אתר תיירות חדש מפרסם בפריים טיים ורוצה להיות ה"בוקינג" של חבילות הנופש. מי עומד מאחוריו?

"המטרה היא למתג מחדש את עולם חבילות הנופש": מי עומד מאחורי האתר Holiday Finder ומדוע הוא משוכנע שהאתר שפותח בימי קורונה ובחסות המגפה - מביא בשורה אחרת?

ארז בוסו, מנכ''ל קבוצת move / צילום: איליה מלניקוב
ארז בוסו, מנכ''ל קבוצת move / צילום: איליה מלניקוב

בימים האחרונים מקבץ הפרסומות בתוכניות הפריים טיים כולל פרסומת של אתר חדש המבטיח להביא חידוש לעולמות התיירות. מי עומד מאחורי האתר Holiday Finder ומדוע הוא משוכנע שהאתר שפותח בימי קורונה ובחסות המגפה - מביא בשורה אחרת?

השוני שבולט בחוויית הגלישה בהולידיי פיינדר שעלה לאוויר לאחרונה הוא באופן החיפוש אחר החופשה הרצויה על פי סוגה: עם או בלי ילדים, על טהרת השופינג, בטן גב וכדומה. בשלב הבא האתר מרכיב חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון, על פי תקציב, במנעד של משך החופשה ומועדים שונים שניתן להגדיר ולשנות. בין הפרטים המוצגים לגולשים נכללים גם תנאי הביטול וההחזרים, במקרה שבו החופשה לא תצא אל הפועל.

מאחורי האתר עומדת קבוצת move בראשה עומד ארז בוסו. הקבוצה גם מפעילה את האתרים סמארט אייר, סקיי מקס (בשיתוף עם חברת כרטיסי האשראי מקס), אקספרס פליי (בשיתוף עם אמריקן אקספרס) לצד אתרים שמפעילה הקבוצה בדרום אפריקה. קבוצת מוב שייכת למספר יזמים ומייסדים עליהם נמנה בוסו, לקרן השקעות מדרום אפריקה כשמחזיקה בה מניות מיעוט גם קבוצת התיירות תלמה-שלמה. הקבוצה צפויה לצאת לסבב גיוס B בקרוב.

"המטרה היא למתג מחדש את עולם חבילות הנופש"

בוסו מסביר כי המידע המוצג לגולשים נסמך על אלגוריתם "המעבד בכל זמן נתון 50 מיליון שילובים של טיסות ומלונות". לדבריו, "המטרה היא למתג מחדש את עולם חבילות הנופש. זה ישמע כמו קלישאה אבל כל המודל שם את הלקוח במרכז. נגמרו הימים שלרכוש חבילת נופש מובנית זה אומר להתפשר על שעות הטיסה או על משך החופשה ועל סוג המלון שסיטונאי התיירות מנסים לדחוף ולקדם", אומר בוסו ומציין כי אופן החיפוש נשען על נקודת ההנחה כי לנוסעים פחות חשוב היעד לחופשה אלא המענה לצרכיהם.

"אנחנו שמים דגש על חיסכון בזמן ובעבודה של הנופשים למצוא מלון וטיסה באופן עצמאי. השוק מוצף באתרים שמציעים טיסות ובתי מלון בהתאם לדפוס הצרכנים שהתרחקו מחבילות מובנות ומעדיפים להרכיב לעצמם את החופשה. העולם השתנה. אם לפני עשור כדי לטוס לרודוס למשל אפשר היה לעשות זאת רק דרך חבילה כי כל הטיסות היו צ'רטר, היום זה שונה לאור כניסת חברת הלואו קוסט והפעלת טיסות ליעדים שהיו שמורים פעם לסיטונאי התיירות, שפעלו על בסיס התחייבויות לספקים והשאיפה לגמור את מלאי הכרטיסים והחדרים", כך אומר בוסו.

לדבריו, התוצאות שמוצגות באתר הולידיי פיינדר "משקללות את מה שנכון לנוסע במה שאנחנו מגדירים כשילוב הנכון - דרך שעות הטיסה הנוחות ועד המיקום של המלון. כל רכיב בחבילה ניתן לבחירה או לשינוי. התשלום נעשה באתר אחד וגם השירות הוא מול חברה אחת. נגמר גם עידן האותיות הקטנות -הקורונה הציפה את הצורך בשקיפות. אנשים רוצים לדעת מראש כמה כסף הם יקבלו חזרה אם יבטלו את החופשה".

"בשורה לעולם תצא מישראל"

הבטחה נוספת אליה מתחייב בוסו טמונה בשורת המחיר כשהוא מדגיש כי המודל העסקי של האתר נשען על עמלות מהספקים, כלומר חברות התעופה ובתי המלון. "נהיה זולים מאשר לפרק את החבילה. בחדרי המלון נהיה זולים ב-15%-30% מהמחיר שתקבלי אם תזמיני לבד ובטיסות ב5%-10% במסגרת הסכמים עם ספקים. שמנו לעצמו מטרה להיות הבוקינג.קום של עולם החבילות. הבשורה לעולם תצא מישראל. אנחנו באים לאתגר את סיטונאי התיירות דרך אלטרנטיבה לחבילות שמותאמות לעולמות הטרוול של היום". ברבעון הבא מתכננת החברה להשיק אתר בגרמניה ובהמשך גם בפורטוגל.

ועדיין אם אני רוצה להזמין רק טיסה או רק מלון אתם לא מאפשרים.
"זה קיים באתרים אחרים ולא אצלנו. בהזמנה של טיסה בלבד אין לנו ערך מוסף לתת. כל חברת תיירות צריכה לשאול מה אני תורם לאקו סיסטם, איך אני מייצר לצרכנים עולם נוח וחסכוני יותר - ואם אין לי מה לתרום - לא נהיה שם, כך גם לגבי חבילות נופש בישראל. אין לי ערך שאוכל להציע פה"

מה לגבי שירותים נוספים דוגמת מכוניות להשכרה, או דירות במקום חדרים בבתי מלון?
"נגיע גם לזה. כרגע אנחנו מפוקסים בשני שלבים בחופשה - הראשון הוא שהנוסע לא יודע לאן הוא יוצא לנופש ונציע לו מגוון של יעדים ובשלב השני נתאים לו מלון וטיסה על פי הצורך. תחום הטרוול הזניח את עולמות הפרסונליזציה שכוללות הצעות שמותאמות לכל אחד באופן אישי על פני חבילה מובנית".

"הביטחון שלנו נובע מזה שאנחנו מבינים שעולם התיירות השתנה"

בשונה מאתרים רבים שמשווקים טיסות וחבילות בהולידיי פיינדר מוצעות גם טיסות לואו קוסט. האתגר עבור המשווקים טמון בחוק הגנת הצרכן שעל פיו ניתן לבטל הזמנה שנעשתה באונליין עד 14 ימים ממועד ביצועה. לחברות הלואו קוסט שפועלות מישראל אין נציגות מקומית ולכן הן לא כפופות לחוקי הגנת הצרכן. כאשר ההזמנה נעשית דרך סוכן ישראלי האחריות לכיבוד החוק מוטלת עליו. "רינאייר היא החברה השלישית בפעילותה בנתב"ג, ואם הלקוח רוצה לטוס איתה אני חייב להציע לו. זה חלק מהסיכון והמודל ששם את הלקוח במרכז".

התיירות העולמית נמצא בנסיגה והיא רחוקה מהמספרים של לפני המגפה. התזמון להשקת האתר מגיע בעיצומו של גל תחלואה שמשפיע כל סגמנט התיירות.
"מצד אחד זה נכון, והמגפה היא שאפשרה לנו לפתח את האתר מבלי שנחשוש שמישהו ירוץ לפנינו. מצד שני אנחנו רואים בקרב המשקיעים שתחום הטרוול חזר למפה ובגדול לאור הדחף של תיירי הפנאי לנפוש. הראייה שלנו היא לטווח הרחוק. יש כאלה שפועלים במודל של "ריצת ספרינט", אנחנו לא שם. אז בהתחלה יהיה אולי יותר קשה אבל בטווח הרחוק זה ישתנה. הביטחון שלנו נובע מזה שאנחנו מבינים שעולם התיירות השתנה ושמגפה דחפה לכך: חברת התיירות הוותיקה מבריטניה תומאס קוק קרסה כי היא הייתה גוף אנלוגי בעולם דיגיטלי. נגמרו הימים שבהם מציעים מוצר סגור של חבילות מובנות. גם עולם הטרוול מחייב גישה פתוחה וגמישה ואנחנו כעסק צריכים להיות מונעים מתוך הערך שאנחנו מציעים".