מהבנק לחוץ בנקאי: ארז יוסף מתמנה ליו"ר דירקטוריון גמא

חברת האשראי החוץ בנקאי שבשליטת הפניקס מינתה לתפקיד היו"ר את יוסף, משנה למנכ"ל בנק הפועלים לשעבר, שאף התמודד על תפקיד המנכ"ל • יוסף יחליף את אלי אונגר, ממייסדי החברה, המשמש כיו"ר פעיל החל מיום הקמתה לפני 23 שנה

ארז יוסף / צילום: נתי חדד
ארז יוסף / צילום: נתי חדד

חברת האשראי החוץ בנקאי גמא ניהול וסליקה  מקבוצת הפניקס מינתה את בכיר בנק הפועלים לשעבר, ארז יוסף, ליו"ר דירקטוריון החברה. גמא הונפקה בחודש יוני האחרון על פי שווי של 720 מיליון שקל, הנפקה שהפכה את הפניקס לבעלת השליטה בחברה כשהיא מחזיקה ב-60% מגמא. כיום נסחרת החברה בשווי של 751 מיליון שקל.

יוסף יחליף בתפקיד היו"ר את אלי אונגר, ממייסדי גמא, המשמש כיו"ר פעיל החל מיום הקמתה לפני 23 שנה. הוא מביא איתו לגמא ניסיון של למעלה מ-30 שנה בשוק הפיננסים, האשראי ובשוק ההון. טרם הצטרפותו לקבוצת הפניקס ועד לפני כשנתיים כיהן ארז, במשך 30 שנה, במגוון תפקידים בבנק הפועלים ובתפקידו האחרון כיהן כמשנה למנכ"ל, COO, ממונה על חטיבת האסטרטגיה, משאבים ותפעול. הוא אף התמודד על תפקיד מנכ"ל הבנק והיה המועמד הפנימי המוביל, אך לבסוף נבחר דב קוטלר לנהל את הבנק, וזמן קצר לאחר מכן הודיע יוסף על פרישה מהבנק.

"לארז ניסיון רב, ידע נרחב, והיכרות רבת שנים עם המערכות הבנקאות, הפיננסים, האשראי, אמצעי התשלום וכרטיסי האשראי. ארז מביא איתו ניסיון רב בגיבוש והובלת מהלכים אסטרטגיים במערכות עסקיות גדולות ולצד אריאל גנוט והנהלת גמא בכוונתנו לבנות תשתית מתקדמת, טכנולוגית וחזקה למימוש הפוטנציאל הגלום בגמא", ציינו בגמא.

החברה הוקמה בשנת 1998 ומונה כ-130 עובדים. גמא מעניקה אשראי ושירותים פיננסיים למעל מ-10,000 חברות, רשתות שיווק מובילות ועסקים בישראל. מחזור העסקאות השנתי של גמא הוא כ-28 מיליארד שקל בשנה.

אייל בן סימון, מנכ"ל קבוצת הפניקס, בירך את יוסף והודה לאונגר, ממייסדי החברה, המשמש כיו"ר פעיל החל מיום הקמתה לפני 23 שנה.