סלקום נאלצה להתפשר בדרך לאישור עסקת כלירמרק-מרתון

בעקבות שינויים שהוכנסו ע"י רשות התחרות, גרר הדבר שינוי בהסכם שיתוף הרשתות בין כלירמרק ומרתון (אקספון סלולר) לבין סלקום, שכולל הנחות בתשלומים על תפעול הרשת

דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום / צילום: איל יצהר
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום / צילום: איל יצהר

לקראת אישור עסקת כלירמרק מרתון, ובעקבות שינויים שנדרשו לאור דרישות רשות התחרות, סלקום הודיעה על שינויים בהסכם שחתמה לשיתוף רשתות עם כלירמרק ואיש העסקים יריב לרנר. במסגרת השינויים סלקום לוקחת על עצמה סיכון שהתמורה שתקבל במסגרת הסכם שיתוף הרשתות יהיה נמוך יותר ממה שצפתה. ככל הידוע במהלך היום, ואם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, רשות התחרות ומשרד התקשורת אמורים לפרסם את האישור לעסקה המעודכנת. מרתון מפעילה את המותג WE4G.

כפי שפורסם בגלובס, העסקה הגיעה למבוי סתום וכמעט התפוצצה בעקבות שינויים שדרשה רשות התחרות להכניס במסגרת הסכם אופציית רכש שניתנה לסלקום בהסכם המקורי לרכוש את מרתון בתוך 3 שנים במחיר של 130 מיליון שקל, או לחילופין להעניק הלוואה לכלירמרק באותו סכום.

הפשרה עם הרשות היא דחיית התמורה לאופציה לעוד 10 שנים, שכן הרשות ראתה באופציה מיזוג ופגיעה בתחרות. בעקבות השינויים דרשו כלירמרק ולרנר הקלות מול סלקום שכן אופציית הרכש או ההלוואה סוג של תעודת ביטוח לעסקה.

במסגרת ההקלות שהסכימה סלקום להעניק להם הוסכם, בין היתר, כי בנסיבות מסוימות במקרה שבו לא ניתן יהיה לממש את אופציית הרכש שניתנה לה ואף לא את ההלוואה למרתון, "תהא מרתון זכאית להנחות מסוימות בגין תשלומים תוספתיים שעליה לשלם לחברה וכן תהא זכאית לקצר את תקופת ההסכם בשלוש שנים (לשבע שנים). ככל ומרתון תבחר לקצר את הסכם השיתוף כאמור, ניתנה לחברה אפשרות לחייב את בעלי המניות במרתון למכור לחברה את מלוא הון המניות המונפק והנפרע של מרתון בתמורה לסך של 130 מליון שקל. בכפוף לאישורים רגולטוריים".

"להערכת סלקום הנחות כאמור, אם תינתנה, אינן משנות מהותית את הערכתה החברה ביחס לתמורה הכוללת מהסכם השיתוף, בעוד קיצור ההסכם, אם יקוצר, יפחית באופן יחסי את התמורה הכוללת".

נכון לעכשיו העסקה מתקדמת ומנהל ההסדר של מרתון עו"ד עמית לדרמן שעשה מאמצים אדירים לשמור את החברה בחיים ולא לפרקה, צפוי להביא לבית המשפט את האישור לעסקה.