טל גרנות גולדשטיין / צילום: אוהד רומנו
לכל חברה בשוק התקשורת יש אתגרים והזדמנויות, אבל HOT תמיד נתפסת כחריגה מפני שהיא גם חברת טלוויזיה גם חברת תשתיות תקשורת וגם סלולר. הכול אצלה יותר מורכב, כפי שיודעת היטב המנכ"לית, טל גרנות-גולדשטיין. כל שינוי בשוק משפיע על הוט כקבוצת תקשורת באופן קיצוני יותר מאשר על מתחרותיה.
קחו לדוגמה את שוק הטלוויזיה. השינויים הצפויים בשוק הזה השנה משפיעים על פרטנר, סלקום וקבוצת בזק, אבל רק הוט הופכת את כניסת קשת ו-RGE לתחום שידורי הסטרימינג לאירוע מבשר אסון שיש להילחם בו עד חורמה. ידה בכל, ויד כל בה.
גרנות-גולדשטיין, שאחראית על כ-1,200 עובדים, מניפה באוויר כמה כדורים באופן קבוע. היא יודעת איך לתמרן את הרגולציה למקומות הרצויים לה, והיכן שהיא לא מקבלת את מה שהיא רוצה - היא דואגת לקבל תמורה במקום אחר. בעניין הזה, אין שני לה בשוק. איזה מנכ"ל היה מצליח להביא את משרד התקשורת לוויתור על חובת פריסת סיבים, וממיר זאת בכניסה של הוט כשותפה נוספת ב-IBC שעליה מטילים את חובות הפריסה? רק שעכשיו מדובר בארבעה שותפים למאמץ.
אסתכן בהערכה: גרנות-גולדשטיין לא אמרה את המילה האחרונה בשוק התקשורת. כפי שהיא חוזרת ואומרת בהתמדה ששוק התקשורת בישראל חייב מיזוג, לא מן הנמנע שהיא גם זו שתדאג להביא אותו. היא לא תירגע עד שתרכוש את פרטנר או את סלקום. אמנם היא כבר ניסתה בראשית 2020 לרכוש את פרטנר והניסיון לא צלח, אבל עכשיו יש ניסיון למהלך עם סלקום - שעתידו אינו ידוע.
מנגד, נראה שהגיע זמנה של גרנות-גולדשטיין לקפיצת מדרגה באופן אישי. אחרי שבע שנים וחצי בתפקיד, היא הוכיחה שהיא מסוגלת לנהל חברה גדולה ומורכבת. גם אם תשלים מיזוג עם שחקן בשוק וגם אם לא, היא ביססה את מעמדה. מכאן והלאה האופק שלה ראוי שייפרס במסגרת חדשה, כי את שוק התקשורת ייתכן שהיא כבר מיצתה.