גנץ וליברמן מקדמים את מועמדותו של שי באב"ד לתפקיד דירקטור בתעשייה האווירית

נושא מינויו של באב"ד לדירקטור אמור לעלות בקרוב לדיון לאחר קבלת ייעוץ משפטי לדיון ברשות החברות • דירקטוריון התעשייה האווירית אמור למנות בחודשים הקרובים לפחות עוד שני חברים • באב"ד התמודד לפני כמה חודשים על תפקיד מנכ"ל החברה, אך מועמדותו ירדה, בין השאר בשל בשל היעדר ניסיון בתחום התעשיות הביטחוניות

שי באב''ד / צילום: איל יצהר
שי באב''ד / צילום: איל יצהר

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן מקדמים את מועמדותו של שי באב"ד, מי שהיה מנכ"ל האוצר, לתפקיד דירקטור בתעשייה האווירית. הנושא אמור לעלות בקרוב לאחר קבלת ייעוץ משפטי לדיון ברשות החברות. דירקטוריון התעשייה האווירית אמור למנות בחודשים הקרובים לפחות עוד שני חברים. באב"ד התמודד לפני כמה חודשים על תפקיד מנכ"ל החברה, אך מועמדותו ירדה בין השאר בשל בשל היעדר ניסיון בתחום התעשיות הביטחוניות.

הבדיקה המשפטית שתתקיים עוסקת בבעיית ניגוד העניינים שכן קרוב משפחתו שלום חמי, הוא מזכיר התעשייה האווירית. את הבדיקה המשפטית עורך המשנה ליועץ המשפטי לממשלה גיל לימון שאליו פנה באב"ד כדי לבדוק אם הוא יוכל להתמנות אף שדודו שלום חמי הוא מזכיר החברה, ועיקר תפקידו לקשר בין הדירקטוריון להנהלה. חמי נחשב לאחד ממוקדי הכוח בתעשייה האווירית, ובין השאר היה זה שתמך במינויו של עמיר פרץ לתפקיד יו"ר החברה. בעבר בעת שהיה באב"ד מנכ"ל משרד האוצר הוא קיבל חוות דעת משפטית מהיועץ המשפטי של משרד האוצר אסף מסינג המאפשרת לו לפעול בענייני התעשייה האווירית למרות הקירבה המשפחתית לחמי. 

באב"ד התמודד על תפקיד מנכ"ל התעשייה האווירית אך הסיר את מועמדותו בטרם הגיעו השלבים המכריעים של הבחירה .