הנפקה ישראלית קטנה בנאסד"ק: מריס-טק גייסה כ-18 מיליון דולר

חברת הטכנולוגיה הישראלית החלה להיסחר בשווי של כ-33 מיליון דולר, אך לאחר ירידה במחיר המניה עם תחילת המסחר ולאחר מימוש אופציית החתמים לרכישת מניות נוספות, שווי השוק שלה עומד על כ-21 מיליון דולר

וול סטריט. ''למרות חוסר הוודאות בטווח הקרוב, אנו צופים ששוק המניות ימשיך בראלי ככל שיעלה הביטחון בקרב המשקיעים כי קצב האינפלציה הנוכחי הוא טרנזיטורי (זמני)'' / צילום: תמר מצפי
וול סטריט. ''למרות חוסר הוודאות בטווח הקרוב, אנו צופים ששוק המניות ימשיך בראלי ככל שיעלה הביטחון בקרב המשקיעים כי קצב האינפלציה הנוכחי הוא טרנזיטורי (זמני)'' / צילום: תמר מצפי

חברת הטכנולוגיה הישראלית מריס-טק (Maris-Tech) השלימה בשבוע שעבר הנפקה ראשונית והחלה להיסחר בנאסד"ק. מדובר בהנפקה קטנה למדי, בניגוד להנפקות הענק שיצאו מישראל ב-2021. החברה גייסה סכום של 17.8 מיליון דולר והחלה להיסחר בשווי של כ-33 מיליון דולר, אך לאחר ירידה במחיר המניה עם תחילת המסחר ולאחר מימוש אופציית החתמים לרכישת מניות נוספות, שווי השוק של החברה עומד על כ-21 מיליון דולר.

מריס-טק מספקת פתרונות לעיבוד והזרמה של וידאו ואודיו. המהלך שביצעה כלל הנפקת יחידות במחיר 4.2 דולר ליחידה, כאשר כל יחידה מורכבת ממניה ומאופציה לרכישת מניה נוספת במחיר מימוש ראשוני של 5.25 דולר.

החתם בהנפקה היה Aegis Capital. עו"ד עודד הר אבן, שותף מנהל בפירמת עו"ד סאליבן תל אביב (Sullivan & Worcester), ועוה"ד דורון אפיק ועדי מרכוס ממשרד אפיק ושות', ליוו את ההנפקה. לפי התשקיף, לאפיק המשמש כיועץ המשפטי בישראל מוקצות אופציות לרכישת עד 2% ממניות החברה במחיר המימוש שנקבע בהנפקה. כיועץ להנפקה שימש אבי קליינר, שמלווה חברות בתהליכי הנפקה בנאסד"ק. גם הוא זכאי לאופציות מהחברה.

הוקמה ב-2008 ומעסיקה 10 עובדים בלבד

מריס-טק ממוקמת ברחובות ולפי נתונים שמסרה בתשקיף שפרסמה לקראת ההנפקה, היא מעסיקה 10 עובדים בלבד. החברה הוקמה ב-2008 על-ידי המנכ"ל ישראל בר והיא מפתחת ומשווקת מיני-מערכות חכמות למעקב ותקשורת לצרכי הגנה וביטחון המולדת, ובעתיד לפי התוכניות גם לתעשיית הרכב האוטונומי. בין לקוחותיה נמצאים אלביט, משרד הביטחון, רפאל, התעשייה האווירית ועוד. יו"ר החברה הוא יוסף וייס שהיה בעבר מנכ"ל התעשייה האווירית.

לפי מצגת שפרסמה מריס-טק, השוק אליו היא פונה הסתכם בשנת 2019 ב-4.1 מיליארד דולר, ועד 2027 הוא יצמח ל-21.7 מיליארד דולר. מריס-טק הוסיפה כי המשימה שלה היא להיות אחת מ-5 החברות המובילות בניתוח וידאו לתחומי הביטחון, ביטחון המולדת ושווקים מסחריים.

החברה ציינה בתשקיף שהיא מייעדת את כספי הגיוס למימון המחקר והפיתוח שלה, למאמצי השיווק והמכירות בשווקים חדשים, תוך דגש על השוק האמריקאי, לפירעון הלוואות בנקאיות הנושאות ריבית של 3.1%-5.8% ולהון חוזר.

בינתיים הכנסות החברה עדיין צנועות והיא לא רווחית. במחצית הראשונה של 2021 ההכנסות הסתכמו ב-1.3 מיליון דולר, צמיחה של 152% לעומת התקופה המקבילה ב-2020. ההוצאות התפעוליות גדלו ל-753 אלף דולר לעומת 402 אלף בתקופה המקבילה, וההפסד התפעולי הגיע לכ-70 אלף דולר, לעומת 156 אלף דולר בתקופה המקבילה.