גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חשד לזיופים בהגשת החתימות: האם רשימתו החדשה של עופר עיני בהסתדרות תיפסל?

לגלובס נודע כי במבצע בדיקה שנערך בימים האחרונים בשל רישום סיעה חדשה להסתדרות נמצא כי מתוך 7,000 חתימות שהגיש עיני, 2,500 מהחתומים אינם חברי הסתדרות ועוד 700 חשודות כזיופים ● עיני טוען כי יו"ר ועדת הבחירות בהסתדרות מקורב לבר-דוד ועליו לפסול את עצמו ● מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי "הנתונים נבדקים"

עופר עיני / צילום: איל יצהר
עופר עיני / צילום: איל יצהר

הבחירות להסתדרות עולות שלב: ועדת הבחירות בהסתדרות בודקת חשד ל"מפקד ארגזים" ברשימת החתימות שהגיש עופר עיני עבור רישום סיעת סלע מטעמה יתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות.

לגלובס נודע כי במבצע בדיקה שנערך בימים האחרונים בשל רישום סיעה חדשה להסתדרות נמצא כי מתוך 7,000 חתימות שהגיש עיני, 2,500 מהחתומים אינם חברי הסתדרות ועוד 700 חשודות כזיופים. המוקד הטלפוני שהופעל לצורך בחינת כל האנשים שמופיעים ברשימת החתימות לעיני התקשר לכל אחד מהחותמים ובהתאם לכך התוצאות יבחנו היום (ב') בצהריים על ידי הוועדה.

מנגד, נשמעות בהסתדרות טענות כי הוועדה מוטה לטובתו של יו"ר ההסתדרות המכהן ארנון בר-דוד והיום אף תוגש עתירה נגד יו"ר הוועדה בטענה כי הוא מקורב לבר-דוד.

אולם אם אכן התוצאות המראות חשד לזיופים בקנה מידה רחב יאומתו, מדובר במכה קשה לעיני, הן ציבורית והן תדמיתית. גם בשל החתימות הלא מאומתות אך גם כי עיני אמור היה להתמודד מטעם סיעת סלע ולהציג תמיכה רחבה וכעת יוותר עם סיעת כולנו בלבד.

אלא שבמטהו של עיני לא מביעים חשש מהפרסום. גם אם אכן ייפסלו אלפי חתימות, עד לסוף חודש מרץ הוא יוכל להשלים את אלו הדרושות לו, אם זה יעלה בידו, כדי להתמודד גם מטעם סיעת סלע.

נראה כי עד למועד הבחירות ב-24 במאי, ההתנגחות בין שני המתמודדים צפויה להחריף. מערכת הטלמרקטינג שהופעלה על ידי ועדת הבחירות בהסתדרות התקשרה לכל מי שחתמו עבור סיעת סלע, אלא שמי שקיבלו את אותן שיחות טוענים להטרדות חוזרות ונשנות.

בהקלטה שהגיעה לידי גלובס של אחת מהשיחות שהתקיימו אומרת הנציגה הטלפונית כי הם בודקים רק את מי שחתמו לסיעת סלע ולא לסיעות אחרות. עוד עולה מהשיחה כי אדם אחד קיבל שבע טלפונים מהמוקד באותו יום ולא סומן כמי שחתם למרות שאמר זאת מפורשות.

"מוקד שנשכר ע"י ראש ההסתדרות הזמני במיוחד כדי להציק לנו"

במכתב שיצא מטעם תומכי עיני בקבוצת סלקום נכתב: "המהמורה הראשונה שאנו נדרשים להתמודד איתה היא מזערית ומגיעה בדמות הטרדות טלפוניות מהמספר הזה: 086261028. מדובר במוקד שנשכר ע״י ראש ההסתדרות הזמני במיוחד כדי להציק לנו. למה הוא עושה את זה שאלתם? הוא פשוט מסרב להאמין שסלקום עומדת חזקה כמו סלע מאחורי עופר עיני.

"כאשר אתם מקבלים טלפון כזה, אתם מוזמנים לענות לו ולציין בפני המוקדנית שאנחנו כולנו סלע מאחורי עופר עיני או פשוט לסנן את השיחה לנוחיותכם. תקוותי שראש ההסתדרות הזמני יתחיל פשוט להתנהל בבגרות. ולגבינו, אנחנו חזקים יותר מתמיד, מדלגים קדימה מעל הבמפר", כתבה מיה יניב מעובדי קבוצת סלקום.

היום יגיש עיני עתירה לבית המשפט המחוזי נגד הוועדה, בטענה להטיה. כבר במכתב ששלח עיני ב-17 בפברואר ליו"ר ועדת הבחירות עו"ד אורי קידר, יועמ"ש הסתדרות העובדים וחברי ההסתדרות הוא דרש להעביר את קידר מתפקידו. "כפי שמתברר לקידר קשרים הדוקים וזיקה כלכלית עם יו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר-דוד המתעתד להתמודד בבחירות כדי לזכות בתפקיד. הקשר רב השנים בין השניים מציב את עו"ד קידר במצב של חשד לניגוד עניינים כבד בוטה ומובהק שאינו מאפשר את כהונתו בתפקיד".

הטענות לקשרים בין השניים כפי שמצוין באותו מכתב מבוססות על כך כי עו"ד קידר ייצג את סיעת מעו"ף ובר-דוד בעבר, וכן על בסיס העובדה כי רעייתו של בר-דוד עוסקת בארגונים המיוצגים על ידו של קידר. "מהאמור לעיל עולה כי עו"ד קידר ומשרדו קשורים מזה שנים בקשרים כלכליים בהסתדרות ובדרך עקיפה גם במר בר-דוד ומתפרנסים שנים רבות מההסתדרות או גופי הסמך שלה".

במכתב התגובה שנשלח מטעם יועמ"ש ההסתדרות שלושה ימים לאחר מכן, הוא דוחה את הדרישה להזיז את עו"ד קידר מתפקידו מאחר שהליך בחירתו לתפקיד היה שקוף ובידיעה על שירותים קודמים שנתן לבר-דוד.

עוד טוען היועמ"ש כי דבר מינוי יו"ר ועדת הבחירות היה ידוע מזה זמן רב, מאז חודש דצמבר מה שהותיר די זמן עבור עיני לדרוש את הזזתו, "השיהוי הכבד בבקשתכם ולוחות זמנים צפופים עשויים לגרום לשיבוש ותקלה חמורה בהתנהלות התקינה של הוועדה", נכתב.

עוד טוען היועמ"ש להסתדרות באותו מכתב כי אין בסיס לטענות ניגוד העניינים וכי הקשר בין קידר לבר-דוד מקצועי בלבד. כאמור הוא דוחה את הבקשה ומותיר את קידר בתפקידו תוך שהוא מזכיר בפסקה האחרונה למכתבו כי הליכים שיפוטיים נדרשים להיעשות בתוך ההסתדרות בלבד ולא במוסדות חיצוניים. למרות האמור עיני כאמור צפוי לעתור היום נגד ועדת הבחירות לבית המשפט המחוזי.

ממטה עיני נמסר כי יו"ר ההסתדרות הנוכחי ארנון בר-דוד מנסה לפגוע בהליך הדמוקרטי, וכי בכוונתו של עפר עיני להתמודד ולחזור לנהל את ההסתדרות.

מוועדת הבחירות של ההסתדרות נמסר כי "הנתונים נבדקים. הוועדה צפויה להתכנס היום בשעות הצהריים".

עוד כתבות

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל מבלי להודיע על כך באופן רשמי ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר