לאחר שמוזגה לחברה ציבורית בת"א: האב סקיוריטי מקדמת מיזוג ל-SPAC בוול סטריט

השווי שלפיו תמוזג חברת אבטחת הסייבר ל-SPAC עמו נחתם מזכר הבנות לא דווח, אך בהאב מאמינים שיוכלו להשיג שווי גבוה משמעותית משוויה הנוכחי בת"א - 411 מיליון שקל

סייבר / צילום: Shutterstock, ktsdesign
סייבר / צילום: Shutterstock, ktsdesign

החולשה בחברות ה-SPAC בוול סטריט לא מרתיעה את חברת האב סקיוריטי הנסחרת בת"א, שהודיעה על חתימת מזכר כוונות למיזוג לחברת SPAC שנסחרת בנאסד"ק. חברות SPAC הן חברות ללא פעילות שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן חברה קיימת - ובכך להביאה לשוק הציבורי.

האב סקיוריטי  שהייתה עד תחילת השנה שעברה חברת אבטחת סייבר פרטית, מוזגה אשתקד לחברה הבורסאית הוותיקה אי.אל.די (ALD) שפעלה עד אז בתחומי התוכנה והייעוץ - מהלך שקודם להשלמתו נרשם זינוק של מאות אחוזים במניה. נכון להיום נסחרת החברה הבורסאית בשווי של 411 מיליון שקל המשקף תשואה חיובית של 56% בשנה האחרונה. 

השווי לפיו תמוזג האב ל-SPAC לא דווח, אך נראה שבחברה מאמינים שיוכלו להשיג שווי גבוה משמעותית משוויה הנוכחי בת"א. לדברי אייל משה, מנכ"ל החברה, "זו עסקה שלוקחת את החברה לשלבים הבאים שלה מבחינת הצמיחה וההתפתחות הגלובלית. זו יכולה להיות הצפת ערך משמעותית למשקיעים שלנו. אנחנו מיישמים באדיקות את כל התכניות שהצגנו ונאסד"ק הוא השלב המשמעותי הבא.

"עובדתית, חברות כמו האב נסחרות בנאסד"ק במכפיל 15 על ההכנסות. אנחנו נסחרים בפעם אחת או פעם וחצי על ההכנסות למרות נתוני צמיחה של 20% שנתי עד היום. עובדתית, בעיני האמריקאים אנחנו שווים יותר".

משה סבור כי "יש המון ציניות ישראלית מיותרת בנוגע לספאקים [. נכון, יש עסקאות שנופלות, אבל מניתוח שלנו עולה כי הרבה מהן נפלו בגלל שוויים גבוהים מדי וחוסר הבנה של הכלי. אנחנו מתכוונים להיכנס באופן סולידי, אך אני לא יכול לדבר על השווי בשלב זה".

"החברה מתכננת עוד רכישות"

ה-SPAC עמו חתמה האב על מזכר הבנות מחזיק ב-150 מיליון דולר במזומן, כאשר במקביל למיזוג תבוצע גם הקצאה פרטית (PIPE). אם יתרות המזומנים נטו בחברה הממוזגת, לאחר פידיונות בעלי מניות ה-SPAC, יסתכמו בפחות מ-100 מיליון דולר, לחברה תעמוד הזכות לבטל את העסקה. "היכולת לגייס כספים בשווי גבוה יותר מאפשרת לנו להגדיל פעילות, לגייס עוד עובדים בארץ ולתמוך בכלכלה הישראלית", אומר משה, ומציין שהאב מתכננת עוד רכישות.

האב מספקת פתרונות סייבר במסגרת מחשוב ענן או שרתים, וכן פתרון שמוגדר כפתרון הגנת סייבר מוקטן ל-IoT (כרטיסי אשראי, מכוניות, מצלמות וכדומה). לדברי משה, החברה בעלת פתרון ייחודי ופורץ דרך, שמעלה את רמת האבטחה לארגונים וממשלות לרמה של צבא טכנולוגי מתקדם.

האב הפכה כאמור לחברה ציבורית בבורסה בת"א בשנה שעברה, לאחר שמוזגה לחברה הבורסאית ALD על בסיס הערכת שווי של 89 מיליון דולר. לאחר השלמת המיזוג הודיעה האב על רכישת חברת קומסק מידי עילדב, תמורת 70 מיליון שקל בעסקת מזומן ומניות. קומסק עוסקת במתן שירותי ייעוץ בתחום הסייבר ומפיצה מוצרים בתחום הסייבר ואבטחת המידע.