הטיסות לשארם מקבלות חיזוק: אייר קהירו הצטרפה לקו

חברת התעופה אייר קהירו חנכה בתחילת השבוע את הקו מנתב"ג לשארם א-שייח • אייר קהירו תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו, והיא מצטרפת לטיסות שמפעילות החברות הישראליות, שהוגבלו ביחד לתשע טיסות שבועיות בקו • לקראת הקיץ המכסה צפויה לגדול לכ-15-16 טיסות שבועיות

השקת הקו של Air cairo מנתב"ג לשארם א-שייח' / צילום: סיון פרג'
השקת הקו של Air cairo מנתב"ג לשארם א-שייח' / צילום: סיון פרג'

הטיסות הישירות מתל אביב לשארם א-שייח' מקבלות חיזוק - באמצעות חברת התעופה אייר קהירו (Air Cairo) שנמצאת בבעלות חברת התעופה הלאומית של מצרים, אג'יפט אייר (60%). החברה המריאה בתחילת השבוע מנתב"ג לשארם וחנכה את הקו. מדובר בפעם הראשונה שמטוס של חברה מצרית מטיס נופשים ישירות מנתב"ג לשארם א-שייח'.

אייר קהירו תפעיל שלוש טיסות שבועיות שיבוצעו במטוסי איירבוס 320. החברה המצרית מצטרפת לטיסות שמפעילות אל על (סאן דור), ישראייר וארקיע, שהוגבלו ביחד ל-9 טיסות שבועיות בקו לשארם א-שייח'. המספר הזה צפוי לגדול למכסה של כ-15-16 טיסות שבועיות לשלוש החברות הישראליות לקראת הקיץ.

יצוין כי אג'יפט אייר מפעילה טיסות ישירות בקו תל אביב-קהיר, ובשנה האחרונה היא החלה לשבץ בקו את מטוסיה הרשמיים, כלומר עם לוגו גלוי. עד אז הטיסות הופעלו עם מטוסים לבנים ונטולי סמלים.

חשוב לדעת כי היות שמצרים מגדירה את שארם א-שייח' כאזור תיירות סטרילי, הרשויות המצריות לא מאפשרות לטוס משארם לישראל בכיוון אחד, כך שישראלים שנכנסים למצרים מטאבה למשל, לא יוכלו לשלב בדרכם חזרה לארץ טיסה משארם. קבוצה של ישראלים שהגיעה אמש (א') לשדה התעופה בשארם לאחר שטיילו בסיני, סורבה לעלות על טיסה לאור המדיניות הזו. הנוסעים נאלצו לקחת מונית חזרה לטאבה. חברות התעופה יחדדו את הנוהלים מול הנוסעים, שצריכים להיות ערניים למגבלה זו.

השקת הקו של Air cairo / צילום: סיון פרג'
 השקת הקו של Air cairo / צילום: סיון פרג'

שר התיירות יואל רזבוזוב, שנכח בטקס השקת הקו, אמר כי "התיירות מהווה ראש גשר ליצירת הקשרים הדיפלומטיים בין המדינות. הסכם השלום ההיסטורי עם מצרים, לאחריו ההסכם עם ירדן והסכמי אברהם עם מדינות המפרץ  - הם אלה אשר הובילו לכך ששיתופי-הפעולה התיירותיים יוצקים את הגשרים בין המדינות".

חני סובול, מנכ"לית חברת הנסיעות דיזנהאוז המייצגת את חברת אייר קהירו, סיפרה על הביקוש לטיסות בקו: "טיסת הבכורה התמלאה עד אפס מקום ב-170 ישראלים ובני משפחותיהם שיצאו לשארם לנופש".