גנץ חתם על צווי תפיסה לחברות לבנוניות המסייעות לפרויקט הדיוק של חיזבאללה

שר הביטחון בני גנץ חתם על צווי תפיסה לחברות הסוחרות במכונות, שמנים ומערכות אוורור אשר נדרשים למערך הייצור של חיזבאללה ולפרויקט הדיוק 

בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

שר הביטחון בני גנץ חתם על צו תפיסה לשלוש חברות לבנוניות המספקות חומרי גלם לפרויקט הדיוק של חיזבאללה. מדובר בחברות אשר מקיימות קשרי מסחר על בסיס שוטף ובאופן מתמשך עם ארגון חיזבאללה, ומספקות לו ציוד המשמש לפרויקט הדיוק. צו זה הנו חלק מהנחיית שר הביטחון להדק את הלחץ הכלכלי על פרויקט הדיוק בלבנון, ומצטרף לצו תפיסה עליו חתם שר הביטחון בחודש אוגוסט האחרון כנגד חברה דומה. הצו הוצא לאחר פעילות מאומצת של אגף המודיעין בצה"ל המטה ללוחמה כלכלית בטרור וארגוני ביון נוספים שאספו מידע על החברות הללו.

החברות אשר נגדן הוצא צו התפיסה הינן ״טפיילי״, ״אלמביצ'״ ו״ברכאת״. חברות אלו סוחרות במכונות, שמנים ומערכות אוורור אשר נדרשים למערך הייצור של חיזבאללה ולפרויקט הדיוק בפרט. צווי התפיסה של שר הביטחון, יאפשרו את הכנסת החברות ל״רשימות שחורות״ במערכות הפיננסיות בעולם ובחברות מודיעין עסקי ויקשו מאוד על המשך פעילותן. לאחר פרסום הצו המטה ללוחמה כלכלית בטרור יחל לפעול באופן אקטיבי אל מול גורמים פיננסיים וקורספונדנטיים בעולם ולהזהירם משיתופי פעולה עם חברות אלה על רקע הקשר שלהם לארגון הטרור חיזבאללה. הארגון השיעי הלבנוני מוכר כארגון טרור ברבות ממדינות בעולם ובראשן ארצות הברית, כמעט כל מדינות אירופה והאיחוד האירופי עצמו, ואפילו מדינות המפרץ ומדינות הליגה הערבית הכריזו עליו כארגון טרור. המעמד הזה מאפשר עיצומים כלכליים ומסחריים נגדו באופן ישיר ונגד חברות הנמצאות עימו בקשרים כלכליים עסקיים.

זו הפעם השנייה בחודשים האחרונים שמערכת הביטחון מפרסמת צו שמטרתו לפגוע בפרויקט הדיוק של חיזבאללה. מטרתו של הפרויקט הזה לייצר מערכות מתקדמות לטילי החיזבאללה כך שיוכלו לפגוע בדיוק מירבי במטרות בשטח ישראל. הוא נחשב כאחד מהאיומים האסטרטגיים המשמעותיים על ישראל ונעשה במימון ובסיוע של איראן.

שר הביטחון בני גנץ אמר בהמשך להודעת משרדו כי: "במקום לעזור לאזרחי לבנון ולשיקומה - בחיזבאללה ממשיכים לסכן את אזרחי לבנון ואת המדינה כולה ולזרוע כאוס. חיזבאללה בתמיכת איראן, פוגע ביכולת לייצב את לבנון. ישראל תמשיך להושיט את ידה לעם הלבנוני ולהציע סיוע הומניטארי, ובמקביל תמשיך לשים את ידה על ניסיונות להכניס אמצעי לחימה מתקדמים שיסכנו את אזרחיה, בדגש על קידום פרויקט הדיוק האיראני שפועל מתוך לב ליבה של לבנון".