מבטח שמיר נכנסת לשוק המגורים בקנדה בהשקעה של 70 מיליון שקל

המשנה למנכ"ל גיא שמיר: "מבטח שמיר מאמינה בשוק הנדל"ן הקנדי ורואה בו הזדמנות להרחבת פעילות החברה בנדל"ן בארץ ובחו"ל כחלק מהאסטרטגיה להרחבת הפעילות בתחום"

מאיר שמיר, מנכ''ל ובעלי מבטח שמיר אחזקות / צילום: איל יצהר
מאיר שמיר, מנכ''ל ובעלי מבטח שמיר אחזקות / צילום: איל יצהר

חברת האחזקות מבטח שמיר, שבשליטת מאיר שמיר, מרחיבה את פעילותה הגלובלית במגזר הנדל"ן ונכנסת לקנדה בהשקעה מתוכננת של כ-70 מיליון שקל. היום דיווחה מבטח שמיר כי השקיעה סכום של 7.5 מיליון שקל בחברת מבטח קין אחזקות, המהווה תשלום ראשוני על חשבון שלושה פרוייקטי נדל"ן, הצפויים להיחתם בתקופה הקרובה.

מבטח קין היא חברת בת חדשה של מבטח שמיר, שקמה למטרת פעילות זו. מבטח שמיר מחזיקה ב-70% ממניות מבטח קין, ואילו ביתר המניות תחזיק חברת Kin Capital Partners. בסה"כ, צפוי היקף ההון העצמי המושקע של מבטח שמיר במבטח קין להסתכם כאמור ב-70 מיליון שקל.

מבטח קין תתמקד בבניית פלטפורמה של השקעות בנדל"ן למגורים בטורונטו, הכוללת פרוייקטי פיתוח, ייזום ומימון של נכסי נדל"ן. פעילות זו היא חלק מאסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה בתחום הנדל"ן.

קין היא חברה קנדית, העוסקת בהשקעות בנכסי נדל"ן, קרקעות למטרות ייזום ופיתוח, ניהול השקעות וייעוץ פיננסי לחברות נדל"ן ברחבי קנדה. לדברי גיא שמיר, המשנה למנכ"ל החברה ומנכ"ל מבטח שמיר טכנולוגיות, "מבטח שמיר מאמינה בשוק הנדל"ן הקנדי ורואה בו הזדמנות להרחבת פעילות החברה בנדל"ן בארץ ובחו"ל כחלק מהאסטרטגיה להרחבת הפעילות בתחום זה וזאת תוך שיתוף פעולה ארוך טווח עם חברת Kin Capital Partners".

שמיר הדגיש, כי קין "היא חברה קנדית וותיקה ומצליחה העוסקת בהשקעות, בייזום נכסי נדל"ן, ניהול וייעוץ פיננסי לחברות נדל"ן ברחבי קנדה. אנו במבטח שמיר נמשיך לפעול לאיתור השקעות מניבות שיטיבו עם בעלי המניות וימשיכו למצב אותנו כחברת אחזקות מהמובילות בישראל".

מבטח שמיר  נסחרת בבורסה לפי שווי של 1 מיליארד שקל, לאחר שמנייתה הניבה תשואה מתואמת דיבידנדים של 74% בשלוש השנים האחרונות. החברה פועלת כיום בארבעה מגזרי פעילות: נדל"ן, אנרגיה, מימון וטכנולוגיה. רוב פעילות החברה בישראל ורק חלק קטן מהשקעותיה הוא מחוץ לישראל במדינות כמו ארה"ב והודו.

לחברה בעלות בנכסי מקרקעין שונים, המיועדים לשימושים עסקיים דוגמת מסחר, משרדים, תעשייה, מגורים ועוד. הנכס המוביל בפורטפוליו הנדל"ן של החברה הוא החזקה ב-42.3% ממניות החברה הפרטית מגדלי הוד השרון, העוסקת בהקמת פארק משרדים לתעשיות עתירות ידע בהוד השרון ובבעלותה קרקע בשטח כולל של 30 דונם באזור התעשייה נווה נאמן שבעיר. במסגרת פעילותה בתחום האנרגיה כלולות מספר השקעות ביניהן, תחנת הכוח "אלון תבור" וכן 53$ ממניות חברת קסם אנרגיה, העוסקת בקידום פרוייקט להקמת תחנת כוח מופעלת בגז טבעי של 780 מגה וואט בשטחי קיבוץ גבעת השלושה.

למבטח שמיר פעילות בתחום המימון כאשר הבולטת בהשקעותיה היא חברת מניף שירותים פיננסים הציבורית, המעמידה מימון ליזמים בענף הבנייה. מבטח שמיר מחזיקה ב-49% ממניות מניף בשווי שוק של 300 מיליון שקל.