למרות האינפלציה: רשתות מזון בבריטניה הודיעו על הורדת מחירים

שתי רשתות מזון בריטיות גדולות הודיעו על הורדת מחירים מקיפה, למרות העליות במחירי המוצרים והשכר והאינפלציה הכללית במדינה, שצפויה לעבור את רף ה-7% בחודש הנוכחי

סופרמרקט של רשת ASDA בלידס, בבריטניה / צילום: Reuters, Molly Darlington
סופרמרקט של רשת ASDA בלידס, בבריטניה / צילום: Reuters, Molly Darlington

לתחרות על הצרכן הבריטי ולריבוי השחקנים בשוק המזון במדינה יש השפעה מפתיעה בימים אלה: שתי רשתות מזון בריטיות גדולות הודיעו על הורדת מחירים מקיפה, למרות העליות במחירי המוצרים והשכר והאינפלציה הכללית במדינה, שצפויה לעבור את רף ה-7% בחודש הנוכחי. הצעד נועד להגביר את הרכישות בהן ולפצות על ההכנסות הנשחקות כתוצאה מצמצום ההוצאות של משקי בית.

רשת הסופרמרקטים "מוריסונס", המחזיקה ב-10% מהשוק הבריטי והיא הרביעית בגודלה בממלכה, הודיעה על הפחתת מחירים של עד 15% על שורת מוצרים כמו ביצים, דגנים, בשר עוף ואורז. ממוצע הפחתת המחירים אמור להיות 13%, והיא תכלול כ-500 מוצרים, לפי דיווח באתר The Grocer, המנטר את שוק המזון במדינה.

"אנחנו יודעים שהלקוחות שלנו נמצאים תחת לחץ פיננסי כבד בימים אלה", הודיעה הרשת, "ואנחנו רוצים לעשות את חלקנו כדי לעזור להם כשמדובר ברכש מוצרי מזון".

הצעד של הרשת נובע, בין היתר, מירידה חדה ברווחים שצפויה כתוצאה מהעובדה שבריטים רבים חוסכים ונמנעים מקניות - או מצמצמים את סלי המזון שלהם - כתוצאה מהאינפלציה הגבוהה במדינה. החברה הודיעה בעבר כי היא צופה לירידה בהכנסות וברווחיות.

האינפלציה בבריטניה לחודש מרץ עומדת על 6.5%, ובאפריל היא אמורה לזנק משמעותית בשל הפסקת קביעת מחיר גג לגז ולאנרגיה.

גם רשת הסופרמרקטים הבריטית "אסדה" הודיעה על צעדים דומים. היא הודיעה על הוזלה של מגוון מוצרים כמו אורז, פסטה, משקאות קלים ומוצרים קפואים בממוצע של 12%.

אחד מבעלי הרשת אמר כי מדובר בצעדים "חסרי תקדים", וכי "אנחנו עומדים כתף לצד כתף עם המשפחות והקהילות שמתמודדות עם כל-כך הרבה שינויים בימים אלה".

שתי הרשתות גם הודיעו על הגדלה צפויה ומשמעותית של השכר של העובדים בהן, בקרוב ל-5%.

שתי החברות הגדולות גם מציעות תמריצים וקופונים לצרכנים להעדיף את מותגי הבית על פני מותגים ידועים, עם מבצעים והבטחות לחיסכון משמעותי. הן מתכננות להשקיע בקמפיין פרסומי נרחב בשבועות הקרובים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הורה לשרים "לאתר ולטפל" בחברות שמנצלות את האינפלציה כדי להעלות מחירים ללא הצדקה. הוא הודיע כי יכנס ישיבת קבינט שבה השרים יידרשו "להציע דרכים יצירתיות להקל את משבר יוקר המחיה". אחת ההצעות הנבחנות היא לדחות בפעם הרביעית את הטלת המכסים והתעריפים על סחורה שנכנסת מהאיחוד האירופי, שאמורה לייקר מוצרים שונים ולהיכנס לתוקף ב-1 ביולי.