מודרנה החלה ניסוי קליני בבני אדם לחיסון נגד נגיף ה-HIV ומזנקת בוול סטריט

החיסון הניסיוני של חברת הפארמה האמריקאית עושה שימוש באותה טכנולוגיית mRNA שקיימת גם בחיסוני הקורונה שלה • חיסונים ראשונים ל-HIV כבר ניתנו לבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון • המניה מזנקת ב-6%

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, PhotobyTawat
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, PhotobyTawat

חברת התרופות מודרנה  הודיעה כי החלה בניסויים קליניים בבני אדם לחיסון ניסיוני לנגיף ה-HIV. בחיסון נעשה שימוש באותו סוג של טכנולוגיית mRNA שנמצאת בחיסון של החברה נגד נגיף הקורונה. לפי ארגון הבריאות העולמי, 37.7 מיליון אנשים בעולם חלו ב-HIV בשנת 2020.

לפי הדיווח, החיסון אמור לגרום לתאי דם לבנים להפוך לנוגדנים שיכולים לנטרל HIV. החברה תבחן האם יש צורך בחיסון בוסטר, בדומה לחיסוני הקורונה. בניסוי ישתתפו 56 מתנדבים מבוגרים בריאים ושליליים ל-HIV, שיקבלו מינונים שונים של החיסון, חלקם גם את הבוסטר המדובר, כדי לראות אם קיימת תגובה חיסונית מספקת. החוקרים יעקבו אחר בטיחות החיסון ויעילותו במשך שישה חודשים לאחר קבלת המנה הסופית.

החיסונים הראשונים ניתנו אתמול לבית הספר לרפואה ומדעי הבריאות של אוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בוושינגטון, לפי הודעת החברה לעיתונות. הניסוי יצא בקרוב לדרך גם במרפאת הופ של מרכז החיסונים אמורי באטלנטה, במרכז לחקר הסרטן של פרד האצ'ינסון בסיאטל ובמרכז מדעי הבריאות של אוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו.

מניית החברה מטפסת ב-6% בוול סטריט, זאת לאחר שאיבדה מעל ל-33% מאז שהחלה השנה. כמו כן, החברה בתשואה שלילית של כ-1.5% גם במבט על 12 חודשים אחורה.