גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצעיר שהניע את MeToo בחברה החרדית: "אנו מטפלים במאות תקיפות מיניות, גם בקהילות הכי קיצוניות"

יעקב סלע היה ילד חרדי שקרא עיתונים בסתר בחיידר ● אלא שבגיל 17 הוא עזב את המגזר, וכמה שנים לאחר מכן הגשים את החלום כשפתח משרד דוברות מצליח ● היום הוא משתמש בפלטפורמה כדי לייצג נפגעים מינית, ולוקח חלק בחשיפת פרשות מהמדוברות במדינה, כמו יהודה משי זהב ומלכה לייפר

יעקב סלע / צילום: איל יצהר
יעקב סלע / צילום: איל יצהר

לפני 15 שנים עבר יעקב סלע לגור בשומרון - שם עבד בחוות החקלאות האורגנית גבעות עולם. הוא רעה את הכבשים והעזים בגבעות הפסטורליות, ובשאר הזמן ניהל את הדיר. שם הוא גם הכיר את אשתו בתיה, והשניים החלו לבנות את ביתם במאחז גבעת ארנון.

מעת לעת הפסטורליות ביישובי הגבעות התחלפה בדרמות - רובן סביב פעולות של נערי הגבעות והיחסים של תושבי ההתנחלויות באזור עם שכניהם הפלסטינים. בימים אלה היה האזור מתמלא בעיתונאים ישראלים ובינלאומיים ובאנשי ציבור המלווים בדוברים שלהם. סלע היה מוצא את עצמו מנהל שיחות ארוכות עם אנשי התקשורת, וזה משך אותו. "הבנתי שאני רוצה לעבוד בזה, אז הלכתי ללמוד כדי להגיע לשם", הוא מספר.

עבור הצעיר שגדל בבית חרדי ולמד בישיבה הדרך אל עולם התקשורת לא הייתה מובנת מאליה. "לא היו לי בגרויות", הוא אומר. "כילד קטן חרדי הייתי קורא עיתונים בסתר. תמיד ידעתי מי עורך כל תוכנית והבנתי ששם אני רוצה לעבוד, מאחורי הקלעים של העולם הזה".

סלע נרשם למכינה של אוניברסיטת בר אילן והוציא בגרות, ואז למד לתואר ראשון בתקשורת ומדעי המדינה ותואר שני במשפטים באוניברסיטת בר אילן. העבודה הראשונה שלו בתחום הייתה במשרד יחסי הציבור הדר קריאייטיב, שמרבית לקוחותיו עורכי דין. בין היתר טיפל בשלושה מתוך ארבעת הסנגורים בפרשת החייל אלאור עזריה. "ולא ראיתי פעם אחת את הסרטון שלו. היה נראה לי מיותר". סלע אהב את העבודה, אך הנסיעות מההתנחלות לתל אביב הכריעו אותו, והוא יצא לדרך עצמאית.

היום, שלוש וחצי שנים אחרי, סלע הוא הבעלים של משרד יחסי ציבור מצליח. "בפעם הראשונה שדיברתי עם העורך האגדי של 'שירים ושערים' (תוכנית רדיו מיתולוגית ששודרה ברשת ב' - אל"ו), שהיום עורך את יומן הבוקר בקול ישראל, הרגשתי שאני מדבר עם סופר-סלב", נזכר סלע.

למשרד של סלע, שמציע יעוץ תקשורתי בתחום המשפט ושירותי דוברות וניהול משברים, מצבת לקוחות מכובדת וקשרים ענפים בעולם התקשורת. אבל הוא, לפחות למראית עין, עדיין אותו נער גבעות. "רוב עורכי הדין שאני עובד איתם הם תל-אביבים שהכי רחוקים מאורח החיים שלי. הם נגנבים בפגישה הראשונה, לא מבינים איך נפלתי עליהם עם הג'ינס, הטי-שירט והסנדלים. מיליון פעמים הם אמרו לי שכדאי לי להחליף בגדים, ללבוש חליפה. אבל זה משהו שגדול ממני. בסוף, כשאנחנו מסיימים פגישה, הם מתרגלים ולאט לאט אפילו מתחילים לחבב את העניין".

"תמיד עניין אותי מה שבחוץ"

סלע (35) גדל בירושלים למשפחה חרדית בת שמונה אחים ואחיות. "ההורים שלי חוזרים בתשובה, וכילד לא מצאתי המון עניין במסלול שהחיים שלי התפתחו לכיוונו, שזה אומר להיות תלמיד ישיבה. תמיד עניין אותי מה שהיה בחוץ. לא מזמן פגשתי מישהו שלמד איתי בחיידר, והוא הזכיר לי שהרב של כיתה ה' תפס אותי עם עיתון ספורט. לא היה רדיו וטלוויזיה בבית, אז שמעתי רדיו באוטובוס וראיתי טלוויזיה עם חבר בקיוסק בקטמון".

כשהניתוק שלו מהסביבה שבה גדל הלך והחמיר, הוא החליט לעזוב. "לא הסכמתי עם שום דבר במגזר הזה, לא התחברתי למה שלמדתי ולא הזדהיתי עם המסרים. הייתי בישיבות כנוכח-נפקד. בגיל 17 עזבתי את המגזר החרדי באופן סופי ועברתי לגבעות בנימין, לישיבה של נערי גבעות".

היום אתה דתי?
"אני לא אוהב הגדרות אבל אם מחייבים אותי להגדיר את עצמי, אז אני דתי".

ויש עוד משהו שקרה שם וגרם לו לעזוב. כילד חווה סלע תקיפה מינית קשה, שסביבה, כמקובל בחברה החרדית הסגורה, התפתח קשר שתיקה מצמית. "נפגעתי מינית בגיל 10-9. בהיררכיה החרדית לא הייתי ילד חזק עם הורים מקושרים. הייתי עוד ילד שניתן לפגוע בו. ילד שקוף. הפגיעה הייתה מתמשכת מצד אברך בבית הכנסת ששכנע אותי שהוא ייתן לי את המפתח לחדר הממתקים בתנאי שהוא ייגע בי. והוא נגע בי, ואז הוא תפס אותי 'גונב' ממתקים מהחדר שהוא נתן לי את המפתח אליו, וניצל את זה כדי לגעת בי עוד או שיספר שגנבתי".

מתי סיפרת על כך למישהו?
"במשך שנים לא סיפרתי על הפגיעה לאף אחד. בגיל 17 סיפרתי לחבר בישיבה ואחר כך סיפרתי לאשתי. ברגע שהוצאתי את זה הרגשתי שזה מתחיל להשתלט עליי ושכל סיפור פגיעה מינית מחרב לי את היום ואני מצטמרר ונסגר. הרגשתי שאני חייב להתעמת עם הפוגע שלי, אז עשיתי את זה בליווי מצלמות ערוץ 10. זה היה כשהייתי יועץ תקשורת טרי. התברר שבמשך 20 השנים בין הפגיעה שלי לעימות הוא תקף עוד עשרות או מאות ילדים, והוא הודה בזה מול המצלמות".

"הסיפורים האחרונים זעזעו את הציבור"

ההבנה שיש רבים כמוהו הובילה את סלע לעשייה ציבורית. "החלטתי שזה משהו שאני חייב לטפל בו. יצרתי קשר עם ארגון מגן ואמרתי להם שאני מתנדב לדברר אותם ואני רוצה להיות פעיל מול נפגעים ולעזור. נפגשתי עם רבנים ואנשי ציבור והבנתי שיש המון עבודה ליצירת מודעות. סיפרתי להם מה עובר על נפגע מרגע הפגיעה ועד שהוא בן 30, דיברתי עם הורים כדי לשכנע אותם לשלוח את הילדים לטיפול, דיברתי עם אגף בריאות הנפש ועם משרד הרווחה כדי להבין איפה הם עומדים, ופשוט התחלתי לטפל בזה, עם עוד המון שותפים נאמנים למסע".

במסגרת פועלו לקח סלע חלק בחשיפת כמה מפרשות הפגיעה המינית החמורות והמדוברות במדינה. בין היתר היה שותף לתחקיר של רשת CBS, שחשף את התופעה המטרידה של אזרחים יהודים אמריקאים החשודים בפשעי מין אשר מנצלים את חוק השבות כדי לעבור לישראל ולחמוק ממשפט - והיה מועמד בקטגוריית התחקיר המצטיין במהדורת חדשות בטקס פרסי האמי 2021. "גילינו שיש תופעה של יהודים מחו"ל שפוגעים מינית בצעירים, בורחים לכאן, מחליפים זהות ומצליחים להסתתר בארץ. היום אנחנו מובילים הליכי חקיקה כדי להפריע להם להתחבא. אנחנו מנסים במישור הפרלמנטרי למנוע את זה. במקביל איתרנו המון פוגעים ודאגנו להסגרה שלהם".

אחת הפרשות הגדולות שסלע היה שותף לחשיפתן היא בעניין מלכה לייפר. לייפר, מנהלת בית ספר חרדי במלבורן, אוסטרליה, הואשמה בעשרות מקרים של תקיפות מיניות ומעשי אונס בתלמידות, אך כמעט חמקה מהעמדה לדין פלילי לאחר שהפרקליטות השתכנעה כי היא לא כשירה לעמוד לדין. סלע ומנכ"לית ארגון מגן שכרו חוקרים פרטיים שיוכיחו שהיא כשירה. "לבית המשפט היא הגיעה סמרטוט. הבאנו סרטונים שבהם היא שומרת על הנכדים והולכת למכולת ובעל המכולת מדבר על האישה הצדיקה הזאת. בדרך הרגשנו התנגדות גדולה מאוד שלא ידענו לתת לה שם, אבל כששר הבריאות לשעבר ליצמן נחקר הבנו שאנחנו נאבקים בכוחות גדולים. בינתיים גם עשו לה קמפיין 'מבצע סבתא' שהיינו צריכים להתמודד מולו. אבל כשהנפגעים הולכים איתנו יד ביד אז אנחנו מצליחים לנצח".

סלע היה מעורב גם בחשיפת פרשת חיים ולדר, סופר ואיש חינוך בכיר במגזר החרדי, שהתאבד בדצמבר האחרון לאחר שעיתון הארץ פרסם טענות חמורות על שתקף מינית ילדים.

אחת הפרשות היותר מתוקשרות שסלע לקח בה חלק הייתה של יהודה משי זהב, מייסד ויו"ר ארגון זק"א לשעבר, שנחשד שתקף והטריד מינית גברים ונשים, ילדים וילדות. במרץ 2021 התפרסם התחקיר בעיתון 'הארץ', וכחודש לאחר מכן ניסה משי זהב להתאבד ומאז הוא מאושפז ללא הכרה.

"המאבק היום במקום אחר", אומר סלע. "הסיפורים האחרונים זעזעו את הציבור. חיים ולדר זעזע את החברה החרדית הרבה יותר ממשי זהב. משי זהב היה יותר הגיבור של החילונים".

מה היקף התופעה?
"אנחנו עוסקים במאות מקרים בשנה, הרוב במגזר החרדי. זה מייאש. אבל כשאתה מגלה סיפור על פוגע מנטורי קרטא (קבוצה חרדית קיצונית הידועה בהתנגדותה לישראל ולציונות - אל"ו), ויכול למסור למשטרה בדיוק איפה הוא גר ושאחד הסימנים היה על הדלת שלו הוא דגל פלסטין, אז אתה מרגיש שאתה עוזר. הצלחנו לחדור לקהילות הכי קיצוניות ולתת מענה לבעיה גם עבורם. זה לא היה בעבר.

"לפני כמה זמן מצאנו את אחד מעברייני המין המסוכנים ביותר מהרשימה של האינטרפול, שהמשטרה לא הצליחה לאתר תקופה ארוכה - יוסף קארו. קיבלנו מידע שהוא הולך לעבור כאן פרוצדורה רפואית והודענו למשטרה, וכך הוא נתפס. הוא קיבל 13 שנה מאסר בפועל. אנחנו עושים את זה המון, והתחושה היא שאתה נאבק עבור מטרה חשובה ומצליח לעזור".

"המאבקים בוחרים אותי"

השליחות של סלע לא מסתיימת במלחמה בתקיפות המיניות. "אחד המאבקים שאני הכי גאה בהם הוא זה של אוהדי בית"ר נגד התדמית שיצאה להם כקיצוניים וגזעניים. החלטתי לשנות את התפיסה.

"כבר סביב הגעת השיח' (חמד בן חליפה, שהתכוון לרכוש 50% ממנה - אל"ו), שבדיעבד התברר כנוכל, היו המון גילויי גזענות והפגנות, והחלטתי שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום. ארגנתי יותר מ-200 ראיונות של אוהדי בית"ר שתמכו בעסקה ויצאו נגד הקולות האלימים. בפעם הראשונה אוהדים הסכימו לדבר בפנים גלויות בכל כלי תקשורת אפשרי ולומר שהגזענות זה לא השם השני של בית"ר. במשך שנים אף אחד לא העז אפילו להתבטא נגד לה פמיליה, ועכשיו יש את לה פמיליה ויש את אוהדי בית"ר, שלא מפחדים מהם יותר".

אתה כל הזמן במאבקים. למה?
"יכול להיות שאני ארגיש שאין הצדקה לקיום שלי אם אני לא אמשיך למאבק הבא. אני אדם די נוח. אני לא רב עם אנשים. אני עוסק בתיקון עולם. העולם נהיה מקום טוב יותר כשיש לו פתרונות לבעיות. הרבה פעמים אני מרגיש שאם אני לא אעשה את זה, אף אחד לא יעשה את זה. המאבקים בוחרים אותי. זה לא בא ממקום שחצני, אבל אני הרבה פעמים מרגיש שאנשים רוצים לטלטל ואין להם באמת כוח לעשות, ואם לא עושים זה לא ישתנה".

עוד כתבות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

החוכמה של וורן באפט היא יותר מאשר רק בחירת מניות נהדרות

המבנה החדשני של ברקשייר האת'ווי יוצא דופן — ומועיל לבעלי המניות