מיקרוסופט רכשה את החברה שלו בכ-100 מיליון דולר. עכשיו הוא מתחרט

Wunderlist של כריסטיאן רבר נרכשה ע"י מיקרוסופט ב-2015 תמורת סכום בין 100-200 מיליון ד' • 7 שנים אחרי, המייסד התראיין לרשת חדשות אמריקאית וסיפר כי מה שרואים מכאן, לא רואים משם - "חוויתי את זה כניתוק לחלוטין מהצוות שלי ומהחברה שיצרתי"

כריסטיאן רבר (מימין) וסמנכ''ל הטכנולוגית של Wunderlist צ'אד פאולר / צילום: Reuters, Thomas Peter
כריסטיאן רבר (מימין) וסמנכ''ל הטכנולוגית של Wunderlist צ'אד פאולר / צילום: Reuters, Thomas Peter

בשנת 2015, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט רכשה את Wunderlist של כריסטיאן רבר, תמורת סכום שפורסם אז בין 100-200 מיליון דולר. אפליקציה לניהול משימות מבוססת ענן, כך משתמשים יכולים ליצור רשימות ולנהל את המשימות שלהם מהמכשיר, מחשב או מהשעון שלהם. האפליקציה צברה כ-16 מיליון משתמשים מאז שהוקמה ב-2013, והיתרון המרכזי שלה היה הגמישות בשימוש באפליקציה בכל הזירות.

סיפור כזה של אקזיט, אמור להיות סיפור שנגמר בפתיחת שמפנייה ובקולות שמחה במשרדים - אבל המייסד רבר התראיין ל-CNBC ומספר על איך מה שרואים מכאן, לא רואים משם. "הרגשתי כאילו איבדתי ילד בצורה מסוימת - וכאבא לשני ילדים אני מרגיש שאני יכול להגיד את זה. הרגשתי שנכנסתי לדיכאון והייתי ממש לא מרוצה ושמח. חוויתי את זה כניתוק לחלוטין מהצוות שלי ומהחברה שיצרתי", מספר בראיון. בנוסף, שאלו אותו איך הרגיש באותה תקופה וענה כי צריך "לשאול את המטפל" שלו.

לא היה מוכן נפשית למכור את החברה

"הרגשתי שזו ההחלטה הטובה ביותר עבור כל המעורבים למכור את החברה", אמר רבר. "כשמכרנו, אף פעם לא חגגתי את זה, לא הלכתי למסיבות או לארוחות ערב יוקרתיות. השתקתי כל מייל והרגשתי שאני עצוב. היו רגעים בהם החזקתי את הילד שלי וביקשתי מאשתי לקחת אותו כי הרגשתי כל כך עצוב, כך שלא רציתי שיראה את אבא עצוב". הוא טוען שהוא לא היה מוכן נפשית למכור את Wunderlist.

בראיון הוא מספר שעברו כשנתיים עד שהתחיל את תהליך ההשלמה לגבי המכירה. "הגעתי לעצמאות כלכלית, וזה מדהים. בניתי משהו שהיה לו השפעה חיובית מאוד. אנשים תמיד יזכרו את Wunderlist. זה היה מוצר נהדר והמון אנשים נהדרים קיבלו משרות מדהימות במיקרוסופט. אז אין באמת סיבה להיות מתוסכל מזה", שיתף.

למיקרוסופט היו תכנונים אחרים לגבי החברה שלו. בשנת 2019 ענקית הטכנולוגיה הודיעה שהיא תסגור את Wunderlist, ותחליף אותה בכלי חדש בשם Microsoft To Do. בספטמבר באותה שנה רבר הגיש הצעה לקנות בחזרה את האפליקציה, הצעה שנדחתה. מיקרוסופט סגרה את האפליקציה ב-2020.

למרות הכל, רבר לא מוותר

בשנת 2021, הוא החליט להקים אפליקציה לניהול משימות ומטלות חדשה בשם Superlist, אותה הוא מתאר כ"יורשת הלא-רשמית של Wunderlist". לדבריו, הפתרונות הקיימים בשוק מציעים תוכנה מאוד עמוסה לניהול פרויקטים או אפליקציות לניהול משימות מאוד אישיות בלי שיתופי פעולה. Superlist החדשה, נועדה להיות גשר בין שתי האפשרויות האלו, להתאים פרויקטים לבן אדם אחד או ל-200 איש.

החברה החדשה שלו מעסיקה 20 עובדים וגייסה עד כה 3 מיליון דולר, כשבקרוב יהיה גיוס נוסף. הוא אמר בראיון ל-CNBC שהוא חולם לבנות את Salesforce משלו או מיקרוסופט משלו. "זה באמת מה שמניע אותי", אמר.

לצד החברה הזו, רבר הקים חברה נוספת בשם Pitch, שאמורה להוות תחרות ל-PowerPoint של מיקרוסופט. החברה הוקמה לפני 4 שנים, היא גייסה כ-130 מיליון דולר ולאחרונה הוערכה ב-600 מיליון דולר. "הרגשנו שמצגות כמדיום באמת מניעות את העולם ומשפיעות על ההחלטות הגדולות ביותר בעסקים ובפוליטיקה", תיאר בראיון.