בזק | בלעדי

בקבוצת בזק נערכים לאפשרות של ביטול המיזוג בין בזק בינלאומי ל-yes

לגלובס נודע כי על רקע התסכול במו"מ עם העובדים שוקלים בקבוצה לוותר על המיזוג בין בזק בינלאומי ל-yes • עוד מסתמן: משרד התקשורת ישקול להעניק לבזק אפשרות לשווק חבילות טלוויזיה עם סטינג

דודו מזרחי, מנכ''ל בזק / צילום: אייל מרגולין
דודו מזרחי, מנכ''ל בזק / צילום: אייל מרגולין

המיזוג בין בזק בינלאומי ל-yes עומד על כרעי תרנגולת ועשוי להתבטל. לגלובס נודע כי בקבוצת בזק שוקלים לוותר על המיזוג והחלטות סופיות בנושא צפויות להתקבל בחודש הקרוב וזאת על רקע השינויים הצפויים בשוק והתסכול מאי הגעה להבנות עם העובדים.

בכירים בקבוצת בזק מודים בשיחות סגורות שהגיעו למבוי סתום במו"מ עם העובדים ועל רקע הגישה החיובית מצד משרד התקשורת לבחון השנה מתן הקלות לבזק במכירת חבילות טלוויזיה, נשקלת ברצינות האפשרות לבטל את המיזוג.

 
  

כפי שנחשף בגלובס, מסתמנת מגמה חיובית מבחינת משרד התקשורת ומשרד האוצר לשקול מתן הקלות לבזק בנושא ההפרדה המבנית לקראת סוף השנה או תחילת שנה הבאה. הכוונה היא לשקול להעניק לבזק בשלב ראשון אפשרות למכור ככל הנראה את חבילת הטלוויזיה של סטינג עוד השנה, ולאחר מכן לבחון את ביטול ההפרדה המבנית באופן מלא או תחת מגבלות.

הנכונות של משרד התקשורת לבחון את מכירת חבילות הטלוויזיה עם סטינג, שהוא מוצר הלואו קוסט של yes בשוק הסטרימינג, באה על רקע התרחבות התחרות בשוק הטלוויזיה. המשרד סירב בשנה שעברה לאפשר לבזק מהלך כזה, אבל על רקע ביטול הפיצול בין ספק לתשתית באינטרנט בחודש הבא, וכאמור הגברת התחרות בשוק הטלוויזיה וכניסת שחקנים חדשים, מאפשרים לבחון בחיוב את ההקלות לבזק בנושא הזה.

בתוך כך, ולמרות שהמו"מ בין העובדים בחברות הבנות של בזק (קבוצת אלפא) עם ההנהלה נמשך בתמורה להפסקת העיצומים, בפועל המו"מ הגיע למבוי סתום והצדדים לא מצליחים להתקדם. המשמעות היא שמבחינת בזק, החטיבה הפרטית בחברה הבת בזק בינלאומי פשוט תיסגר ולא תמוזג.

נדגיש כי גם אם יוחלט לבטל את מיזוג החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי לתוך yes בשורה התחתונה המו"מ יעבור לנושאים אחרים שעל הפרק כמו למשל הקמת חטיבת התקשוב כחברה עצמאית על בסיס החטיבה העסקית בבזק בינלאומי כך שבכל מקרה יידרשו הבנות עם העובדים שיכולים לטרפד את הקמת החטיבה החדשה.

בקבוצת בזק כבר רואים בבזק בינלאומי נטל שחייבים למצוא לו פתרון וניתן לומר שניכר שהם מאבדים סבלנות ולכן לא פוסלים אפשרויות כמו להעביר את מנויי האינטרנט של בזק בינלאומי לבזק במסגרת הרפורמה לביטול הפיצול באינטרנט בין ספק לתשתית.

אי הוודאות משפיעה לרעה על שימור הלקוחות בבזק בינלאומי אבל היא משפיעה בעיקר לרעה על התוכנית של הקבוצה להתחיל למכור חבילות טריפל באמצעות yes. נדגיש כי כל הרעיון של הקמת קבוצת אלפא היה להגיע למצב שניתן יהיה למכור חבילת טריפל ב-yes שבשל היותה חלק מבזק לא יכלה לעשות זאת כאשר מתחרותיה כן.

העובדה שהטריפל ב-yes לא התרומם על גבי הסיבים, היא אירוע שבקבוצה מתייחסים אליו בחומרה ובכובד ראש, היות והוא נועד להיות חלק מקידום המכירות של הסיבים האופטיים של בזק.

התפתחויות אלה גורמות כאמור לחשיבה מחודשת בקבוצה סביב חלק מהתוכניות שהיו ודאיות רק לפני חודש, כמו למשל המיזוג של yes ובזק בינלאומי.

מוועד עובדי אלפא נמסר כי "אנחנו מאוד מקווים כי בעקבות המשבר הניהולי של הנהלת אלפא והניסיון הכושל לכפות על העובדים מהלכים חד צדדים, יפנימו סוף סוף בדירקטוריון בזק כי כל תוכנית עסקית שתקודם ותאושר תהייה רק בהסכמת ועד העובדים תוך הגעה להבנות משותפות. אנחנו מצידנו נמשיך בדיוק באותה דרך- לשמור על העובדים והזכויות שלהם ולפעול במקביל לפיתוח מואץ של החברות".