באמצע סבב הגיוס, הסטארט-אפ הזה קיבל הודעה קצת משונה מאמזון

אמזון פנתה למייסדי הסטארט-אפ הישראלי bezo.ai, שמצוי בסבב גיוס בשלב הסיד, וביקשה שיחליף את שמו • הסיבה: השם דומה מדי לזה של מייסד אמזון, ג'ף בזוס

מייסדי אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock, lev radin
מייסדי אמזון, ג'ף בזוס / צילום: Shutterstock, lev radin

הסטארט-אפ הישראלי bezo.ai, המתמחה בתחום הפרסום הטקסטואלי, גייס 600 אלף דולר בסבב סיד ע"י מספר משקיעים ובהובלת קבוצת תקשורת ישראלית גדולה. במהלך סבב הגיוס, שני היזמים שהקימו את הסטארט-אפ, סמנכ"ל הטכנולוגיות רוי זוארץ והמנכ"ל דרור בנגל, קיבלו מייל מאמזון שהלחיץ אותם במיוחד: החליפו את השם שלכם כי הוא דומה לשם של ג'ף בזוס.

על פי ההודעה שנשלחה אליהם, "לפי הסכם התפעול שלנו, לא ניתן להשתמש במונחים הקשורים לסימנים מסחריים ו-Amazon בכתובת האתר או בשם החברה. זה כולל את שם החברה 'בזו' מכיוון שהוא דומה לשמו של ג'ף בזוס". שם החברה, bezo, הורכב מהלחם של שני שמות המשפחה של המייסדים - זוארץ ובנגל, שיצר בזו. החברה החליטה בקרוב להפוך את שם החברה ל-Gizzmo.ai.

דרור בנגל ורוי זוארץ, הסטארט-אפ bezo.ai / צילום: גיא קלנר
 דרור בנגל ורוי זוארץ, הסטארט-אפ bezo.ai / צילום: גיא קלנר

ל-bezo.ai יש חמישה עובדים בישראל והם מתכוונים להמשיך בסבב הגיוס כדי לשלש את כמות העובדים שלהם. החברה מפתחת את תחום הפרסום הטקסטואלי, משמע מודל פרסום שמבוסס על קשר ישיר בין התוכן בכתבה לבין הפרסומת - בלי לעשות שימוש במידע שנאסף על ידי האתרים והחברות על המשתמשים. הפתרון שלהם נועד כדי לשמור על פרטיות המשתמשים וטרגוט הפרסומת בצורה טובה יותר: אם יכולות המיקוד של החברה טובות, נראה ככל הנראה את הפרסומת המתאימה ביותר. אבל בחברה מבינים שאם אדם נכנס לכתבה עם תוכן מסוים, הוא יהיה מעוניין לקבל פרסומת באותו הנושא.

למעשה המודל הזה בא ברקע הלחץ הציבורי והרגולציה על ענקיות האינטרנט להפסיק לעשות שימוש בעוגיות (Cookies), כשהחברות מחפשות דרכים לשמור על המידע של המשתמשים. דרור בנגל אמר: "הצלחנו לבנות מערכת עובדת עם לקוחות משלמים ושותפים מרוצים, אין ספק שסבב הגיוס יסייע להאיץ את הפיתוח לבנות 'פלייסמנטים' פרסומיים נוספים כדי ליצור חווית גלישה טובה עבור הגולשים".