לאחר צניחה של 40% במניה: אולי מנאסד"ק תגיע הישועה למשקיעי סייברוואן

החברה, שפיתחה ומשווקת טכנולוגיה שמיועדת למנוע את היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה, הגישה תשקיף גלוי לקראת הנפקה בנאסד"ק

המערכת של חברת סייברוואן / צילום: איציק בירן

חברת הטכנולוגיה סייברוואן הגישה תשקיף גלוי ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, לקראת הנפקה בנאסד"ק. החברה, המנוהלת על ידי אורי גלבוע, פיתחה ומשווקת טכנולוגיה שמיועדת למנוע את היסח הדעת מהטלפון הסלולרי בזמן נהיגה.

החברה הונפקה לראשונה בבורסה של תל אביב באמצע 2020 לפי שווי של 87 מיליון שקל "לפני הכסף" וגייסה אז 26 מיליון שקל. מאז ההנפקה צנחה המניה בכ-40%, ונכון להיום היא משקפת שווי חברה של 70 מיליון שקל בלבד. סייברוואן לא דיווחה עדיין מהו השווי שאליו היא מכוונת בהנפקה בוול סטריט, אך ניתן להעריך שהיא שואפת להשיג שווי גבוה יותר, ולהציף ערך למשקיעים בביצוע המהלך.

לאחר ההנפקה תיסחר סייברוואן ברשימה המשנית של נאסד"ק (Capital Market) כאשר המסחר יהיה ב-ADS של החברה, תעודות מעקב אחר נייר ערך שנסחר בחו"ל (במקרה זה בישראל).

בתשקיף מספקת סייברוואן פרטים על השוק שאליו היא פונה, ולדבריה העלות הכוללת של תאונות בארה"ב מגיעה ל-850 מיליארד דולר מדי שנה, ו-660 אלף נהגים בארה"ב מנסים בכל רגע נתון להשתמש בטלפון הנייד שלהם בזמן נהיגה.

סייברוואן נמצאת עדיין בתחילת הדרך בכל הקשור לפעילות מסחרית והכנסות, לאחר תקופה של פיילוטים עם גופים שונים. ב-2021 הכירה החברה בהכנסות של 450 אלף שקל, עלייה מ-316 אלף שקל ב-2020. במקביל היא רשמה הפסד נקי של 26.5 מיליון שקל, לעומת הפסד של 13.6 מיליון שקל ב-2020.

בעלי המניות הבולטים בסייברוואן הם רונן ויסרברג, חברת איתוראן, יוניברסל מוטורס, יעקב טננבוים ומור בית השקעות.