"יש לנו 196 גוונים של לבן": ביקור במשרדים של טמבור

הטרנדים החמים בעיצוב הבית, הבאזז בגל הראשון של הקורונה, ומה הם חושבים על הקבלנים בשטח • ביקור במשרדים של טמבור • הברזייה

עידן שטרית, יהלי בר דויד, דרור אסייג - חברת טמבור, נתניה / צילום: איל יצהר
עידן שטרית, יהלי בר דויד, דרור אסייג - חברת טמבור, נתניה / צילום: איל יצהר

המטבחון של: 

טמבור, חברת צבע ובנייה

משתתפים בשיחה:

1. עידן שטרית, בן 40, נשוי ואב ל-2, מתגורר בנתניה. מנהל תפעול ומכירות.11 שנים בטמבור

2.  יהלי בר דויד, בת 43, נשואה ואם ל-3, מתגוררת בנתניה. מזכירת הנהלה. 13 שנים בטמבור

3. דרור אסייג בן 36, נשוי ואב ל-3, מתגורר בקדמת צבי ברמת הגולן. יועץ טכני בכיר בתחום הבניה והגבס. 5 שנים בטמבור 

על מה מדברים:

איפה אנחנו: במשרדים של טמבור בנתניה. עובדים כאן 60 איש, וכ-700 נוספים מפוזרים בסניפים וב-6 מפעלים. החברה מזוהה בעיקר עם מניפת הצבעים, אבל עידן, מנהל התפעול והמכירות אומר ש"המיתוס הזה צריך להישבר. רק 50% מההכנסות שלנו מגיעות מהצבע, והיתר זה מחומרי בנייה".

חומרי הבנייה נמכרים בין היתר בחנויות שמוכרות כטמבוריות, אבל דרור מסביר ש"אלה לא באמת חנויות של טמבור. הן רוכשות מאיתנו ציוד ומוכרות אותו יחד עם ציוד של חברות אחרות". הבוקר של דרור, יועץ בכיר בתחות הבנייה והגבס, התחיל מוקדם, כשיצא מביתו ברמת הגולן, בדרכו לייעץ לקבלנים לפני רכישת חומרי בנייה. "אני איש שטח. אוהב את האבק ואת החול", הוא אומר, היתרון הוא שהנוף מתחלף - התחלתי את הבוקר בגולן המושלג ועכשיו אני בשמש של נתניה". בימים מסוימים הוא יכול למצוא עצמו באילת. "מה לעשות, חלק מהעבודה זה המרחק מהבית".

את הבית של עידן ניתן לראות מחלון חדר הישיבות. "פעם הייתי יוצא בשבע וחצי לשים את הילדה בגן - וברבע לשמונה כבר מחתים כרטיס". היום הוא עובד מהסניף בפתח תקווה, כשבבקרים "כל עובד תופס אותי בדרך עם הבעיות שלו כשאני עוד עם התיק על הגב. לא זוכר מתי שתיתי קפה חם", הוא צוחק. החיים של יהלי, מזכירת ההנהלה, קלים בהרבה: היא גרה ועובדת בנתניה.

יהלי נכנסת עם הקפה הראשון של הבוקר למשרד בנתניה וקודם כל בודקת שכל המנהלים מעודכנים על ישיבות הבוקר. יום העבודה שלה בעצם לא נגמר אף פעם: "הילדים רגילים שהמחשב פתוח, ואם צריך אני אעבוד גם בשבת". היא מתגאה בנוכחות נשית בולטת: "כשנכנסתי אמרו לי שזו חברה שוביניסטית, אבל היום מתוך 12 חברי הנהלה יש חמש נשים, בהן גם מנהלת מחקר ופיתוח צבע".

הצבע האהוב על הישראלים, מסתבר, הוא לבן. עד כדי כך שבמניפה של טמבור יש 196 גוונים שלו, והנמכר ביותר הוא לבן מט: "הבית שלי רק לבן", משתף עידן, ומוסיף ש"אם כבר רוצים לעשות אפקט בחדר ילדים או על קיר בסלון, בטון תופס היום מאוד חזק, מאוד טרנדי". ואילו טרנדים כבר מאחורינו? "הייתה תקופה קצרה של צבע שנראה כמו חלודה, וגם המנצנצים כבר כמעט נעלמו".

הקבלנים הישראלים, אומר דרור, חושבים שהם יודעים הכול: "יש כאלה שכבר 30 שנה בונים לא נכון, ואני כל היום עסוק בלהפריך מיתוסים, בעיקר לגבי גבס". גבס בכלל זו נקודה רגישה אצלו: "אני מוכיח להם שאין בעיה לתלות טלוויזיה או ארון עם רבע טון סרוויסים לפסח על קיר גבס נטו, ושהוא גם מבודד רעשים יותר טוב מבלוקים. היום רוב דירות היוקרה בנויות מגבס".

בתקופת הקורונה הרגישו טוב טוב את החוסרים במלאי "בגלל מחסור בחומרי גלם ואניות שנתקעו בדרך", מסביר עידן. "הייתי צריך כל הזמן לשלוף שפנים מהכובע כדי לפצות על החוסרים". מנגד, אנשים התחילו לשפץ ולשדרג את הבית "וההזמנות עלו בטירוף, החנויות והצרכנים העמיסו". ודרור מוסיף: "המשק היה בקיפאון, אבל תחום הבניה שבר שיאים חדשים. עבדנו הרבה יותר".

השבוע נגמר בצ'ייסרים או בקבלת שבת, לצד בחירת צלצול לנייד של יהלי: "אני לא יכולה עם צלצולים משעממים, חייבת שיר קצבי ולפעמים זה משגע את כולם. אז פעם בחודש עושים פה סיעור מוחות ובוחרים לי צלצול חדש".