הנפקה | בלעדי

סיקלו תצא להנפקה במטרה לגייס 100 מיליון שקל

החברה הכינה תשקיף וכעת נמצאת ברוד שואו מול גופים מוסדיים • סיקלו מפתחת פתרונות אלחוטיים לאינטרנט רחב פס לשימושים פרטיים וציבוריים וכבר פרוסה ב-70 ערים בישראל

רונן בן חמו, מנכ''ל סיקלו / צילום: יריב דגן
רונן בן חמו, מנכ''ל סיקלו / צילום: יריב דגן

חברת סיקלו יוצאת להנפקה במטרה לגייס כ-100 מיליון שקל. החברה הגישה תשקיף לרשות לניירות ערך ובשבועות הקרובים אחרי שתיפגש עם המוסדיים תתקבל ההחלטה על המועד הסופי למהלך. ההנפקה תתבצע על בסיס תוצאות 2021. בעלי המניות העיקריים בסיקלו הם קרן Evergreen של תמיר פישמן, קרן פרטית מאטלנטה, קוואלקום, תמרס, Amiti ועוד כמה קטנים, מייסדים ועובדים.

סיקלו מספקת פתרונות אינטרנט מהיר אלחוטיים על בסיס גלים מילימטריים באזורים עירוניים, פרבריים וכפריים. מוצרי החברה משלימים פריסות סיבים אופטיים במקומות שלא כלכלי להגיע אליהם. כך למשל, ישנם יישובים מרוחקים שלא ניתן להביא אליהם סיב והפתרונות כדוגמת הפתרונות האלחוטיים של סיקלו, מאפשרים להביא אינטרנט בקצב גבוה מאד לאותם יישובים.

משרד התקשורת אף אישר לבזק להגיע למספר יישובים עם פתרונות אלחוטיים לאינטרנט מהיר לאחר שהובהר מעל לכל ספק שיישובים אלה אינם יכולים להיפרס באמצעות סיב אופטי, ובחרה בסיקלו לצורך כך.

הפתרונות האלחוטיים משלימים את פריסת הסיבים האופטיים היות וכאמור אין הצדקה כלכלית להגיע לכל נקודה ונקודה עם סיב אופטי. כך למשל הדור החמישי בסלולר דורש פריסה מסיבית של אתרי סלולר קטנים שחייבים לקבל תמסורת רחבת סרט אלחוטית לכיוון האתר ובחזרה לרשת ולא ניתן לחבר אותם עם סיב.

סיקלו הודיעה בימים האחרונים על שיתוף פעולה עם חברת סיגניפיי, חברה בת של פיליפס לשעבר המתמחה בעמודי תאורה, במטרה לשלב את מוצריה בעמודי התאורה של סיגניפיי. עמודי התאורה החכמים הופכים למוצר מאד מבוקש בגלל הצורך לפריסה רחבה של דור חמישי אבל גם לטובת קישוריות במרחב הציבורי כמו למשל מצלמות ומערכות ניטור במרחב האורבני. שימוש נוסף הוא לטובת תחבורה אוטונומית.

בימים אלה פועלת ועדה בין משרדית שאמורה לטפל בבעיית תשתיות התקשורת במגזר הערבי. מדובר על כחצי מיליון בתי אב שכרגע לא ברור איך ייפרסו היות ומשרד התקשורת ביטל את חובת הפריסה האוניברסלית של בזק ומתכוון להוציא למכרז את האזורים שבהם היא לא פורסת סיבים. אחד הנושאים שהועדה תדון בהם היא קידום השימוש בפתרונות אלחוטיים במגזר הערבי בשל הקושי הגדול לפרוס בו תשתיות נייחות. כבר עכשיו יש ניצנים במגזר הערבי של חברות שהחלו בהתקנת פתרונות אלחוטיים של סיקלו בשל הביקוש האדיר לאינטרנט מהיר ועל פי הערכות משרד התקשורת יאפשר להשלים את הפריסה במגזר הערבי גם באמצעות פתרונות אלחוטיים.