אחרי הביקורת: בנט מודיע כי יישא באופן אישי בכל הוצאות המזון של משפחתו

בעקבות התחקיר של אילה חסון בחדשות 13, תחילה הוציא דובר רה"מ טבלת השוואות בין בנט לבין נתניהו וטען כי התנהלות בנט ובני משפחתו חוסכת כסף למדינה לעומת קודמו בתפקיד • לאחר שהביקורת גברה, הטון השתנה • בנט: "למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור"

ראש הממשלה נפתלי בנט. "ער לתחושה שנוצרה בציבור" / צילום: יואב דודקביץ, פול "ידיעות אחרונות"
ראש הממשלה נפתלי בנט. "ער לתחושה שנוצרה בציבור" / צילום: יואב דודקביץ, פול "ידיעות אחרונות"

אחרי הביקורת והתחקיר על עלויות הזמנת האוכל של בני משפחתו מקופת המדינה, ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם הבוקר (ד') הודעה לפיה מעתה יישא בעלויות אלה באופן אישי.

בעקבות התחקיר שפרסמה אילה חסון בחדשות 13 בסוף השבוע, תחילה הוציא דוברו של בנט טבלת השוואות בינו לבין קודמו בתפקיד בנימין נתניהו וטען כי התנהלות ראש הממשלה הנוכחי ובני משפחתו חוסכת כסף לקופת המדינה. לאחר שהביקורת גברה, הבוקר הודעת הדוברות כוללת גם לקיחת אחריות.

"תמיד האמנתי שהקשבה לביקורת אינה פחיתות כבוד. להפך - זו זכות. למרות שההתנהלות הייתה בהתאם לנהלים, אני ער לתחושה שנוצרה בציבור. לכן הודעתי לאנשי משרדי כי מעתה כל הוצאות המזון של משפחתי ישולמו מחשבוני הפרטי. אינני בתפקידי בשביל כסף או כבוד אלא כדי לשרת את אזרחי ישראל בכל כוחי, וכך אמשיך לעשות", הודיע בנט. 

"אין לנו מה להסתיר" 

בתחילת השבוע אישרה לשכת ראש הממשלה בנט כי בבית ראש הממשלה ברעננה מוציאים מדי חודש 24,700 שקל עבור הזמנה והכנת מזון. כאמור, בתגובה המלאה יצרו בלשכתו של בנט השוואה להוצאות קודמו בתפקיד, נתניהו, וטענו כי מדובר בהוצאות פחותות שחוסכות למדינה מיליונים בשנה. למרות הצגת הנתונים, לשכת בנט לא התייחסה לעובדה שביתו של בנט לא הוכרז כמעון רשמי באופן המחייב על-פי החוק, וחזרה על עמדת השב"כ לפיה יש לשפץ את המעון הרשמי בבלפור. 

"מכיוון שאין לנו מה להסתיר ואנו חייבים דין וחשבון לציבור בלבד, להלן העובדות המלאות", נכתב בהודעה. "בבית משפחת בנט לא מועסקות כלל מבשלות. לכן, נעשה שימוש בשירותי אוכל חיצוניים עבור משפחת בנט (המונה 6 נפשות) בצורה מסודרת ובהתאם לכל הכללים. עלות ההוצאות פחותה באופן משמעותי מאשר העסקת מבשלת במעון, וכן ביחס להוצאות המזון של ראש הממשלה הקודם ומשפחתו".

עוד נטען בהודעה כי בבית ראש הממשלה ניתן להעסיק שמונה בעלי תפקידים במשרות שונות ובעלות כוללת של 102,000 שקל בחודש. "צוות זה נוצל במלואו במשך רוב שנות כהונתו של ראש הממשלה הקודם, לעומת ראש הממשלה בנט, אשר בביתו מועסקים שלושה בעלי תפקידים בלבד בעלות כוללת של 48,000 שקל בחודש". 

נתניהו הוציא יותר 

בהשוואה כוללת שערכו בלשכת בנט עומד סך ההוצאות החודשי במעונות ראש הממשלה בבלפור ובקיסריה בימי נתניהו על 262,100 אלף שקל, לעומת 87,700 בביתו של בנט. בהשוואה שכרכה יחד את המעון הרשמי בבלפור עם הבית בקיסריה אל מול ביתו של בנט ברעננה נכתב כי שכר הצוות עמד על 102 אלף שקל, ההוצאות על תחזוקה וניקיון עמדו על 141,800 שקל, וההוצאות על הזמנה והכנת מזון עמדו על כ-37 אלף שקל. לעומת זאת ברעננה, שכר הצוות עומד על 48 אלף שקל, ההוצאות על תחזוקה וניקיון עומדות על על 15 אלף, וכאמור ההוצאות על הזמנת אוכל עומדות על כ-24 אלף שקל (כפי שפרסמה אילה חסון). "בחישוב שנתי מדובר בחיסכון בהיקף של 2,092,800 שקל לאוצר המדינה", נכתב.

עוד ברשימת ההוצאות שריכזה לשכת בנט: הוצאות על ניקיון בבלפור ובקיסריה - 865 אלף שקל בשנה, 38 אלף שקל על פרחים, 171 אלף שקל על חשמל, 106 אלף שקל על גינון ו-81 אלף שקל על מים. בסך-הכול: 1,261,500 שקל. ברעננה ללא בלפור: ניקיון - 170 אלף שקל, חשמל - 42 אלף שקל, גינון - 48 אלף שקל ומים -12 אלף שקל. סך-הכול  הוצאות שנתיות: 272,000 שקל.

"מראש הממשלה נבצר להשתמש במעון ברחוב בלפור בירושלים, נוכח השיפוצים הביטחוניים הנדרשים במעון, שהם דרישה ארוכת-שנים של שב"כ ואגף הביטחון במשרד ראש הממשלה", נמסר מלשכת בנט. "לכן משתתפת המדינה במימון הוצאות הבית ברעננה, על-מנת לספק לראש הממשלה את השירותים ואת המעטפת להם הוא זקוק במסגרת מילוי תפקידו, כפי שהיו זכאים כל ראשי הממשלות ובני משפחותיהם לאורך השנים".