכר הנמוך של פרקליטים אנשים גיששו בעולמות הייטק וכעת המשרדים הופכים לאפשרות לא רעה".

מתמחה אחר במשרד המשפטים אמר לגלובס, כי "לאחר פרסום הכתבות בגלובס על העלאות השכר במשרדי עורכי הדין, המתמחים אצלנו מאוד הצטערו על מר גורלם, אך מבינים שאין שום סיכוי לשינוי המצב".

מנגד, פרופ' יובל אלבשן מהקריה האקדמית אונו אמר, כי רוב הסטודנטים ללימודי משפטים מלכתחילה מחפשים משמעות מעבר לכסף, כך שאלבשן לא רואה בעיה למגזר הציבורי לגייס מתמחים ראויים, גם אם שכרם יהיה נמוך במידה ניכרת מהשכר שהם יכולים לקבל במגזר הפרטי. לדברי פרופ' אלבשן, הבעיה מתעוררת לאחר מספר שנים וככל שחולפות השנים, נשכחים האידיאלים והשיקול הכספי מתעצם, כך שקשה לשירות הציבורי לשמר כוח-אדם איכותי של משפטנים.

עוד כתבות

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

הותר לפרסום: שני חיילים נהרגו מפגיעת כטב"ם במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

5 דברים לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר צפוי להיפתח במגמה מעורבת ויושפע מההתפתחויות הבטחוניות ● השקל התחזק מול הדולר, 3.71 שקלים ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" ● עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

״חזירות״: הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

השכירויות שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיעות לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

בארה"ב בטוחים: זה עומד להיות המבצע המסוכן ביותר אליו תצא ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסכנות בכניסת צה"ל לרפיח, איך איראן יכולה להרוויח מההפגנות בקמפוסים בארה"ב ומה באמת חשוב לאמריקאיים בשנת הבחירות ● כותרות העיתונים בעולם 

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע