ליברמן החליט: עו"ד מיכל רוזנבוים נבחרה לניהול רשות החברות הממשלתיות

רוזנבוים, היא בעלת משרד עורכי דין פרטי ומשמשת כיועצת המשפטית של איגוד התאגידים העירוניים • היא התמודדה על התפקיד נגד עשרות מועמדים כאשר לשלב הסופי הגיעו גם גיא סמט ומיכל אוגולניק • בין האתגרים שמחכים לה: ההפרטה של דואר ישראל והנפקת התעשייה האווירית

עו''ד מיכל רוזנבוים / צילום: אלעד מלכה
עו''ד מיכל רוזנבוים / צילום: אלעד מלכה

יותר משנה לאחר עזיבת ינקי קוינט, שר האוצר אביגדור ליברמן בחר היום (ה') מנהלת חדשה לרשות החברות הממשלתיות: עו"ד מיכל רוזנבוים (46). רוזנבוים היא בעלת משרד עורכי דין ומשמשת כיועצת המשפטית של איגוד התאגידים העירוניים, ועתה תעמוד בתפקיד החולש על יותר מ־70 חברות ממשלתיות.

רוזנבויום ביום שני האחרון עברה את שלב ועדת האיתור ביחד עם גיא סמט, מנהל מינהל אוצרות טבע במשרד האנרגיה ולשעבר מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ומיכל אוגולניק, שמכהנת כיום כסמנכ"לית שיווק וסחר ב־MSD.

מבין השלושה, בחר ליברמן ברוזנבוים שנחשבה מלכתחילה למועמדת המועדפת עליו לתפקיד החולש על יותר מ-70 חברות ממשלתיות. בעבר הייתה רוזנבוים גם מועמדת מובילה לתפקיד מבקרת המדינה.

אוה מדז'יבוז', שנחשבה למועמדת מובילה לאורך הדרך, לא עברה במפתיע את שלב הראיונות.

בין האתגרים שצפויים לעמוד בפני רוזנבוים בולטות ההפרטות של דואר ישראל, נמל חיפה והנפקת התעשייה האווירית. משימות נוספות המונחות על השולחן, שמאחוריו לא ישב מנהל קבוע כבר שנה ושלושה חודשים, יהיו שיפור מדדי החברות הממשלתיות שירדו בתקופה האחרונה, ואיוש הדירקטוריונים החסרים.

מעבר לכך, הדירקטוריונים בחברות הממשלתיות ריקים למחצה. מכהנים בהם כ־300 דירקטורים, ועוד כ־300 דירקטורים חסרים. בימים אלה עוסקת הרשות בדירוג המועמדים שניגשו לנבחרת החדשה, מהם ייבחרו 1,100 המועמדים שיהוו את הבסיס לאיוש בחברות בשנים הקרובות.