המכרז החדש של התאגיד על שיווק זמן הפרסום בטלוויזיה וברדיו

הזוכה יהיה אחראי על שיווק ופרסום פרסומות בשמונה תחנות הרדיו של התאגיד והודעות חסות ותשדירי שירות בערוצי הטלוויזיה כאן 11 וכאן 33

מיקרופון באולפני הרדיו של "כאן" / צילום: שלומי יוסף
מיקרופון באולפני הרדיו של "כאן" / צילום: שלומי יוסף

שש שנים לאחר המכרז הקודם, יוצא תאגיד השידור הציבורי "כאן" למכרז לבחירת זכיין לשיווק זמן הפרסום ברדיו ובטלוויזיה. הזוכה יהיה אחראי על שיווק ופרסום פרסומות בשמונה תחנות הרדיו של התאגיד (כאן רשת ב’, כאן ג’ וכאן 88 המובילות; כאן תרבות, כאן קול המוזיקה וכאן מורשת הנמצאות במגמת עלייה משמעותית בהאזנה; וכאן רק"ע ומכאן בערבית) והודעות חסות ותשדירי שירות בערוצי הטלוויזיה כאן 11 וכאן 33.

מחזור הפרסום של "כאן" נאמד בכ-100 מיליון שקל לשנה, וכ-600 מיליון שקל לתקופת המכרז המלאה, כאשר ספק השירותים יקבל עמלה כפונקציה של הצלחתו למקסם את המכירות.

נזכיר כי במכרז הקודם זכתה חברת טרגט ספיריט, שהציעה לעבוד תמורת עמלה שנתפסה אז כנמוכה מאוד: 10% עד 60 מיליון השקלים הראשונים, ו-16% מעליהם. טרגט החלה לשווק את זמן הפרסום של התאגיד מיום הקמתו במרץ 2021, וכעת היא מסיימת את ההתקשרות איתו, זאת לאחר שהזכייה במכרז הייתה למשך שנתיים עם אופציה להארכה של שנתיים נוספות.

כאמור, כבר עם הזכייה במכרז טענו בענף הפרסום כי העמלה של טרגט על שירותיה לתאגיד נמוכה מאוד. כל-כך נמוכה, עד שספק אם היא תאפשר לחברה רווחיות - בוודאי לא במצב שבו התאגיד אינו מתחייב להתקשרות של יותר משנתיים. טרגט לא עסקה לפני כן בשיווק זמן אוויר, ולכן נדרשו ממנה עלויות הקמה גבוהות שלא בהכרח יצדיקו את עצמן להתקשרות קצרת-מועד.

בהמשך נתקלה טרגט במכשולים בלתי צפויים: כששידורי תאגיד "כאן בהרצה" יצאו לדרך, התברר כי במערכת שבחר התאגיד לצורך שיבוץ פרסומות, קיימת תקלה שאינה מאפשרת את השיבוץ בפועל. מדובר במערכת חדשה של התאגיד, שלא נעשה בה שימוש בעבר, ועברו מספר שבועות עד שניתן היה להשתמש בה כהלכה.

פועל יוצא, הוחלט בהמשך על מנגנון פיצוי. במסגרת אותו מנגנון הוארך בחודשיים מועד פקיעת הזיכיון של טרגט, והחברה גם פוצתה על ההפסדים שלה בהיקף של כ-2 מיליון שקל.

הסכום המדובר לא הועבר לטרגט ספיריט, אלא גולם בשיפור אחוז העמלה שגבתה טרגט מהתאגיד על שיווק זמן הפרסום. הכסף הזה אמור לשקף את היקף ההכנסה שלכאורה איבדה טרגט בתקופה שבה לא ניתן היה לשבץ פרסום בשידורי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי.

עתה כאמור יוצא התאגיד למכרז חדש, והזוכה אמור לנהל את מכירת מוצרי הפרסום מתחילת שנת 2023 עם אופציה להאריך את ההתקשרות עד למקסימום של שש שנים.