כלל ביטוח | בלעדי

מאמינים בסוכנים: כלל רוכשת 30% ממניות ניוקום תמורת 18.2 מיליון שקל

חברת הביטוח מחזיקה באופציה לרכוש את מלוא מניות הסוכנות, אותה ימשיכו המייסדים לנהל בחמש השנים הבאות • זו תהיה סוכנות הביטוח הרביעית שבה מחזיקה כלל

יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי
יורם נוה, מנכ''ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי

כלל חתמה על עסקת לרכישת 30% ממניות ניוקום סוכנות לביטוח, תמורת 18.2 מיליון שקל. על פי ההסכם בין הצדדים לכלל אופציה לרכישה של עד 100% ממניות הסוכנות המתמחה במוצרי ביטוחי בריאות, ביטוחי חיים ומוצרי חיסכון פנסיוניים ופיננסיים.

ניוקום, סוכנות לביטוח בבעלות השותפים עזי שבתאי וירון תבור, הוקמה בשנת 2004. עוד סוכם במסגרת העסקה כי המוכרים, שבתאי ותבור, ימשיכו לנהל את הסוכנות במשך חמש שנים לפחות עם אופציה של כלל להארכת הסכם העסקה בחמש שנים נוספות.

לניוקום התקשרויות עם רוב חברות הביטוח המובילות בישראל, והיא משרתת עשרות אלפי לקוחות. את העסקה הובילה מיכל שר ישראל, מנהלת מטה כלל החזקות סוכנויות.

הסוכנות הרביעית שכלל תחזיק בה

ניוקום תהיה סוכנות הביטוח הרביעית בה מחזיקה כלל והיא תתווסף לתמורה ודוידוף ולסוכנות הביטוח הדיגיטלית Wobi בה היא מחזיקה ב-14%, אותן רכשה אשתקד בתמורה ל-21 מיליון שקל. כלל רכשה בשנה שעברה את מלוא ההחזקות בדוידוף תמורת 68 מיליון שקל, כחלק מעסקת מכירת בית ההשקעות פסגות, שנמכר ברובו לאלטשולר שחם. דוידוף מוחזקת תחת כלל החזקות ביטוח  הציבורית, ולא תחת כלל ביטוח, וזאת בדומה לסוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים תמורה וכך ייעשה גם עם ניוקום.

תמורה היא סוכנות ביטוח גדולה שמתמחה במתן שירות למעסיקים גדולים. דוידוף היא מהסוכנויות הגדולות בשוק והיא הוקמה על ידי רוני דוידוף. מי שניהל אותה לאורך השנים ועד אחרי שנרכשה בשתי מנות על ידי פסגות (וגם החזיק בה מניות) הוא איל גורן.

לכך יש להוסיף את עסקת הענק שמקדמת כלל לרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס על פי שווי של 2.54 מיליארד שקל. גם מקס מחזיקה בסוכנות ביטוח הפועלת על פי מודל הסוכן האובייקטיבי, בו היא מקבלת עמלה אחידה מכל חברות הביטוח העובדות עימה עבור כל מוצר ביטוחי שהיא משווקת.

עסקת הענק של מנורה מבטחים

הרכישה של מניות ניוקום מגיעה אחרי שלפני כשבועיים הודיעה מנורה מבטחים  על עסקת ענק בתחום סוכנויות הביטוח אשר במסגרתה, רכשה 50% מבית הסוכן אליפים. סך התמורה שתשלם מנורה מבטחים עומד על 140 מיליון שקל ובהתקיים תנאים מסוימים תשלם תוספת של 10 מיליון שקל.

קבוצת אליפים הוקמה לפני כ-30 שנה על ידי אלכס צ'רנומורדיק שהנו המנכ"ל והבעלים כיום. צ'רנומורדיק ימשיך לנהל את החברה ולהחזיק 50% מהמניות בה. עם השנים עשתה הקבוצה שינוי ממודל של סוכנות למודל של בית הסוכן, והיא מונה כ-600 סוכנים, שהופכת אותה לאחד מבתי הסוכן הגדולים והמובילים בישראל. הוא פועל במגוון ענפי הביטוח - כללי (רכב דירה וכדומה), חיים ובריאות, הפנסיה הפועלים אל מול רוב חברות הביטוח ובתי ההשקעות.