דואר ישראל | בלעדי

המשבר בדואר ישראל: הנהלת החברה תצומצם למספר חד ספרתי

על רקע המשבר: שני סמנכ"לים הודיעו שבכוונתם לפרוש • מחר דירקטוריון החברה יקיים ישיבה בה תוצג תוכנית חירום ראשונית בעקבות בקשת הדירקטוריון לנקוט בצעדי התייעלות מידיים על רקע המשבר בחברה

מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל / צילום: שחר פליישמן

דואר ישראל לקראת שינויים משמעותיים על רקע המשבר אליו נקלעה החברה. לגלובס נודע כי לאחר שמנכ"ל החברה דני גולדשטיין הודיע שיסיים את תפקידו, עומדים עוד שני סמנכ"לים (לפחות) לעזוב את תפקידם וזאת על רקע ההכרה שהחברה עומדת לצמצם את מספר חברי ההנהלה.
שני הסמנכ"לים שיעזבו הם אבי בלו, מנהל בנק הדואר ודב פרימוביץ, סמנכ"ל הכספים. מקורות בחברה הדגישו כי שניהם ביקשו לפרוש מתפקידיהם.

בנוסף, לגלובס נודע כי מחר אמורה להתקיים ישיבת דירקטוריון שבה הנהלת החברה אמורה להציג תוכנית חירום ראשונית. זאת, בעקבות בקשת הדירקטוריון לנקוט בצעדי התייעלות מידיים על רקע המשבר בחברה. ככל הידוע, מדובר על שינויים במערך המיחשוב של החברה שיעבור תהליך של איחוד וצמצום פעילויות, וכן צפויים שינויים במערך המוקדים שגם כן יעברו תהליך דומה של התייעלות.
כרגע יש בדירקטוריון החברה 14 סמנכ"לים והמטרה היא לצמצם את מספר חברי ההנהלה אל מתחת ל-10 סמנכ"לים. חלק מהסמנכ"לים ייאלצו להיפרד מהתואר סמנכ"ל וחלקם ייאלץ לפרוש.

דואר ישראל נמצאת במשבר קשה וההפסדים שלה השנה צפויים לעמוד על כ-180 מיליון שקל. החברה נמצאת בפני אתגר גדול של חזרה לרווחיות והדבר יכלול תוכנית התייעלות מקיפה מאד בכוח האדם לקראת הנפקת החברה, שצפויה להיות השנה בהיקף של 40% ממניות החברה, כשבהמשך יימכרו 60% מהמניות למשקיע פרטי.

אמש, בעקבות ההודעה על סיום תפקידו של דני גולדשטיין, הוקמה ועדת איתור על ידי יו"ר הדירקטוריון הנכנס מישאל ועקנין שיעמוד בראשה. הוועדה צפויה לשכור חברת השמה ולנהל תהליך איתור מסודר בהתאם להוראות רשות החברות. כמו כן, ועקנין הודיע, כי אין בכוונתו לאייש את חדר יו"ר הדירקטוריון. כמו כן, הוא ויתר גם על שירותי מזכירות ועוזר אישי. 

על רקע ההפסדים הכבדים, במשרדי הממשלה נמתחה ביקורת על ההנהלה שהקימה משרדים מפוארים.