משבר שינוע הסחורות העולמי מכה בישראל בעוצמה יתרה. פקקים של עשרות אוניות משתרכים מחוץ לנמלי ישראל, והנמלים לא עומדים בקצב הפריקה. אחת הסיבות לכך היא שהמדינה לא מאפשרת לנמלים החדשים לפתוח רציפים ריקים לפריקת מטען כללי. זאת, בשל דרישת ההסתדרות לשמור יתרון תחרותי לנמלים הממשלתיים על פני הנמלים הפרטיים. הנתונים מתייחסים לימים בהם התאחדות התעשיינים ביקשה את הנתון העדכני מחברת נמלי ישראל. בשיא חודש מרץ (27.3), כמות האוניות מחוץ לנמלי ישראל הגיעה ל־88.
מה זה נתון אחד ביום?
במדור "נתון אחד ביום" אנחנו מבקשים להנגיש באמצעות מספרים ונתונים סוגיות אקטואליות, להעלות לסדר היום נושאים בעלי חשיבות ולפשט אירועים מורכבים. מוזמנים להציע לנו נושאים לבדיקה
idan-e@globes.co.il
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.