מתן כהנא | בלעדי

משרד הדתות רכש "חוסם רחפנים" עבור השר מתן כהנא

ב־28 בנובמבר החליט השב"כ, באופן חריג, להצמיד לכהנא מאבטחים בשל איומים על חייו • עלויות האבטחה הנלוות למאבטחים מושתות על משרדי השרים כמו, למשל, בעלויות חדרי מלון או בטיסות למאבטחי השרים. לכן, גם חוסם הרחפנים שישמש להגנה על השר בביתו, נרכש על חשבון משרד הדתות • בפנייה לדוברו של השר כהנא לא התקבלה תגובה, אך הרכש החדש, באורח פלא, הוסר במהרה מאתר הרכש הממשלתי

השר מתן כהנא / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
השר מתן כהנא / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

משרד הדתות רכש השבוע "חוסם רחפנים" בפטור ממכרז עבור ביתו של השר מתן כהנא. מנהל הרכש הממשלתי פרסם כי בקשת משרד הדתות לרכש המוצר התאפשרה ב"פטור ממכרז" ובפרטים המעטים שצורפו לפנייה בנימוקים למתן הפטור נכתב באופן הזה: "חוסם רחפנים אשר ימנע יכולת לנוע מעל בית השר". מדובר במערכת חדישה יחסית שמאפשרת גילוי וחסימה של רחפנים על ידי שיבוש התקשורת, והיא אמורה למנוע חדירה לפרטיות השר.

ב־28 בנובמבר החליט השב"כ, באופן חריג, להצמיד לכהנא מאבטחים בשל איומים על חייו שהגיעו לידיעת הארגון. עלויות האבטחה הנלוות למאבטחים מושתות על משרדי השרים כמו, למשל, בעלויות חדרי מלון או בטיסות למאבטחי השרים. ולכן, גם הרכש החדש שישמש להגנה על השר בביתו, יבוצע על חשבון משרד הדתות.

הרכש הוסר מהאתר הממשלתי

בפנייה לדוברו של השר כהנא לא התקבלה תגובה, אך הרכש החדש, באורח פלא, הוסר במהרה מאתר הרכש הממשלתי. מגורמים המעורים בנושא נמסר כי הרכש בוצע בהוראת השב"כ לצורך הגנה על השר, אבל מטעמו של כהנא סירבו לאשר את הדברים.
מאז כניסתו לתפקיד, השר כהנא מוביל רפורמות משמעותיות בתחומי דת ומדינה - ובעיקר פועל לעצב מחדש את גבולות הסמכות של הרבנות הראשית. הוא העביר כבר את הרפורמות בכשרות בכנסת, בגיור ובבחירת הרב הראשי. כל אלו גורמים לשר להיות במוקד המתקפות בכנסת מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, ובהתאם גם מצד ציבורים כאלו ברחוב הישראלי.

רק לפני שלושה שבועות נעצר תושב אשקלון בשנות ה־50 לחייו, בחשד לאיומים על השר. המשטרה הגישה כתב אישום נגדו ומעצרו הוארך לאחר שאיים על השר בעקבות הרפורמות שהוא מבצע במשרד הדתות. על פי כתב האישום, הנאשם התקשר ללשכת השר, שוחח עם עובדת הלשכה, וביקש שתעביר את דבריו לשר. במועד זה הוא איים עליה בפגיעה שלא כדין בגופו של השר.

אותו נאשם אמר: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות או ברבנים. אני אומר לך, בסוף הוא יגמור כמו רבין. מישהו יוריד אותו כי הוא פוגע ברבנים וברבנות. יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל".